2025-05-19, 21:17
Medlem
Tuffa bud för Alex. Tar tjockisen inte VM-guld så är inte pusselbiten på plats och inget fortsatt förhållande. Människan är ju helt väck.
Citera
2025-05-19, 21:20
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Hm, inte för att vara den men Ebba verkar ju vara på sitt bästa humör i de scener vi sett henne berusad. Med reservation för korta klipp och en produktion som bestämmer vad vi får se.

Jag blev förvånad när Alexander säger att han röstar på vänsterpartiet. (Med tanke på vad han valt att utbilda sig till vad han jobbar med). Och så Dennis med miljöpartiet. Det är ju ändå små marginella partier, är det så folk screenas när de söker till programmet? Jag gissar att socialdemokraterna är för "höger" tom.
Å fan, en vänsterpartist, där har vi förklaringen till hela hans beteende om att han kände sig kränkt när hon skojade om hans lägenhets bohag, och nu vill Amanda att han utträder ur partiet för att det ska kunna bli en kärleksrelation, apropå det är det inte konstigt att det aldrig annonseras vad kvinnorna röstar på i detta program? vi har väl anat kanske att Grävis tant kan ha varit vänster men aldrig partipolitik för tjejerna
utan bara vänstervärdegrund
som hon som krävde att hennes kuck skulle kasta bort sina grova fräckisböcker från Bert Karlsson, Amanda kan fan inte vara vänster & vara sådär trevligt manlig, åtm tuff liberal! är hon

Dennis kom alldeles för sent under veckans sexförsök (först när han träffade sexologdottir kom han i brallan retroaktivt)
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-19 kl. 21:37.
Citera
2025-05-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ok, ännu ett avsnitt. Ännu en timme man aldrig får tillbaka

Dennis/Jannika - Dennis bjuder på fler och fler bekymmer. Impotens och CPAP kompletteras nu av för tidig utlösning och panikångestsyndrom. Jag blir inte riktigt klok på honom, för någonstans där bakom tycks det ju finnas en person som är ganska jordnära, och förmodligen också rätt klok. Jag tror att han behöver få en spark i arslet och någon som säger åt honom att ta sig i kragen och sluta tycka synd om sig själv. Han har sedan länge passerat gränsen där självömkan kan leda till något positivt. Jannika har en ängels tålamod med honom, även om hon också har sina issues. Återigen så är det stora problemet att relationen fortfarande definieras av en tävling om vem av dem det är mest synd om.

Ebba/Pontus - Ebba tog sig ändå lite grann i det här avsnittet - även om de inte fick så mycket screentime. Pontus fortsätter att vara en good guy, och han är sympatisk. Kanske för sympatisk? På brölloppet såg de ut att må bra ihop. Kanske att de till och med fick till lite extra (barnförbjudet) myspys framåt småtimmarna? Och det är ju i så fall kul, men Ebbas humör är fortfarande den definierande faktorn för den här relationen - och jag tänker att det inte är en sund miljö för den andra parten att vistas i.

Alexander/Amanda - Jag instämmer i observationen som många andra redan gjort. Nämligen; var är det hårt pressande miljön som Amanda hänvisar till? Visst, man får slänga in en enormt stor braskis för att tv bara har varit där och filmat i ett par timmar, men nog framstår hennes familj som rätt varm och sympatisk? Alexander fortsätter att övertyga. Han har tålamod. För stort tålamod för sitt eget bästa månntro? Amanda verkar i alla fall ha exakt noll intresse för vem han är och vilka behov han har. För henne är frågan vad han kan bidra med för att hjälpa henne ta VM-guld, samt hur lång tid det ska ta för honom att få henne att känna attraktion.

Denise/Sam - Det är svårt att greppa hur Sam resonerat när han beter sig som han gör. Det är ju såklart ok att inte känna attraktion, men han måste ju tänka på hur han formulerar sig. Och när. Och varför. Och det här gör han dessutom planerat (han arrangerar ju diskussionen om attraktion, det är ingenting som bara råkar slinka ur honom, eller något han medger efter att ha blivit pressad). Jag förstår Denise’s osäkerhet till 100%. Bra att hon är tydlig tillbaka där. Hon skulle dock behöva gå vidare. Tror inte att hon har så mycket att vinna på att driva den här relationen vidare. Denise är nog den enskilt mest sympatiska deltagaren i årets säsong. Hon känns väldigt grundad.

