Citat:
Ursprungligen postat av
Detevigaaviga
dom enda jag känner sympatier för om det skulle vara en exit-scam är säljarna som redan tar stora risker. Behöver inte också den risken att bli knullad av plattformen/marknaden. Köparnas tusenlappar... visst är det tråkigt men inte alls lika jobbigt. Man får väl säga att både köpare och säljare är lite dumma om man har oansenligt stora summor i bitcoins-plånboken på FS. finns alltid en risk för torsk/scam/mulad/kidnappad/
Jag har alltid satt tillbaka överskottet som jag inte använder just in case. Bättre att ha pengarna i egen plånbok än i någon annans.
Sunt förnuft kan jag tycka att inte sköta ekonomin speciellt om det rör sig om en stor summa som man är rädd om. Annars läropengar. Sånt som händer. Lägg bakom o gå vidare bara.
Alla som blivit av med nån tusenlapp hit o dit. Har ni inget vettigare att lägga energi på?
Om det rör sig om 5-10 tusen. Plus + ja då är det ju ändå mycket pengar för de flesta köpare.
Man ska alltid ha som regel att spana forum först och leta upp möjliga varningtecken. För det är köparens försäkring att någon blåser i visselpipan så alla andra kan varnas. Risken att man ska bara den som blåser i pipan är då helt plötsligt mycket mindre.
Jag lurar lite ändå även om det visar sig att fs styr upp allt igen..
Hur påverkad detta förtroendet framöver?
Här är ju uppenbarligen en systembug.
Varför skulle FS vara en mer trovärdig mellanpart för att hantera all försäljning..
Det funkar inte kan jag tycka.