2024-06-07, 10:02
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpenatSartre
Hela säsongen är så skum? Skumt klippt alltihop jämfört med tidigare säsonger. Väldigt lite vardag. Jag ville gärna se hur Emmy upplever det att flytta till Sthlm, hur Torsten har det i Borås när Anastasia jobbar, samma med Christoffer i Malmö. Istället är det bara massa likande klipp från tjafs och jargonger.

Håller helt med! Det är en stor omställning att flytta in till någon och dessutom till en ny stad. Den som flyttar måste ju fundera på om det skulle funka på lång sikt att bo där (om inte den andra vill flytta). Det enda man fått höra är att Christoffer har inga problem med att flytta till Malmö (enligt Rosanna).

Visserligen har paret avbrutit redan, men Torsten var ju så orolig hur det skulle gå för honom två veckor i Borås. Varför följde man inte upp hans tankar kring staden?

Samma med Emmy, Ölandstjej som flyttar till storstaden, hur går det?
Citera
2024-06-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Håller helt med! Det är en stor omställning att flytta in till någon och dessutom till en ny stad. Den som flyttar måste ju fundera på om det skulle funka på lång sikt att bo där (om inte den andra vill flytta). Det enda man fått höra är att Christoffer har inga problem med att flytta till Malmö (enligt Rosanna).

Visserligen har paret avbrutit redan, men Torsten var ju så orolig hur det skulle gå för honom två veckor i Borås. Varför följde man inte upp hans tankar kring staden?

Lite trist att två av paren kastat in handduken inför det sista avsnittet, till synes lämnar detta lite spänning kvar till finalen.

Jimmie och Linnea hoppade av först. Lite oklart varför var men det ligger nära till hands att Linnea inte var redo att ta emot all den kärlek Jimmie ville ge, när han rusade ville hon ta det lite lugnare. Jimmie gick ”all in” från början och chockade henne. En av de sämsta matchningarna. Man pratar mycket om utseende men jag tycker att Jimmie såg ut bättre ut än henne men han hade en jobbig stil.

Torsten och Anastasia, känslorna fanns inte där, i alla fall inte från Torstens sida och då är det ingen idé att dra ut på det. Att Torsten kastades in med kort varsel kanske också spelade in, han hann inte förbereda sig och gick in i allt med en axelryckning.

Rosanna och Christoffer. Jag störde mig mycket på Christoffer i början och sågade parets chanser men nu är de paret jag tror mest på och matchningen verkar ha blivit en ren lyckoträff. Att jag inte gillade Christoffer var att det var någonting med hans personlighet, allt han sa verkade inlärt, han vet att det låter bra men det kommer egentligen inte från honom och man undrar om han själv förstår det han säger. Han framstod som ganska ytlig också men det var antagligen bara ett tecken på osäkerhet när han inte visste hur han skulle skulle bete sig. Både Rosanna och Christoffer ser bra ut, de är fysiskt attraherade av varandra och detta hjälpte dem inledningsvis över hindren när både var osäkra på relationen. Rosanna har sett vilken guldklimp hon fått i händerna, förutom att han ser bra ut och säkert tillfredsställer hennes intima behov kan hon också forma honom till precis det hon vill ha, Rosanna är en smart tjej som förstått vilken möjlighet hon fått.

Mattias och Emmy. Här gissar jag att produktionen sparat på en del för att jämna ut dramatiken över seriens gång med allt spännande som händer mellan paren. Har svårt att tro att Mattias är den svärmorsdröm han framställts som hittills, när han har lekt klart med lilla Emmy kommer han snabbt tappa intresset och söka spänningen på annat håll. Att Mattias skulle vara beredd att en gång för alla slå sig till ro för att alltid finnas till hands och lyssna förstående varje gång Emmy vill prata känslor känns osannolikt. Lika lite som att han skulle vilja flytta långt ifrån livet i storstan till Öland, lika lite skulle Emmy platsa miljön och umgänget i Täby. Mattias är definitivt mer ”bad boy” än vad vi sett i tv.
Citera
2024-06-07, 10:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Nu flyttade ju inte Emmy från Öland till Stockholm utan från Kalmar till Stockholm så från stad till stad i alla fall och så stor skillnad är det inte mellan städer oavsett vad skitnödiga stockholmare vill tro.
Citera
2024-06-07, 12:23
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
Är de bara jag som stör mig på att diskmaskinsparet kör stekpannan i diskmaskinen?
Om han är expert varför gör han det.

Jo, minns att jag också tyckte det var lite konstigt. Men han ansåg sig väl vara "expert" i förhållande till Emmy i fråga om hur han nyttjade utrymmet i diskmaskinen genom att lägga i disken i ordning och inte bara huller om buller.
Citera
2024-06-07, 14:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Lite trist att två av paren kastat in handduken inför det sista avsnittet, till synes lämnar detta lite spänning kvar till finalen.

Jimmie och Linnea hoppade av först. Lite oklart varför var men det ligger nära till hands att Linnea inte var redo att ta emot all den kärlek Jimmie ville ge, när han rusade ville hon ta det lite lugnare. Jimmie gick ”all in” från början och chockade henne. En av de sämsta matchningarna. Man pratar mycket om utseende men jag tycker att Jimmie såg ut bättre ut än henne men han hade en jobbig stil.

Torsten och Anastasia, känslorna fanns inte där, i alla fall inte från Torstens sida och då är det ingen idé att dra ut på det. Att Torsten kastades in med kort varsel kanske också spelade in, han hann inte förbereda sig och gick in i allt med en axelryckning.