Väldigt likt de tankar jag hade efter avsnittet. Vad gäller Sam så tror jag han vill väl, men man kan inte säga till en kvinna hon är oattraktiv, det kan aldrig sluta bra.

Vad gäller Ebba lär det väl inte dröja många avsnitt innan hon är låg och otrevlig igen. Men enligt experterna är hon ”trött”.
Citera
2025-05-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ok, ännu ett avsnitt. Ännu en timme man aldrig får tillbaka

Dennis/Jannika - Dennis bjuder på fler och fler bekymmer. Impotens och CPAP kompletteras nu av för tidig utlösning och panikångestsyndrom. Jag blir inte riktigt klok på honom, för någonstans där bakom tycks det ju finnas en person som är ganska jordnära, och förmodligen också rätt klok. Jag tror att han behöver få en spark i arslet och någon som säger åt honom att ta sig i kragen och sluta tycka synd om sig själv. Han har sedan länge passerat gränsen där självömkan kan leda till något positivt. Jannika har en ängels tålamod med honom, även om hon också har sina issues. Återigen så är det stora problemet att relationen fortfarande definieras av en tävling om vem av dem det är mest synd om.

Ebba/Pontus - Ebba tog sig ändå lite grann i det här avsnittet - även om de inte fick så mycket screentime. Pontus fortsätter att vara en good guy, och han är sympatisk. Kanske för sympatisk? På brölloppet såg de ut att må bra ihop. Kanske att de till och med fick till lite extra (barnförbjudet) myspys framåt småtimmarna? Och det är ju i så fall kul, men Ebbas humör är fortfarande den definierande faktorn för den här relationen - och jag tänker att det inte är en sund miljö för den andra parten att vistas i.

Alexander/Amanda - Jag instämmer i observationen som många andra redan gjort. Nämligen; var är det hårt pressande miljön som Amanda hänvisar till? Visst, man får slänga in en enormt stor braskis för att tv bara har varit där och filmat i ett par timmar, men nog framstår hennes familj som rätt varm och sympatisk? Alexander fortsätter att övertyga. Han har tålamod. För stort tålamod för sitt eget bästa månntro? Amanda verkar i alla fall ha exakt noll intresse för vem han är och vilka behov han har. För henne är frågan vad han kan bidra med för att hjälpa henne ta VM-guld, samt hur lång tid det ska ta för honom att få henne att känna attraktion.

Denise/Sam - Det är svårt att greppa hur Sam resonerat när han beter sig som han gör. Det är ju såklart ok att inte känna attraktion, men han måste ju tänka på hur han formulerar sig. Och när. Och varför. Och det här gör han dessutom planerat (han arrangerar ju diskussionen om attraktion, det är ingenting som bara råkar slinka ur honom, eller något han medger efter att ha blivit pressad). Jag förstår Denise’s osäkerhet till 100%. Bra att hon är tydlig tillbaka där. Hon skulle dock behöva gå vidare. Tror inte att hon har så mycket att vinna på att driva den här relationen vidare. Denise är nog den enskilt mest sympatiska deltagaren i årets säsong. Hon känns väldigt grundad.
En mycket klok sammanfattning!
Citera
2025-05-19, 21:28
Medlem
Var det någon mer som noterade att Sam satt och gungade fram och tillbaka ett tag när han satt och åt på uteserveringen med Denise? Lite typiskt autistiskt beteende väl.
Citera
2025-05-19, 21:34
Medlem
Crapmagics avatar
Är det nån skillnad på Rickard Jomsofs röst och Dennis? kan man mäta detta i ett labb?
det blir automatiskt kul när det låter som att en stor SD drake har potensproblem och tangerar en ideologisk partipolitisk avvikelse, människor som har samma röst-fenotyp tenderar vara lika till personligheten är min fortsatt mycket starka teori
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-19 kl. 21:36.
Citera
2025-05-19, 21:34
Medlem
Sams ”Nej jag tycker inte du är jätteful” gjorde det om möjligt ännu värre. Nu får vi inte se allt, men om han inte sa att hon är fin är det något fel som är trasigt på riktigt hos honom.
Citera
2025-05-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpuppy
Sams ”Nej jag tycker inte du är jätteful” gjorde det om möjligt ännu värre. Nu får vi inte se allt, men om han inte sa att hon är fin är det något fel som är trasigt på riktigt hos honom.

