• 1
  • 2
2014-11-15, 18:12
Medlem
Jag betalade en parkeringsbot dagen efter jag hade fått den. Idag kom en påminnelselapp om att jag inte hade betalat den även fast jag hade det.

På Swedbanks transaktionshistorik ser man ju fan inte VEM/OCR man har betalat den till, så hur skall jag kunna bevisa att jag har betalat den????
Citera
2014-11-15, 18:17
Medlem
NisseGhandis avatar
Ring kundtjänst. De har nog koll (ush va drygt det ser ut att skriva så, men det var inte menat drygt) he he.
Citera
2014-11-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Ring kundtjänst. De har nog koll (ush va drygt det ser ut att skriva så, men det var inte menat drygt) he he.

Nädå, inte drygt.
Kundtjänst för transportstyrelsen eller Swedbank menar du?
Citera
2014-11-15, 18:39
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Banken!!! Om du betalat boten till Transportstyrelsen har du nog gjort fel! De har inget med P-böter att göra!
Citera
2014-11-15, 18:39
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Nädå, inte drygt.
Kundtjänst för transportstyrelsen eller Swedbank menar du?

Kundtjänst för transportstyrelsen
Citera
2014-11-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Banken!!! Om du betalat boten till Transportstyrelsen har du nog gjort fel! De har inget med P-böter att göra!

Citat:
Ursprungligen postat av saso
Kundtjänst för transportstyrelsen

Initialt är det ju polisen man betalar till (eller?)

Men påminnelsen nu kom ifrån Transportstyrselsen.
Jag vet att jag har gjort rätt från början, skrev in OCR numret på den gula jävla lappen man får av parkeringslisan.
Citera
2014-11-15, 18:53
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Åfan! 20 år sedan jag fick böter! Börja med swedbank! De måste ju kunna se om betalningen gått iväg in på rätt konto!
Citera
2014-11-15, 19:52
Medlem
Citat:
Jag betalade en parkeringsbot dagen efter jag hade fått den. Idag kom en påminnelselapp om att jag inte hade betalat den även fast jag hade det.

På Swedbanks transaktionshistorik ser man ju fan inte VEM/OCR man har betalat den till, så hur skall jag kunna bevisa att jag har betalat den????

Vem har utfärdat parkeringsboten.... Q-park, Parkia, Kommunen eller någon annan... RING DEM och kolla..... Hur svårt kan det vara.-...
Citera
2014-11-15, 22:16
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:

Du går till banken. Mest troligtvis har du betalat till fel konto/uppgett fel OCR eller liknande.
Citera
2014-11-15, 23:39
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Du får helt enkelt stå ditt kast och betala den en gång till...Pajas....
Citera
2014-11-15, 23:43
Medlem
rolemodels avatar
Hur länge sen fick du boten? Vi lever ju fortfarande bara på 2000 talet så ordet och företeelsen "bankdagar" används fortfarande. Tar alltså en stund för pengarna att åka häst och vagn till rätt konto.

Och transportstyrelsen tar i väldigt många fall visst hand om p-böter,iallafall såhär ute på byn. Så du har nog gjort rätt. jag har iallfall inga andra mottagare av p-bots avgifter i min internetbank, och jag var riktigt bra på p-böter ett tag. Ring tansportstyrelsen och kolla, ange ärende nummer. Saken klar.

Lycka till
Citera
2014-11-16, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Du går till banken. Mest troligtvis har du betalat till fel konto/uppgett fel OCR eller liknande.
hände mig en gång att jag angav fel ocr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in