• 1
  • 2
2014-11-15, 18:57
Medlem
MagnusJ666s avatar
Visst NHL säsongen är ung och ville bara på skoj ta ute Sveriges bästa laguppställning om det exempelvis skulle spelas en "all star" turnering liknande OS. Vilka spelare skulle ni ta ut baserat på säsongen hittills?'''

Man får ta ut 3 målvakter. 8 backar. 12 forwards samt 3 reserver.

1:a kedja: Sedin - Sedin - Hörnqvist
2:a kedja: Zetterberg - Franzen - Söderberg
3:e Steen - Bäckström - Loui Ericsson
4:e F. Forsberg - E. Lindholm -Landeskog

Reserver: Johansson, Burakovsky, Berglund

Backpar:
Kronwall -Ericsson
E. Karlsson - OEL
Hedman - H. Lindholm
Ekholm - Edler

Målvakter: Lundqvist - Rask - Läck
Citera
2014-11-15, 20:33
Medlem
€rics avatar
När började Rask spela för Sverige?

Sedan missar du Strålman. Har du verkligen kollat på matcher?
Citera
2014-11-16, 00:29
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
När började Rask spela för Sverige?

Sedan missar du Strålman. Har du verkligen kollat på matcher?

Fasth skulle det stå så klart. Ja jag kollar på matcher. Kollar du på matcher själv? Jävla påhopp. Strålman skulle kunna ta en plats men gjorde det inte i OS året. Varför är han så självklar menar du?
Visst Erik karlsson har varit rätt kass denna säsong.
Citera
2014-11-16, 09:58
Medlem
B-Dawks avatar
Detta är ingen listtråd utan motiveringar krävs. Annars kommer tråden låsas.

/Mod
Citera
2014-11-16, 10:35
Medlem
Illusioners avatar
Nyqvist borde definitivt ta en plats.
Citera
2019-10-19, 07:59
Avstängd
2019

Lehner, Lundqvist, Markström

Ekholm - Karlsson
Hedman - Strålman
Lindholm - Ekman Larsson
Hjalmarsson - Dahlin/Klingberg

Forsberg - Bäckström - Arvidsson
Landeskog - E.Pettersson - E.Lindholm
Rakell - Zibanejad - W.Karlsson
Söderberg - Backlund - Silfverberg
Hörnqvist, Nylander

Reserver:

Nilsson, Ullmark

Edler, Klefbom, A.Larsson, E.Gustafsson, Brodin

Hagelin, Nyqvist, Järnkrok, Wennberg, Olofsson, M.Johansson, A.Johnsson
Citera
2019-10-19, 08:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Målvakter: Lundqvist -Rask - Läck

Vem?
Citera
2019-10-19, 15:01
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vem?

Vi snor från vår fyllebrorsa såklart

Håller inte helt med om din laguppställning förresten. Är nästan inne på att Erik Karlsson inte går in i en helt ordinarie Tre Kronor-uppställning i dagsläget. Han känns inte riktigt där. Jag tycker Klefbom ska med. Kolla hans siffror hittills den här säsongen. Han har klivit fram som en toppback nu. Nylander går naturligtvis in på fyra femmor.

Centersidan kan konkurrera med Kanadas. Vi har tre centrar i världsklass.
Citera
2019-10-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Vi snor från vår fyllebrorsa såklart

Håller inte helt med om din laguppställning förresten. Är nästan inne på att Erik Karlsson inte går in i en helt ordinarie Tre Kronor-uppställning i dagsläget. Han känns inte riktigt där. Jag tycker Klefbom ska med. Kolla hans siffror hittills den här säsongen. Han har klivit fram som en toppback nu. Nylander går naturligtvis in på fyra femmor.

Centersidan kan konkurrera med Kanadas C-lag. Vi har tre centrar i världsklass.

Det fetade kan vara det sjukaste jag läst på detta forum all time.
Klefbom är ju bra men omöjlig att smacka in bland top 6. Är väl åtta i nuläget (före Strålman och Hjalmarsson).

Nylander såklart given top 6 och sen ska nog Marcus Johansson in någonstans. Söderberg väldigt enkel att sålla bort.

Citat:
Centersidan kan konkurrera med Kanadas C-lag.

Fixade till din post lite
Citera
2019-10-19, 16:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Det fetade kan vara det sjukaste jag läst på detta forum all time.
Klefbom är ju bra men omöjlig att smacka in bland top 6. Är väl åtta i nuläget (före Strålman och Hjalmarsson).

Nylander såklart given top 6 och sen ska nog Marcus Johansson in någonstans. Söderberg väldigt enkel att sålla bort.

Fixade till din post lite

Varför? Karlsson är inte den han har varit längre. Förstår att det kan låta kontroversiellt. Jag vet inte om det är att han inte får lika mycket utrymme i Sharks för att dom har Burns också, men jag tycker inte att han är lika bra längre helt enkelt. Man ska inte va given på gamla meriter.
Citera
2019-10-20, 09:19
Avstängd
Citat:

Egentligen vill jag peta EK65 också men då får man ju direkt kritik från någon här om att det är helt absurt. Tycker också inte han riktigt är där.

Klefbom har lite mer att bevisa, Kan inte bara kolla siffror. Han spelar PP med McDavid och de andra. Ska man kolla siffror borde Erik Gustafsson och Gustav Nyqvist vara med i Sverige.

Tycker inte Nylander är given, men visst kan man byta honom mot E.Lindholm och slänga in Lindholm i 4:e kedjan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

Du är en sådan som går på backars poängskörd? Att hålla Strålman och Hjalmarsson båda utanför topp 8 är enligt mig att sålla bort defensiva backar helt.

Marcus Johansson tycker jag inte är given ännu, men visst är han där och konkurrerar om sista platserna. Varför är Söderberg lätt att sålla bort?
Citera
2019-10-20, 12:54
Medlem
Citat:
Centersidan kan konkurrera med Kanadas. Vi har tre centrar i världsklass.

Haha wtf?

Cananda brukar vinna dessa turneringar genom att ha med typ 10 centrar av världsklass och lämna wingers hemma.

Snabbt exempel

10 C
Tavares
Toews
Scheifele
Crosby
McDavid
Point
Barzal
Bergeron
MacKinnon
O'Reilly

(Monahan, Couturier, Stamkos, etc)

4W
Marner
Marchand
Stone
Huberdeau

(Hall, Gallagher, Giroux [gammal C] etc)

Du får jobba hårt för att ens hitta någon svensk anfallsspelare som tar plats där. Tur att slumpmomentet är ganska stort i hockey jfrt med andra lagidrotter;-)

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in