Rosanna och Christoffer. Jag störde mig mycket på Christoffer i början och sågade parets chanser men nu är de paret jag tror mest på och matchningen verkar ha blivit en ren lyckoträff. Att jag inte gillade Christoffer var att det var någonting med hans personlighet, allt han sa verkade inlärt, han vet att det låter bra men det kommer egentligen inte från honom och man undrar om han själv förstår det han säger. Han framstod som ganska ytlig också men det var antagligen bara ett tecken på osäkerhet när han inte visste hur han skulle skulle bete sig. Både Rosanna och Christoffer ser bra ut, de är fysiskt attraherade av varandra och detta hjälpte dem inledningsvis över hindren när både var osäkra på relationen. Rosanna har sett vilken guldklimp hon fått i händerna, förutom att han ser bra ut och säkert tillfredsställer hennes intima behov kan hon också forma honom till precis det hon vill ha, Rosanna är en smart tjej som förstått vilken möjlighet hon fått.

Mattias och Emmy. Här gissar jag att produktionen sparat på en del för att jämna ut dramatiken över seriens gång med allt spännande som händer mellan paren. Har svårt att tro att Mattias är den svärmorsdröm han framställts som hittills, när han har lekt klart med lilla Emmy kommer han snabbt tappa intresset och söka spänningen på annat håll. Att Mattias skulle vara beredd att en gång för alla slå sig till ro för att alltid finnas till hands och lyssna förstående varje gång Emmy vill prata känslor känns osannolikt. Lika lite som att han skulle vilja flytta långt ifrån livet i storstan till Öland, lika lite skulle Emmy platsa miljön och umgänget i Täby. Mattias är definitivt mer ”bad boy” än vad vi sett i tv.
Jo. Jag tror att Rosanna och Christoffer kan hålla i längden. Dom verkar ändå veta vad dom vill och kämpa för det. Ingen av dom tycker jag är särskilt sympatisk egentligen med det är en annan sak.

Emmy och Mattias säger säkert ja nu att fortsätta men tror inte det kommer hålla så länge. Dom känns inte helt mogna helt enkelt om jag ska vara ärlig. Framförallt Mattias. Tycker inte han känns helt på det klara med han vill i detta. Dock gillar jag båda.
Citera
2024-06-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag såg att Alex från förra säsongen ska bli pappa i slutet av oktober, och hans matchning Lina Tomikas verkar inte helt oväntat vara singel igen. Undra hur länge förhållandet med Åka höll? Han verkar iaf bo kvar i deras köpta hus i Falkenberg.

Men så underbara nyheter att Alex ska bli pappa! Det var så rått när de parade ihop honom som längtade efter barn, med en som inte ville ha barn.

Jag tror att Lina Tomikas köpte hus i Falköping eller nånstans, inte Falkenberg.
Citera
2024-06-07, 17:05
Medlem
MuuhTants avatar
Det behövs mera forskning på detta.
Citera
2024-06-07, 17:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuuhTant

På vad?
Citera
2024-06-07, 20:41
Citat:

Håller med, vad är det för talanglösa praktikanter som klippt ihop denna säsong?
Det hade varit intressant på riktigt (och mycket mer SVT-värdigt) om inte Baluba fick filma och att RIKTIGA dokumentärfilmare, helt separata från experterna, filmade allt som en dokumentärserie istället.
Och att filmarna inte var i en tajt sekt med fd deltagare, experter och producenter osv.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nu flyttade ju inte Emmy från Öland till Stockholm utan från Kalmar till Stockholm så från stad till stad i alla fall och så stor skillnad är det inte mellan städer oavsett vad skitnödiga stockholmare vill tro.
Please. Det är en enorm skillnad på alla städer i Sverige och Stockholm, speciellt Kalmar.

Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Jo, minns att jag också tyckte det var lite konstigt. Men han ansåg sig väl vara "expert" i förhållande till Emmy i fråga om hur han nyttjade utrymmet i diskmaskinen genom att lägga i disken i ordning och inte bara huller om buller.
Han sa ifrån om det tidigare, att inte stoppa stekpannan i diskmaskinen, men sen gav han väl med sig.

Citat:
Ursprungligen postat av MuuhTant

Ja det finns än så länge ingen forskning på GVFÖ.
Citera
2024-06-08, 07:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Men så underbara nyheter att Alex ska bli pappa! Det var så rått när de parade ihop honom som längtade efter barn, med en som inte ville ha barn.

Jag tror att Lina Tomikas köpte hus i Falköping eller nånstans, inte Falkenberg.
Lina är tillbaka i sin gamla lägenhet i Göteborg igen.
Det var en kort utflykt.
Citera
2024-06-08, 07:37
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lina är tillbaka i sin gamla lägenhet i Göteborg igen.
Det var en kort utflykt.

Minns att den där snubben var kaxig mot Alex i media när han poserade med Lina för typ Hänt extra. Hur länge han hann vara sambo med Lina efter att de köpt hus ihop?
Skönt för hans familj att slippa henne iallafall…
Citera
2024-06-08, 07:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Minns att den där snubben var kaxig mot Alex i media när han poserade med Lina för typ Hänt extra. Hur länge han hann vara sambo med Lina efter att de köpt hus ihop?
Skönt för hans familj att slippa henne iallafall…
Han måste varit lite korkad om han trodde att han hade lindat henne kring sig. Lina gjorde säkert det främst som sagt bara för att visa upp sig inför "vad hände sen". Hon hade inga intentioner att fortsätta. Den människan är hopplös i längden både för sig själv och andra. Tänker bara på sig själv. Gränslös. Och det är uppenbart för dom flesta med någon människokännedom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in