2025-04-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Ja, hon skriker nyhetens behag. Verkligheten är en annan femma för henne. Nej, usch, ut med henne. Hon känner sig kvävd. Vill hon ha barn, spring för helvete! Hennes hund är mörkrädd. Varför då? Hundar som är rädda för mörkret har en matte som inte är där. Röd flagg!

hon medgav att hon var lite ”otydlig”, jo men tjena. Var hennes fel och sen blir hon förbannad på honom. Vem beter sig ens sådär. Hon verkar labil.
Citera
2025-04-28, 17:36
Medlem
HongKungs avatar
Man börjar ju förstå varför de klippte in brandingenjörens väninna där hon tog upp hennes temperament...
Citera
2025-04-28, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HongKung
Man börjar ju förstå varför de klippte in brandingenjörens väninna där hon tog upp hennes temperament...

Verkligen!
Hon verkar inte vara redo för samlevnad. Hon borde ha ett särbo istället.
Citera
2025-04-28, 18:29
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Sam har växt i mina ögon. Vilken kille! Usch, så man dömer folk. Hemskt egentligen.

Haha, jag håller med.

Sam verkar faktiskt empatisk i senaste avsnittet.
Citera
2025-04-28, 18:32
Medlem
Varför är det plötsligt ok att Jannika är så skojsig, slår i magen etc? Han verkar inte uppskatta det. Tycker det är samma grej som när han ville lyfta henne etc.
Till Ebbas försvar så tycker jag att hon var tydlig med att hon ville att han skulle vara hemma 11.
Citera
2025-04-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ja, hon skriker nyhetens behag. Verkligheten är en annan femma för henne. Nej, usch, ut med henne. Hon känner sig kvävd. Vill hon ha barn, spring för helvete! Hennes hund är mörkrädd. Varför då? Hundar som är rädda för mörkret har en matte som inte är där. Röd flagg!

Tänkte classic undvikande anknytning när jag såg senaste avsnittet. Allt var perfekt första dagarna men så fort det börjar kännas ”för bra” så hittar hon fel. Tycker så synd om Pontus. De kommer helt säkert dansa runt i den klassiska push/pull-dynamiken ett tag tills brandingenjören är så uppfylld av äckelkänslor inför Pontus att hon inte står ut längre
Citera
2025-04-28, 18:48
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nukleofilattack
Tänkte classic undvikande anknytning när jag såg senaste avsnittet. Allt var perfekt första dagarna men så fort det börjar kännas ”för bra” så hittar hon fel. Tycker så synd om Pontus. De kommer helt säkert dansa runt i den klassiska push/pull-dynamiken ett tag tills brandingenjören är så uppfylld av äckelkänslor inför Pontus att hon inte står ut längre

Classic är också om han Pontus skulle sätta ned foten och som följd av det av typ alla bli utsedd till boven i dramat. Haha, mänskligheten, usch, bajs. Nej, Pontus run! Hon är kvävd = hora. Så här är det sedan antiken och stenåldern.
Senast redigerad av DrComfort 2025-04-28 kl. 18:58.
Citera
2025-04-28, 18:49
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Haha, jag håller med.

Sam verkar faktiskt empatisk i senaste avsnittet.

Han kommer bli hjälten i dramat, ja.
Citera
2025-04-28, 19:33
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
I slutet på senaste eftersnacket sitter Dennis och pillar på Jannikas fötter och frågar om hon har hallux valgus. Det innebär att stortån är sned, och pekar in mot övriga tår. Det händer också att tåleden trycks utåt och bildar en knöl på fotens.

Hon tar åt sig, antagligen på grund av den kommentaren.
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Var det Dennis och Jannika? Det tror inte jag. Rösten lät inte som Dennis. Troligare att det var sexige läkaren. Men det var inte så sexigt sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nej det är varken Dennis eller doktorn, utan bartenderns röst om jag inte har helt fel.
Du hade fel. Jag hade rätt.
Citera
2025-04-28, 19:42
Medlem
timpanis avatar
Dennis skulle åka till Hamburg för en Green Day-konsert. Jag trodde för en sekund att det hade något med Miljöpartiet att göra.

Sen satt han med en S:t Pauli-keps. S:t Pauli är en fotbollsklubb från Hamburgs ruffigare kvarter, vid Reeperbahn, kända för att locka till sig hipstersupportrar från hela världen. Politiskt står klubben långt ut på vänsterkanten. Det är allt från kommunism, Palestinastöd och "antirasism" till feminism, transaktivism och Woke.
Citera
2025-04-28, 19:49
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag tyckte #3 var fint! Alla gjorde bra ifrån sig och hade bra inställning och det kändes som att dom själva tyckte sig haft bra flyt med matchningen. B+B-paret har ett tydligt äktenskapstycke, vilket egentligen är den bästa förutsättningen för att gilla någon. Men det blir förstås fel så fort de ska flytta ihop. Eftersom hela upplägget är fel! Ingen i västvärlden gör likadant idag, eftersom det inte funkar.

Fredric med C säger - Nu är det vardag, nu handlar det om att "prioritera i bruset" och "lägga tid och energi på varandra i vardan" till inbitna singlar som har praktiskt svårt att få vardagen att gå ihop med husdjur och jobb.

Om upplägget vore att dejta tisdag och lördag i 5 veckor hade utgången blivit bättre. Alla vill gifta sig och få en livskamrat men ingen vill bli sambo och alla vill gärna dejta och sova hemma. Och varför para ihop folk i olika städer långt bort när dom själva ser sin dejtingpool som mindre och mer lätthanterlig?
Citera
2025-04-28, 19:49
Medlem
timpanis avatar
Ebba blev sur för att kopplet gått sönder och antydde att det var Pontus som medvetenhet haft sönder det.
–Det var inte så när jag gick!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in