Citat:
Ursprungligen postat av
Gregers.Werle.03
Så Mattias hade drabbats av en hudsjukdom?
Är inte "hudsjukdom" en eufemism för sexuellt överförbara dito?
Det var det i alla fall förr i tiden.
Med tanke på inkubationstiden för de vanligaste dylika åkommorna så skulle han ha kunnat bli smittad både före och efter giftermålet med Emmy. Och om någonting sådant bryter ut mitt i en relation så lär det förmodligen uppstå "utmaningar" i de bästa av familjer.
Törhända är Mattias mer i behov av penicilin än terapi för att reda upp deras relation?
Det här är naturligtvis ren spekulation från min sida men eftersom det här är FB så förtjänar frågorna att ställas. Tycker jag.
Haha, du har rätt på så vis att sexuellt överförbara sjukdomar är något som behandlas av hudkliniker (vilket jag tror att de flesta vet). Sedan kan en hudåkomma som t ex psoriasis eller atopiskt eksem orsaka ganska stort psykiskt lidande hos drabbade patienter, man behöver inte alls åka på stora eller omfattande besvär för att må väldigt dåligt. Tycker också att Mattias beteende har varit minst sagt underligt och inkonsekvent men detta är ändå något att ha i åtanke. Och om han mådde dåligt över sin hudåkomma så kan det möjligen även ha triggat andra psykiska besvär.