2024-06-18, 10:21
Medlem
Till er alla som klankar ner på SVT och tar Jim i försvar.

Vi vet ju faktiskt inte hur diskussionerna har gått. Kanske har SVT sagt att man gärna vill lägga korten på bordet men Jim då får ta att det blir publikt han kladdat på sin tjej när hon sovit, och Jim då istället gått med på det inte behöver bli publikt? Samtidigt som Linnéa inte velat det kommer ut?
Är det verkligen ett helt otroligt scenario?

Kanske till och med är så att Jim ska vara tacksam för det inte blir offentligt. Han är för övrigt sjukt kladdig på henne genom alla avsnitt, kanske inte för att han är ett creep, utan snarare desperat. Men han behövde en ordentlig näsbränna för att inse man inte vill bli tagen eller stirrad på 24/7.
Citera
2024-06-18, 10:28
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ett karaktärsmord man fick se idag på svt. Hur ska J någonsin kunna hitta någon?

Ja ett karaktärsmord. Illa hanterat av Svt. Jag vill tro att inte alla dömer utifrån vad de hör eller läser på nätet och att det finns många kvinnor som vill ge honom en chans.
Citera
2024-06-18, 10:30
Medlem
Så Mattias hade drabbats av en hudsjukdom?
Är inte "hudsjukdom" en eufemism för sexuellt överförbara dito?
Det var det i alla fall förr i tiden.
Med tanke på inkubationstiden för de vanligaste dylika åkommorna så skulle han ha kunnat bli smittad både före och efter giftermålet med Emmy. Och om någonting sådant bryter ut mitt i en relation så lär det förmodligen uppstå "utmaningar" i de bästa av familjer.
Törhända är Mattias mer i behov av penicilin än terapi för att reda upp deras relation?
Det här är naturligtvis ren spekulation från min sida men eftersom det här är FB så förtjänar frågorna att ställas. Tycker jag.
Senast redigerad av Gregers.Werle.03 2024-06-18 kl. 10:34.
Citera
2024-06-18, 10:39
Medlem
Tervulls avatar
Summering av GVFÖ 2024

Rosanna och Cristoffer Här tror jag genuint på livslång kärlek. De är väldigt attraherade av varandra och kärleken mellan de syns långa vägar. Att de bråkar ser jag bara som ett sundhets tecken. När man känner så mycket känslor kan man behöva bråka och skrika på varandra. Jag tror det är en övergående fas som de kommer lämna bakom sig och när de bråkat klart och rett ut saker mellan sig kommer de nog inte bråka så mycket mer under livet. Jag tyckte inte att Rosanna verkade pressa fram några tårar utan jag tyckte hon var väldigt fin och stöttande mot Emmy. Det hade nästan varit konstigt om hon inte gråtit eftersom det var väldigt sorgligt. Jag tycker Rosanna verkar vara en fin människa. Från början gillade jag henne inte och skrev att hon ser ut som E-Type vilket jag tar tillbaks. Sorry Rosanna!

Jimi och Linnea Jag tycker inte om henne, jag tycker att hon känns falsk och konstig. Jag tror inte för ett ögonblick att Jimi gjort något olagligt mot henne. Hon har haft sex med honom frivilligt och sedan fått avsmak och ändrat sig. För mycket talar emot ett sexuellt övergrepp. Dels att hon flera gånger under programmets gång säger att hon inte ångrar sin medverkan och dels för att hon stod och gjorde en minnesbok med bilder på henne och Jimi som hon med en suck av välbehag la i en låda för att den skulle sparas resten av livet som minne. Och om han gjort något övergrepp mot henne så skulle hon ju givetvis polisanmält detta, hur skulle SVT kunna hindra henne ifrån det? Linnea är inte ett litet våp precis utan en kvinna med stark vilja och ett stort självförtroende. Jimi har blivit svartmålad och uthängd som våldtäktsman av hela svenska folket och det känns som att det är så Linnea och SVT vill ha det! Manshatet, det ”goda” hatet frodas. Jimi kommer träffa en kvinna som uppskattar honom men för Linneas del kommer det bli svårare att behålla en man. Det är något som inte stämmer där.

