2018-09-29, 21:40
Medlem
Peyzs avatar
Dreammarket ser ganska oseriöst.. Forumet står det bara scam överallt.. Fick inte direkt bra intryck.. Är det verkligen en bra sida?
Finns det ingen engelsk sida som vi kan använda istället? Bara för dom att göra ett underforum för svenska inrikes.
Har för mig Finland hade en as bra som jag glömt namnet på..

Har hittat ett forum som heter narnialand..
Någon som har info?
2018-09-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Dreammarket ser ganska oseriöst.. Forumet står det bara scam överallt.. Fick inte direkt bra intryck.. Är det verkligen en bra sida?
Finns det ingen engelsk sida som vi kan använda istället? Bara för dom att göra ett underforum för svenska inrikes.
Har för mig Finland hade en as bra som jag glömt namnet på..

Har hittat ett forum som heter narnialand..
Någon som har info?

Oseriöst? DreamMarket har varit med länge och är forumet som överlevt det mesta.
Alla dom största internationella säljarna hänger där.

Narnialand är inte darknet och jag tror inte man får diskutera sånt här.
Och den sidan är skapad av en 12åring.
Senast redigerad av Terimac 2018-09-29 kl. 21:44.
2018-09-29, 22:09
Bannlyst
kanske har admin blivit kidnappad, jag menar hålls fånge och tvingad till att göra en exit-scam av vem det nu är som håller pistolen mot admins tinning
2018-09-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
kanske har admin blivit kidnappad, jag menar hålls fånge och tvingad till att göra en exit-scam av vem det nu är som håller pistolen mot admins tinning

Haha... Eller så är det bara en exitscam
2018-09-29, 23:48
Medlem
No6s avatar
Citat:
måste du handla på nätet då?
Finns ju fler forum du kan vända dig till annars..
Flugsvamp är ju inte one and only.
Som vilken? Dreammarkets utbud inrikes är uu tunnt.
2018-09-29, 23:49
Medlem
Peyzs avatar
Citat:

Jag är helt allvarlig nu.
Jag tror seriöst du behöver lägga ner med knarket. Din fantasi är ju helt galen och verklighetsvriden. Inga bra symtom av erfarenhet.
2018-09-29, 23:51
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terimac
Oseriöst? DreamMarket har varit med länge och är forumet som överlevt det mesta.
Alla dom största internationella säljarna hänger där.

Narnialand är inte darknet och jag tror inte man får diskutera sånt här.
Och den sidan är skapad av en 12åring.

Jag jag motivera ju påståendet eller rättare sagt frågan med att forumet var massor med scam trådar.. Ger ju inte direkt ett bra första intryck. Så skulle vilja ha lite förklaring om nu någon har det. Chilla för fan.
2018-09-29, 23:53
Medlem
Selathors avatar
Citat:
Jag är helt allvarlig nu.
Jag tror seriöst du behöver lägga ner med knarket. Din fantasi är ju helt galen och verklighetsvriden. Inga bra symtom av erfarenhet.
Hahaha måste nog gått på dmt eller nått likande. Vilken teori man kan få fram i sitt huvud.

Tror nog flugsvamp inte kommer åt sina servrar och inte orkar förklara sig för alla. Flugsvamp tjänar mer pengar på att hålla igång än att blåsa folk...
2018-09-30, 00:00
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selathor
Hahaha måste nog gått på dmt eller nått likande. Vilken teori man kan få fram i sitt huvud.

Tror nog flugsvamp inte kommer åt sina servrar och inte orkar förklara sig för alla. Flugsvamp tjänar mer pengar på att hålla igång än att blåsa folk...

Ja herregud hysterin var värre än vad kärringar av värsta sorten kan bli. Helt rabiat stämning.
Man måste ha lite is i magen asså.
Visst när jag märker att försäljarna börjar lämna så börjar man ju undra.
Kanske behöver ställa in mig på att det är en exit scam. Shit happens.
Men just nu vet ingen vad som sker förutom FS Crew. Då får man väl förfan avvakta o se vad som händer..
Man gör nog smart i att inte sätta in några pengar iaf tills vi fått svar.
2018-09-30, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ja herregud hysterin var värre än vad kärringar av värsta sorten kan bli. Helt rabiat stämning.
Man måste ha lite is i magen asså.
Visst när jag märker att försäljarna börjar lämna så börjar man ju undra.
Kanske behöver ställa in mig på att det är en exit scam. Shit happens.
Men just nu vet ingen vad som sker förutom FS Crew. Då får man väl förfan avvakta o se vad som händer..
Man gör nog smart i att inte sätta in några pengar iaf tills vi fått svar.
dom enda jag känner sympatier för om det skulle vara en exit-scam är säljarna som redan tar stora risker. Behöver inte också den risken att bli knullad av plattformen/marknaden. Köparnas tusenlappar... visst är det tråkigt men inte alls lika jobbigt. Man får väl säga att både köpare och säljare är lite dumma om man har oansenligt stora summor i bitcoins-plånboken på FS. finns alltid en risk för torsk/scam/mulad/kidnappad/
2018-09-30, 00:14
Medlem
No6s avatar
Varför är det säljare som säljer fortfarande? Typ alla har annonser kvar.
2018-09-30, 00:23
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
dom enda jag känner sympatier för om det skulle vara en exit-scam är säljarna som redan tar stora risker. Behöver inte också den risken att bli knullad av plattformen/marknaden. Köparnas tusenlappar... visst är det tråkigt men inte alls lika jobbigt. Man får väl säga att både köpare och säljare är lite dumma om man har oansenligt stora summor i bitcoins-plånboken på FS. finns alltid en risk för torsk/scam/mulad/kidnappad/

Jag har alltid satt tillbaka överskottet som jag inte använder just in case. Bättre att ha pengarna i egen plånbok än i någon annans.
Sunt förnuft kan jag tycka att inte sköta ekonomin speciellt om det rör sig om en stor summa som man är rädd om. Annars läropengar. Sånt som händer. Lägg bakom o gå vidare bara.
Alla som blivit av med nån tusenlapp hit o dit. Har ni inget vettigare att lägga energi på?
Om det rör sig om 5-10 tusen. Plus + ja då är det ju ändå mycket pengar för de flesta köpare.
Man ska alltid ha som regel att spana forum först och leta upp möjliga varningtecken. För det är köparens försäkring att någon blåser i visselpipan så alla andra kan varnas. Risken att man ska bara den som blåser i pipan är då helt plötsligt mycket mindre.

Jag lurar lite ändå även om det visar sig att fs styr upp allt igen..
Hur påverkad detta förtroendet framöver?
Här är ju uppenbarligen en systembug.
Varför skulle FS vara en mer trovärdig mellanpart för att hantera all försäljning..
Det funkar inte kan jag tycka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in