2015-02-06, 12:53
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Nu är det en tråd om Evolution i stort, så frågor kring hur det fungerar bör absolut vara OK.

Jag har en order som ligger som "Processing" hos en vendor som inte gör något åt den. Hur länge ligger pengarna där?

Men tanke på att den frågan dyker upp ständigt tycker jag att dessa människor som vill köpa sig något gott kan lägga ner lite energi och kolla upp själva, tog mig under 30sek.

Ang din fråga, det går inte avbryta en order. Utan när det har gått en visst tid, tror det är 48h vardagar sen kan du starta en dispyt.

Har det ändrats till "Shipped" får du nog vänta närmare 2v innan du kan börja få tillbaka pengar.
Jäkligt surt om BTC-kursen har sjunkit.

Var så jävla dum att jag hade 1.2BTC inneliggandes, sedan kom julen och där försvann en del pengar.
2015-02-06, 13:06
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Men tanke på att den frågan dyker upp ständigt tycker jag att dessa människor som vill köpa sig något gott kan lägga ner lite energi och kolla upp själva, tog mig under 30sek.

Ang din fråga, det går inte avbryta en order. Utan när det har gått en visst tid, tror det är 48h vardagar sen kan du starta en dispyt.

Har det ändrats till "Shipped" får du nog vänta närmare 2v innan du kan börja få tillbaka pengar.
Jäkligt surt om BTC-kursen har sjunkit.

Var så jävla dum att jag hade 1.2BTC inneliggandes, sedan kom julen och där försvann en del pengar.

Dina 30 sekunders sökande ledde dock inte till svaret. FYRA DYGN, 96 timmar efter att man har lagt en order och den inte har markerats som "Shipped" så avbryts den automatiskt och bitcoinsen rullar tillbaka in på köparens konto.
2015-02-06, 13:07
Medlem
Tiaitchsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Nu är det en tråd om Evolution i stort, så frågor kring hur det fungerar bör absolut vara OK.

Jag har en order som ligger som "Processing" hos en vendor som inte gör något åt den. Hur länge ligger pengarna där?
Det finns en F.A.Q av en anledning.
Varför skall folk alltid fråga innan de har försökt hitta svar själva? Så jävla slött.
2015-02-06, 13:23
Medlem
Strongmanx2s avatar
Men är det ingen här som har beställt Silver Haze, blev postat igår men dök ej upp idag. Inget konstigt med det då posten är seg, men nyfiken på kvalitén.

Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Dina 30 sekunders sökande ledde dock inte till svaret. FYRA DYGN, 96 timmar efter att man har lagt en order och den inte har markerats som "Shipped" så avbryts den automatiskt och bitcoinsen rullar tillbaka in på köparens konto.

Tack för tillrättavisningen !
2015-02-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Men är det ingen här som har beställt Silver Haze, blev postat igår men dök ej upp idag. Inget konstigt med det då posten är seg, men nyfiken på kvalitén.

Tack för tillrättavisningen !
Posten är extremt seg har jag märkt och utbudet inrikes blir tunnare och tunnare.

Cannabis finns inte att köpa inrikes och det är överlag dåligt med säljare..
Hoppas någon kan lägga en server i någon öst-stat och slänga upp en svensk sida så svårt är det inte..

Kräver lite investeringar och någon som kan lite dator, miljonär blir man garanterat.
FS snubbarna tjäna några mille på Flugsvamp.
2015-02-06, 13:45
Medlem
Tiaitchsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Posten är extremt seg har jag märkt och utbudet inrikes blir tunnare och tunnare.

Hoppas någon kan lägga en server i någon öst-stat och slänga upp en svensk sida så svårt är det inte..

Kräver lite investeringar och någon som kan lite dator, miljonär blir man garanterat.
Gör det då eftersom att det är så enkelt?
2015-02-06, 13:48
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan

Något har hänt sedan Oktober här jag bor. Har jag tur får jag post max tre gånger i veckan, MAX.
Enda jag är lite orolig över är att det kommer ev lukta, han är ju känd för bristfälliga förpackningar.
400kr för en testorder på min favorit strain är värt att riska.

Skicka PM så kan jag rekommendera en utrikesvendor med toppenröka för nästa halva priset, dock upp emot 3v leveranstid. Purple Kush aaa+ eller något, ca 40kr grammet.
2015-02-06, 14:31
Medlem
Uppdaterar listan för 8e gången. 6 Februari 2015.

Erkran tänker jag inte lägga under "röd" än. Vi får se vad som händer nu i veckan, är det fortfarande uteblivna leveranser och inga svar på meddelanden så hamnar han väl på röd. Just nu råder jag ingen att beställa från honom, men hann känns inte som typen att blåsa folk.

La till ingo-pharma under "Tveksam"

Gröna:
--------------
YLBD
Erkran
(förseningar enligt förklaring på personlig evo. sida. Avvakta.)
Swecan
Tramoteket
Alexandrus
MissMaryJane
LeifGW
MNGFS
Malvax
Hammarstens-Meds

Tveksamma:
--------------
ormar - segade med leverans, men leverans kom. Från röd till tveksam. Iaktta försiktighet.
iDEAL-EXPRESS - segade med leverans, men leverans kom. Från röd till tveksam. Iaktta försiktighet.
ingo-pharma - skickar falska varor när han väl skickar.