Anastasia och Torsten Vad finns det att säga? Inte mycket... Hon är tråkigare än en gråsten. Bara gråter och snörvlar och kastar anklagelser på Torsten hela tiden. Jag tycker inte Torsten har gjort några fel faktiskt. Herregud han kan väl inte tvinga sig själv att bli attraherad och ärligt talat så förstår jag honom. Anastasia är inte en kvinna som attraherar mig heller, det känns så ytligt med henne på något sätt. Man kommer henne inte in på djupet. Tycker också att hon klär sig slarvigt och har alltid rufsigt hår och utletat smink i ansiktet. (Inget går dock uppemot Karoline förra året, ofräschare finns ju inte).Där ligger Anastasia i lä. Det enda som stör mig med Torsten är att han har en bestämd åsikt om folk som röstar på SD. Han har liksom bestämt sig att dessa individer ger man aldrig en chans och det är både omoget och ocharmigt. Men trots att jag röstat på sd i över 20 år kan jag ändå var Nobel och säga att jag gillar Torsten i alla fall fast han röstar helt fel.

Emmy och Mattias Mina favoriter i år! Jag är väldigt förbryllad över alla anklagelser som haglar över Mattias. Jo jag håller med, Emmy är en fantastisk kvinna på alla sätt. Hon är vacker och rolig, smart och helt enkelt fantastisk. Men man kan inte hjälpa om man inte är kär! Mattias har gett förhållandet en ärlig chans men känslorna svalnade. Det är inget man styr över och han gör helt rätt, han litar på magkänslan. Dessutom tycker jag att han gjorde slut på ett redigt sätt. De skiljs som vänner och det var fint att se trots Emmys stora sorg. Jag tycker att Emmy spelar i en annan liga utseendemässigt och jag tror att hon behöver en betydligt mer mogen man som inte bara kräver. Emmy ger mycket och fick bära upp förhållandet sa hon i sista avsnittet. Så skall hon inte behöva ha det. Hon kommer nog längre fram vara tacksam att Mattias lämnade henne. Och jag tror inte han någonsin kommer ångra sitt beslut heller. Mattias psykiska hälsa är nog inte den bästa och han behöver jobba med sig själv och komma till rätta lite med det här innan han ger sig in i ett nytt förhållande.

Tycker alla paren utom Jimi och Linnea slutar med flaggan i topp. Detta är den sämsta säsongen någonsin men underbart att se kärleken mellan Rosanna och Cristoffer. Det trodde man inte i början.
Senast redigerad av Tervull 2024-06-18 kl. 11:33.
Citera
2024-06-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Det är inte förtal när det är sant. Om det inte legat sanning bakom så hade Edvin redan varit polisanmäld av Jim. Han är skyldig till det som han anklagas för. Det syns på honom när han pratar om det och han försvarar sig inte ens. Det säger allt.

Fel.

https://lawline.se/answers/kan-man-b...agon-har-gjort
Citera
2024-06-18, 10:47
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
Så Mattias hade drabbats av en hudsjukdom?
Är inte "hudsjukdom" en eufemism för sexuellt överförbara dito?
Det var det i alla fall förr i tiden.
Med tanke på inkubationstiden för de vanligaste dylika åkommorna så skulle han ha kunnat bli smittad både före och efter giftermålet med Emmy. Och om någonting sådant bryter ut mitt i en relation så lär det förmodligen uppstå "utmaningar" i de bästa av familjer.
Törhända är Mattias mer i behov av penicilin än terapi för att reda upp deras relation?
Det här är naturligtvis ren spekulation från min sida men eftersom det här är FB så förtjänar frågorna att ställas. Tycker jag.

Haha, du har rätt på så vis att sexuellt överförbara sjukdomar är något som behandlas av hudkliniker (vilket jag tror att de flesta vet). Sedan kan en hudåkomma som t ex psoriasis eller atopiskt eksem orsaka ganska stort psykiskt lidande hos drabbade patienter, man behöver inte alls åka på stora eller omfattande besvär för att må väldigt dåligt. Tycker också att Mattias beteende har varit minst sagt underligt och inkonsekvent men detta är ändå något att ha i åtanke. Och om han mådde dåligt över sin hudåkomma så kan det möjligen även ha triggat andra psykiska besvär.
Senast redigerad av plommonstup 2024-06-18 kl. 10:55.
Citera
2024-06-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Haha, du har rätt på så vis att sexuellt överförbara sjukdomar är något som behandlas av hudkliniker (vilket jag tror att de flesta vet). Sedan kan en hudåkomma som t ex psoriasis eller atopiskt eksem orsaka ganska stort psykiskt lidande hos drabbade patienter, man behöver inte alls åka på stora eller omfattande besvär för att må väldigt dåligt. Tycker också att Mattias beteende har varit minst sagt underligt och inkonsekvent men detta är ändå något att ha i åtanke. Och om han mådde dåligt över sin hudåkomma så kan det väl möjligen även ha triggat andra psykiska besvär.
Du har naturligtvis helt rätt i vad du skriver.
Och det kan ju vara så som du spekulerar. Förmodligen högst troligen till och med.
Å andra sidan...
Citera
2024-06-18, 10:58
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.adams
Tycker faktiskt också det är dags att skrota detta program. Upplägget i sig är det inte fel på. Snarare utförandet från produktionen. Lidandet är för stort bland deltagarna.

