2018-09-30, 00:28
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Varför är det säljare som säljer fortfarande? Typ alla har annonser kvar.

Men det är typ inga som processar ordern.
2018-09-30, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Men det är typ inga som processar ordern.

Fast i det läget så är ju skadan redan skedd för köparen då denne vid det laget fört över pengar till FS för att handla. Hade säljarna misstänkt en exit-scam så vore det vettigt att plocka ner sina annonser tillfälligt för att påvisa att allt inte är som det brukar. Det enda sättet att få reda på det nu är att läsa den här tråden eller vissa säljares profiler.

Hade jag som säljare misstänkt en exit-scam så hade jag gjort allt jag kunnat för att personerna bakom scammen inte skulle kunna komma över ännu mer kosing.

Personligen tror jag inte på teorin enbart p.g.a FS historia. Det har varit för många falsklarm vid det här laget för att jag ska ta det på allvar. Det vore dock fruktansvärt befriande med ett klargörande från admin.
2018-09-30, 02:36
Medlem
exades avatar
Alla skrek exit scam senast också när hela sidan var nere och alla uttag slutade fungera som nu.. de lyckades fixa så alla fick tillbaka sina pengar osv så de har uppenbarligen backup.. var lite tålmodiga, har 5k att ''riskera'' men inte orolig för det.

edit.Men som herren sa över mig.
Det vore dock fruktansvärt befriande med ett klargörande från admin

Ja, det vore det.
Senast redigerad av exade 2018-09-30 kl. 02:43.
2018-09-30, 02:37
Medlem
billinge1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxon
Fast i det läget så är ju skadan redan skedd för köparen då denne vid det laget fört över pengar till FS för att handla. Hade säljarna misstänkt en exit-scam så vore det vettigt att plocka ner sina annonser tillfälligt för att påvisa att allt inte är som det brukar. Det enda sättet att få reda på det nu är att läsa den här tråden eller vissa säljares profiler.

Hade jag som säljare misstänkt en exit-scam så hade jag gjort allt jag kunnat för att personerna bakom scammen inte skulle kunna komma över ännu mer kosing.

Personligen tror jag inte på teorin enbart p.g.a FS historia. Det har varit för många falsklarm vid det här laget för att jag ska ta det på allvar. Det vore dock fruktansvärt befriande med ett klargörande från admin.
För att säljare också är "giriga" alternativt att de fortfarande lever med liiiiiite hopp kvar? De har kvar sina annonser kvar för dem vill ju sälja så mycket dem kan, OM det nu skulle vara så att det inte är en exit-scam kan de bara processa alla orders så fort de fått sina uttag - om det är girighet eller att det visar förtroende/förhoppning till Admin på FS, låter jag varje person bestämma själv.

Citat:
Ursprungligen postat av exade
Alla skrek exit scam senast också när hela sidan var nere och alla uttag slutade fungera som nu.. de lyckades fixa så alla fick tillbaka sina pengar osv så de har uppenbarligen backup.. var lite tålmodiga, har 5k att ''riskera'' men inte orolig för det.

Det oroande är att det är snart Söndag morgon, och ingenting, absolut ingenting har kommit från Admins. Även om det tagit tid förut, har det inte tagit 4 dygn (Om vi räknar från Onsdag) för admins att ge någon form av "uttalande" eller update angående det hela. Men jag hoppas fortfarande att det finns en förklaring, och precis som du så vill jag tro det också med tanke på historian.
Senast redigerad av billinge1992 2018-09-30 kl. 02:40.
2018-09-30, 02:45
Medlem
exades avatar
Det oroande är att det är snart Söndag morgon, och ingenting, absolut ingenting har kommit från Admins. Även om det tagit tid förut, har det inte tagit 4 dygn (Om vi räknar från Onsdag) för admins att ge någon form av "uttalande" eller update angående det hela. Men jag hoppas fortfarande att det finns en förklaring, och precis som du så vill jag tro det också med tanke på historian.

Det kanske finns folk som vet om problemet och försöker fixa men väntar på personen som ska ge uttalande eller liknande, finns många olika scenarion som kan hänt.
Vid exit scam så hade de bara tagit allt och stängt ned sidan det är väl inget svårt, varför göra det på detta sätt? nej, som sagt. Var tålmodiga, det kommer säkerligen lösa sig.
2018-09-30, 03:03
Medlem
Selathors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade

edit.Men som herren sa över mig.
Det vore dock fruktansvärt befriande med ett klargörande från admin

Ja, det vore det.
En grej som får alla att tänka om. Är det så att btc servern är urfunktion så skulle köpare som handlar på flugsvamp kunna kasta in pengar i sitt konto. Lägga in pengar fungerar men inte ta ut. BTC servern håller nog ihop.. Nånting är ju lurt, men tror flugsvamp talar om vad det är som händer inom kort.
2018-09-30, 03:40
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selathor
En grej som får alla att tänka om. Är det så att btc servern är urfunktion så skulle köpare som handlar på flugsvamp kunna kasta in pengar i sitt konto. Lägga in pengar fungerar men inte ta ut. BTC servern håller nog ihop.. Nånting är ju lurt, men tror flugsvamp talar om vad det är som händer inom kort.

Går det att ta reda på vilken server som dom använder?
2018-09-30, 03:52
Medlem
Peyzs avatar
Kunde få ut det här..
Inte helt tydligt men inte heller otydligt.

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

Servern är onåbar för tillfället. Vi undersöker det hela. För närvarande ingen ETA på när FS kan tänkas rulla igen.

Backup finns.

Mvh,
Staff
2018-09-30, 04:12
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Kunde få ut det här..

Servern är onåbar för tillfället. Vi undersöker det hela. För närvarande ingen ETA på när FS kan tänkas rulla igen.

Backup finns.

Mvh,
Staff
Det där är väl från forumet, som varit nere i snart ett år om jag inte missminner mig. Tidigare när sånt här har skett har admin gått ut med det på flugwiki eller via massmeddelande.
2018-09-30, 04:14
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Det där är väl från forumet, som varit nere i snart ett år om jag inte missminner mig. Tidigare när sånt här har skett har admin gått ut med det på flugwiki eller via massmeddelande.

Ja jävlar det stämmer det.
Fan va snurrigt, glömde av att det var forumet jag gick inte på.. My bad.
Väldigt uppmärksamt av dig. Big up, 👍
2018-09-30, 04:18
Medlem
Citat:
Kunde få ut det här..

Backup finns.

Mvh,
Staff

Det meddelandet dyker upp när du försöker komma åt forumet och har inget med marknaden att göra. Det är minst några månader gammalt och nämndes tidigast här: (FB) Den stora tråden om Darknetshoppar och deras sortiment
2018-09-30, 08:13
Medlem
Citat:
Kunde få ut det här..

Backup finns.

Mvh,
Staff

Asså vad är du för en folliehatt? Du verkar inte kunna göra ett enda skit korrekt.

Du verkar inte insatt i darknet heller då du påstår att DreamMarket är scam.
Sidan har funnits flera år, Och kanske haft problem ibland och då har folk trott att det är scam.

Men sånt fattar väl inte du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in