2025-05-19, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Denise är ingen drama queen.
Jag förstår om hon inte ville se åt honom. Man kan undra vilken tjej som skulle falla honom i smaken. Tror få killar och män skulle tacka nej till Denise.

Denise har verkligen vuxit vecka efter vecka. Det blir tydligt hur mycket personligheten påverkar attraktionskraften. Alexander blir bara vackrare medan Sam gör rakt motsatt resa.
Citera
2025-05-19, 20:39
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Denise är ingen drama queen.
Jag förstår om hon inte ville se åt honom. Man kan undra vilken tjej som skulle falla honom i smaken. Tror få killar och män skulle tacka nej till Denise.
Helt enig, hon verkar vara vettigare än Sam
Citera
2025-05-19, 20:40
Medlem
RedXs avatar
Ok, ännu ett avsnitt. Ännu en timme man aldrig får tillbaka

Dennis/Jannika - Dennis bjuder på fler och fler bekymmer. Impotens och CPAP kompletteras nu av för tidig utlösning och panikångestsyndrom. Jag blir inte riktigt klok på honom, för någonstans där bakom tycks det ju finnas en person som är ganska jordnära, och förmodligen också rätt klok. Jag tror att han behöver få en spark i arslet och någon som säger åt honom att ta sig i kragen och sluta tycka synd om sig själv. Han har sedan länge passerat gränsen där självömkan kan leda till något positivt. Jannika har en ängels tålamod med honom, även om hon också har sina issues. Återigen så är det stora problemet att relationen fortfarande definieras av en tävling om vem av dem det är mest synd om.

Ebba/Pontus - Ebba tog sig ändå lite grann i det här avsnittet - även om de inte fick så mycket screentime. Pontus fortsätter att vara en good guy, och han är sympatisk. Kanske för sympatisk? På brölloppet såg de ut att må bra ihop. Kanske att de till och med fick till lite extra (barnförbjudet) myspys framåt småtimmarna? Och det är ju i så fall kul, men Ebbas humör är fortfarande den definierande faktorn för den här relationen - och jag tänker att det inte är en sund miljö för den andra parten att vistas i.

Alexander/Amanda - Jag instämmer i observationen som många andra redan gjort. Nämligen; var är det hårt pressande miljön som Amanda hänvisar till? Visst, man får slänga in en enormt stor braskis för att tv bara har varit där och filmat i ett par timmar, men nog framstår hennes familj som rätt varm och sympatisk? Alexander fortsätter att övertyga. Han har tålamod. För stort tålamod för sitt eget bästa månntro? Amanda verkar i alla fall ha exakt noll intresse för vem han är och vilka behov han har. För henne är frågan vad han kan bidra med för att hjälpa henne ta VM-guld, samt hur lång tid det ska ta för honom att få henne att känna attraktion.

Denise/Sam - Det är svårt att greppa hur Sam resonerat när han beter sig som han gör. Det är ju såklart ok att inte känna attraktion, men han måste ju tänka på hur han formulerar sig. Och när. Och varför. Och det här gör han dessutom planerat (han arrangerar ju diskussionen om attraktion, det är ingenting som bara råkar slinka ur honom, eller något han medger efter att ha blivit pressad). Jag förstår Denise’s osäkerhet till 100%. Bra att hon är tydlig tillbaka där. Hon skulle dock behöva gå vidare. Tror inte att hon har så mycket att vinna på att driva den här relationen vidare. Denise är nog den enskilt mest sympatiska deltagaren i årets säsong. Hon känns väldigt grundad.
Senast redigerad av RedX 2025-05-19 kl. 20:45.
Citera
2025-05-19, 20:40
Överlag känns det som att deltagarna denna säsong har rätt stora egna problem
Citera
2025-05-19, 20:47
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Varför kan vi inta bar acceptera det han säger? Han känner ingen fysisk attraktion.