Det är ju ett experiment. Antingen går det vägen, eller så skiter det sig
Citera
2024-06-18, 11:01
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
Nu ska jag bara liksom…

Vad händer om en tredje part skulle polisanmäla J? Fattar att L inte kan/vill/orkar/får polisanmälan men om någon utomstående gör det…? Blir det inte ett brott som måste utredas då…? Om det nu är som det sägs i tråden att L inte får anmäla för produktionen…? Även om jag i min naivitet inte vill tro att SVT får jobba så… Isåfall kanske hela produktionen behöver anmälas…

Vad ska du anmäla J för?
Hörsägen? Spekulationer/rykten som du läst på flashback eller hört i en poddradio?
Citera
2024-06-18, 11:08
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
Du har naturligtvis helt rätt i vad du skriver.
Och det kan ju vara så som du spekulerar. Förmodligen högst troligen till och med.
Å andra sidan...

Jag tänker absolut inte frånta dig nöjet i att spekulera kring främmande människors könsdelar.
Senast redigerad av plommonstup 2024-06-18 kl. 11:49.
Citera
2024-06-18, 11:18
Medlem
Cameltotems avatar
Var tvungen och kolla klipp från Mattias och Emmy igår och kan inte släppa hur skrattretande hans beteende är.

Vi snackar alltså om en tjej som tar sitt pick och pack och drar till din hemstad, spelar i flera ligor långt över Mattias och är extremt stöttande och förstående.

Emmy har mest haft ströjobb innan men har nu äntligen hittat ett jobb för hennes karriär, istället för vara stöttande och glad för det här så surar Mattias ner sig och ser kortsiktigt hennes arbetstider som något som helt sätter stopp för all deras framtid.

Emmy mogen som hon är har så klart rätt att vara arg över Mattias här men hon stöttar han till 100%. Inte nog med det, mattias ska sura ner sig i någon hudsjukdom som han mår dåligt över. Jag förstår att han kanske inte mår bra utav det men att de skulle vara en anledning att belasta Emmy för är otroligt.

Så nu kommer vi till recapen när alla deltagarna sitter i soffan och de spelar upp sista avsnittet. Jävlar vad produktionen har laddat för det här, de visste exakt hur reaktionen skulle bli.

Emmy ser ju sin livsdröm spelas upp för att sen inse att det är helt borta, krossat.

Mattias sitter bara och ler och är helt jävla inkapabel till någon empati. Sen att han väljer och stå med halva foten inne är bara illa för Emmy. Mattias om du verkligen inte vill det här, kapa då banden och sluta vela fram o tillbaka.

Egoistisk och omogen är vad Mattias är. Han har relations mognad som en 15 åring.
Emmy behöver stabilitet, förstår inte hur de kunde para ihop ego Mattias med henne.
Senast redigerad av Cameltotem 2024-06-18 kl. 11:21.
Citera
2024-06-18, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Emmy är helt klart den snyggaste av tjejerna, en så fin tjej både inuti och utanpå får Mattias aldrig igen.

Är så trött på att killarna inte tycker tjejerna är attraktiva nog, vad förväntar de sig när de själva ser medelmåttiga ut?

Nej, Mattias kommer ångra sig inom en snar framtid. Tror mer på att han hade redan känslor för den andra tjejen som presenterades som hans tjejkompis, men det kommer inte leda till något bra.

Mattias får hur många tjejer som helst efter detta. Att vara med i TV är bra reklar för singelkillar. Finns många tjejer som vill "fixa" en kille som Mattias. Men annars håller jag med dig. Många killar verkar få hubris och tro de är mer attraktiva än vad de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in