Han tycker inte hon är attraktiv, köper det och tycker inte det är något konstigt. Jättefin tjej men snusande soffpotatis är inte för alla. Generalfel att säga detta till en kvinna dock.
Citera
2025-05-19, 21:40
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpuppy
Jag törst lova att Denise får såpass mycket manlig uppbyggande uppmärksamhet att den här fulheten hon adresserar kommer vara bortblåst så sent som nästa helg när hon går ut med tjejgänget på den gamla dansbanan & kör jitterbuggen alternativt loggar in på instagram
Citera
2025-05-19, 21:45
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Han tycker inte hon är attraktiv, köper det och tycker inte det är något konstigt. Jättefin tjej men snusande soffpotatis är inte för alla. Generalfel att säga detta till en kvinna dock.
Du är fin i vissa vinklar hade varit Amiral-i-flottan(Kungen)rätt att säga till en kvinna dock
Citera
2025-05-19, 21:51
Medlem
SnutteFia03s avatar
Börjar undra hur Amanda tänkte när hon sökte till programmet? Att ta VM guld verkar viktigare för henne, och sedan frågar hon sig "kommer han att underlätta mitt liv just nu?" Vad trodde hon att giftemål innebar, en (övermänsklig) betjänt till henne? När Alexander berättade för henne om att han varit mobbad och tyckte att hon "lyssnade och förstod" medan hon låg där och "hummade" så kunde jag bara tänka på hur hon suttit i synken och sagt att hon "föraktar svaghet". Med tanke på att hon sa detta i samband med att han var sjuk så undrar jag vad hon egentligen tänkte och kände när han visade sig sårbar på det där sättet?

Trodde det var erektionsproblem Dennis hade, men nu verkar det vara för tidig utlösning istället (eller också)? Nu är jag ingen expert på området av uppenbara skäl, men står inte dessa båda tillstånd lite i motsatsförhållande till varandra? Tycker hela den här "offerrollen" blir än mer märklig kring honom. Först framstod han som oerfaren med svårigheter att få erektion, och nu har han tagit hem tjejer som han fått för tidig utlösning med också? Det är något som inte går ihop här.

Sen kör han samma känslomässiga utpressning igen, direkt när han får lite kritik av Jannika. Tar sig för halsen och säger att han får ångest. Som sagt, den här typen av beteende är sådan låg nivå. Blir helt omöjligt att ha en relation till en sådan människa då det blir känslomässigt dränerande i längden. Den sk Experten ska sedan såklart försöka släta över det hela och menar att Dennis gör detta för att han är rädd för att bli lämnad, ja, självklart är det så? Men det ursäktar inte att han kör med manipulation på det här sättet. Tycker det hela är allvarligare än vad omgivningen verkar vilja se eller kunna förstå.

Om det är såhär han brukar hantera sina relationer så är det fullt rimligt att tjejerna han (påstår sig) ha träffat tidigare har stuckit illa kvickt, eftersom de flesta ser sådant här beteende som en stor röd fana. Får sämre och sämre vibbar av honom ju mer vi ser i programmet.

Hur tänker Sam egentligen? Säger till Denise att han inte känner sig attraherad av henne "på den nivå han är van vid" och menar sedan att det är något de ska "jobba på tillsammans"? Vad menar han att Denise ska göra åt saken? Det enda som det här åstadkommer är ju att få Denise att känna sig sämre som person. Verkligen usel taktkänsla. I kombination med lögnen, som han dessutom beskyllde henne för, tidigare så får jag nästan vibben av att han försöker trycka ner henne medvetet.

Kolla bara på hans blick och hur aggressiv han blir när Denise ifrågasätter tajmingen av när han tog upp det om attraktionen. Riktigt obehagligt. Hon borde, precis som hon resonerade med experten, ifrågasatt varför han tog upp det alls på det sättet han gjorde och vad han hoppades uppnå med det?

Sen när de ska prata om situationen på telefon dagen efter så försöker han gaslighta Denise genom att beskylla henne för saker som hon inte har sagt. Denise hanterar det bra, även om jag inte riktigt förstår varför hon stannar kvar istället för att avbryta i det här läget. Men hon vill väl vara kvar i experimentet tills sista dagen ändå. En del verkar ju vilja göra så (säkert glatt påhejade av produktionen) så länge det inte är fullständig katastrof (Jimmi och Linnea).
Senast redigerad av SnutteFia03 2025-05-19 kl. 22:05.
Citera
2025-05-19, 21:51
Medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in