Citat:
Ursprungligen postat av
this isn't me
Håller helt med! Det är en stor omställning att flytta in till någon och dessutom till en ny stad. Den som flyttar måste ju fundera på om det skulle funka på lång sikt att bo där (om inte den andra vill flytta). Det enda man fått höra är att Christoffer har inga problem med att flytta till Malmö (enligt Rosanna).
Visserligen har paret avbrutit redan, men Torsten var ju så orolig hur det skulle gå för honom två veckor i Borås. Varför följde man inte upp hans tankar kring staden?
Samma med Emmy, Ölandstjej som flyttar till storstaden, hur går det?
Lite trist att två av paren kastat in handduken inför det sista avsnittet, till synes lämnar detta lite spänning kvar till finalen.
Jimmie och Linnea hoppade av först. Lite oklart varför var men det ligger nära till hands att Linnea inte var redo att ta emot all den kärlek Jimmie ville ge, när han rusade ville hon ta det lite lugnare. Jimmie gick ”all in” från början och chockade henne. En av de sämsta matchningarna. Man pratar mycket om utseende men jag tycker att Jimmie såg ut bättre ut än henne men han hade en jobbig stil.
Torsten och Anastasia, känslorna fanns inte där, i alla fall inte från Torstens sida och då är det ingen idé att dra ut på det. Att Torsten kastades in med kort varsel kanske också spelade in, han hann inte förbereda sig och gick in i allt med en axelryckning.
Rosanna och Christoffer. Jag störde mig mycket på Christoffer i början och sågade parets chanser men nu är de paret jag tror mest på och matchningen verkar ha blivit en ren lyckoträff. Att jag inte gillade Christoffer var att det var någonting med hans personlighet, allt han sa verkade inlärt, han vet att det låter bra men det kommer egentligen inte från honom och man undrar om han själv förstår det han säger. Han framstod som ganska ytlig också men det var antagligen bara ett tecken på osäkerhet när han inte visste hur han skulle skulle bete sig. Både Rosanna och Christoffer ser bra ut, de är fysiskt attraherade av varandra och detta hjälpte dem inledningsvis över hindren när både var osäkra på relationen. Rosanna har sett vilken guldklimp hon fått i händerna, förutom att han ser bra ut och säkert tillfredsställer hennes intima behov kan hon också forma honom till precis det hon vill ha, Rosanna är en smart tjej som förstått vilken möjlighet hon fått.
Mattias och Emmy. Här gissar jag att produktionen sparat på en del för att jämna ut dramatiken över seriens gång med allt spännande som händer mellan paren. Har svårt att tro att Mattias är den svärmorsdröm han framställts som hittills, när han har lekt klart med lilla Emmy kommer han snabbt tappa intresset och söka spänningen på annat håll. Att Mattias skulle vara beredd att en gång för alla slå sig till ro för att alltid finnas till hands och lyssna förstående varje gång Emmy vill prata känslor känns osannolikt. Lika lite som att han skulle vilja flytta långt ifrån livet i storstan till Öland, lika lite skulle Emmy platsa miljön och umgänget i Täby. Mattias är definitivt mer ”bad boy” än vad vi sett i tv.