Varför tror ingen här honom?
För att Denise är tillräckligt snygg för att ingen heterosexuell man skulle tackat nej till sex om möjligheten gavs.
Citera
2025-05-19, 20:49
Medlem
Jag föreslår ett specialavsnitt av gift vid första ögonkastet där läkaren Sam får ta över behandlingen av vissa deltagare. Psykologerna räcker här inte till. Dennis behöver medicineras upp kraftigt och det ligger på allmänläkarnivå, som jag kan bedöma, och programmet har en allmänläkardeltagare. In med Sam! Även Ebba måste skickas på utredning hos Sam. Hon behöver medicineras stabil, är min bedömning. Jag utesluter inte att fler deltagare behöver medicineras men Dennis och Ebba måste snabbt komma under behandling.

Edit: Jag glömde Bartender-Pontus. Han behöver utredas för alkoholism, kromosomavvikelse och depression.
Citera
2025-05-19, 20:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag föreslår ett specialavsnitt av gift vid första ögonkastet där läkaren Sam får ta över behandlingen av vissa deltagare. Psykologerna räcker här inte till. Dennis behöver medicineras upp kraftigt och det ligger på allmänläkarnivå, som jag kan bedöma, och programmet har en allmänläkardeltagare. In med Sam! Även Ebba måste skickas på utredning hos Sam. Hon behöver medicineras stabil, är min bedömning. Jag utesluter inte att fler deltagare behöver medicineras men Dennis och Ebba måste snabbt komma under behandling.

Det skulle kunna vara en intressant realityshow. Jag kan se den framför mig.

Sam: ”Dina provresultat visar på förhöjda CRP-nivåer”

Anita, 57: ”Oh herregud… Är det helkört för mig nu?”

Sam: ”Nja… Jag skulle inte säga att det är helt kört för dig nu.”
Citera
2025-05-19, 21:02
Medlem
Hahaha tack för kvällens skratt 🤣! Håller med dig!

Varför Ebba var så ”gullig” och glad mot Pontus i dagens avsnitt på bröllopet var ju pga att hon druckit en hel del alkohol. Så både hon och hennes man kanske borde utredas för alkoholism?

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Edit: Jag glömde Bartender-Pontus. Han behöver utredas för alkoholism, kromosomavvikelse och depression.
Citera
2025-05-19, 21:03
Medlem
Lakkajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Proteser.

Men ni som tycker han ”verkar gay” eller till och med påstår att ni VET att han är det - FÖRKLARA!!!! Vad grundar ni detta på? Att han inte tycker en tjej är snygg? Har han sagt det till er? Och varför skulle han då ställa upp i programmet som hetero när han hade kunnat paras ihop med en man? Internaliserad homofobi, absolut. Men varför ens ställa upp i programmet då???
Alex "gayvibbar" tror jag kommer från att han är väldigt mån om sitt utseende, tandfasader och en aning metrosexuell med sitt intresse för kläder. Han pratar mycket om känslor och har inte den där manliga enkelheten som de flesta heterosexuella män har.

Sam ger lite Magnus-vibbar från förra säsongen.
Citera
2025-05-19, 21:03
Medlem
Hm, inte för att vara den men Ebba verkar ju vara på sitt bästa humör i de scener vi sett henne berusad. Med reservation för korta klipp och en produktion som bestämmer vad vi får se.

Jag blev förvånad när Alexander säger att han röstar på vänsterpartiet. (Med tanke på vad han valt att utbilda sig till vad han jobbar med). Och så Dennis med miljöpartiet. Det är ju ändå små marginella partier, är det så folk screenas när de söker till programmet? Jag gissar att socialdemokraterna är för "höger" tom.
Citera
2025-05-19, 21:08
Varför lämnar inte Denise
Citera
2025-05-19, 21:09
Medlem
Crapmagics avatar
Alex får sluta va ohemul och ge Amanda hennes VM guld nångång! innan han kan komma här & ställa motkrav på henne & pappsen

Det där är inte Denises farmor, det är hennes mamma!
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-19 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in