Röda/Bör undvikas helt:
--------------
Psyshop (selektiv)
organismen - spårlöst försvunnen
BCBOB Scammer

OBS: Fetstila namnen på säljare ni diskuterar så det blir lättare för oss att läsa!
Fyll gärna på, annars kommer folk fortsätta bli scammade. Något måste göras åt alla skojare.

Har ni invändningar mot listan så är ni välkomna att ta det i tråden eller i PM (för de som inte kan posta i denna tråd). Jag gör detta främst för våran säkerhet.

Sedan är det också jävligt viktigt att börja SKRIVA UTFÖRLIGA OMDÖMEN om produkterna ni får hem! Att skriva "+++++" räcker inte, är produkten bra? som utlovat? är den prisvärd? Hur är ruset? Konsistens? Hur är stealth? (utan att avslöja allt för mycket, som vissa i denna tråd gör).
Börja recensera ordentligt, annars kan jag lova er att Evo om 1-2 månader blir ett scamnäste.

Ingen skriver ett skit ju! Folk köper för hutlösa priser, får man inget hem så skriver man inget om det, blir det två veckors leveranstid så är allt glömt sålänge man får 1-2 extra Rivo i paketet eller liknande.

Sånt är oacceptabelt, utan kunder så hade ingen säljare på Evo existerat. Det är dags att visa vem som egentligen bestämmer och hur saker ska gå till. Det här håller inte.
Senast redigerad av Meir 2015-02-06 kl. 14:38.
2015-02-06, 14:49
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Uppdaterar listan för 8e gången. 6 Februari 2015.

Erkran tänker jag inte lägga under "röd" än. Vi får se vad som händer nu i veckan, är det fortfarande uteblivna leveranser och inga svar på meddelanden så hamnar han väl på röd. Just nu råder jag ingen att beställa från honom, men hann känns inte som typen att blåsa folk.

La till ingo-pharma under "Tveksam"

Gröna:
--------------
YLBD
Erkran
(förseningar enligt förklaring på personlig evo. sida. Avvakta.)
Swecan
Tramoteket
Alexandrus
MissMaryJane
LeifGW
MNGFS
Malvax
Hammarstens-Meds

Tveksamma:
--------------
ormar - segade med leverans, men leverans kom. Från röd till tveksam. Iaktta försiktighet.
iDEAL-EXPRESS - segade med leverans, men leverans kom. Från röd till tveksam. Iaktta försiktighet.
ingo-pharma - skickar falska varor när han väl skickar.

Röda/Bör undvikas helt:
--------------
Psyshop (selektiv)
organismen - spårlöst försvunnen
BCBOB Scammer

OBS: Fetstila namnen på säljare ni diskuterar så det blir lättare för oss att läsa!
Fyll gärna på, annars kommer folk fortsätta bli scammade. Något måste göras åt alla skojare.

Har ni invändningar mot listan så är ni välkomna att ta det i tråden eller i PM (för de som inte kan posta i denna tråd). Jag gör detta främst för våran säkerhet.

Sedan är det också jävligt viktigt att börja SKRIVA UTFÖRLIGA OMDÖMEN om produkterna ni får hem! Att skriva "+++++" räcker inte, är produkten bra? som utlovat? är den prisvärd? Hur är ruset? Konsistens? Hur är stealth? (utan att avslöja allt för mycket, som vissa i denna tråd gör).
Börja recensera ordentligt, annars kan jag lova er att Evo om 1-2 månader blir ett scamnäste.

Ingen skriver ett skit ju! Folk köper för hutlösa priser, får man inget hem så skriver man inget om det, blir det två veckors leveranstid så är allt glömt sålänge man får 1-2 extra Rivo i paketet eller liknande.

Sånt är oacceptabelt, utan kunder så hade ingen säljare på Evo existerat. Det är dags att visa vem som egentligen bestämmer och hur saker ska gå till. Det här håller inte.

Varför i helvete räcker inte omdömena på EVA varför vara glappkäftens glappkäft och diskutera allt här?
Nej jag tycker d räcker med att vara kort och enkel i tråden på flashback.
Galet onödigt att sitta och outa här. Håll er till omdömen på respektive sida(EvO/Agora)
2015-02-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Varför i helvete räcker inte omdömena på EVA varför vara glappkäftens glappkäft och diskutera allt här?
Nej jag tycker d räcker med att vara kort och enkel i tråden på flashback.
Galet onödigt att sitta och outa här. Håll er till omdömen på respektive sida(EvO/Agora)
Förstår hur du tänker, men det går inte..
Flera av säljarna på Evo har både level 4 och 5 med massor av omdömen och ändå så skammas folk...
2015-02-06, 15:24
Medlem
vanillatrillaas avatar
Visste inte riktigt VART jag skulle skriva, men skriver här då dem flesta verkar befinna sig här..

På Flugsvamp fanns det en säljare som hette Voyager
Hade jävligt bra cannabis.

Någon som vet vart dem befinner sig eller har någon kontaktadress till dem?
Om dem nu är med i gamet fortfarande så att säga..
2015-02-06, 15:50
Medlem
rhymenoceross avatar
Får ta och göra en pinsam update: mitt paket från MissKissMyLips damp precis ner i brevlådan. Inget problem med varken varan eller stealthen. Vad som kom imorse var någon reklam från H&M och i mitt drogabstinenta sinne trodde jag att detta var den försändelse jag väntat på. Så, ja, MKML är grön som innan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in