Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-14, 21:35
  #1
Medlem
Blev väldigt långt inlägg, men roligaste bortförklaringen ligger längst ner (bortförklaring 3), för er som inte orkar läsa hela!

Hittade en artikel på Aftonbladet om ett par som handlat lite för mycket saker via deras företag, men deras bortförklaringar till Skatteverket när dem blivit påkomna är oslagbara!

Citat från Aftonbladet.
"Kvinnan och exmaken driver skolor för elever med funktionsnedsättning i södra Sverige.

Men när Skatteverket började granska skolföretagets bokföring stötte man på en del konstigheter. Nikotinplåster, hundmat, olivträd  allt hade bokförts på firman."

-Nu börjar det roliga!

Bortförklaring 1:
" Vi har hundar i verksamheten. Om ett barn blir stökigt så kommer jag med hunden och så springer vi ut i skogen allihop. Det fungerar lugnande.

Men när Skatteverket gjorde besök på skolan hittade man inga hundar. Skolcheferna hävdar att det beror på att det var fredag eftermiddag och skolan hade stängt.

 Tror du jag vill ha tre hundar hemma?, säger mannen."
-----
- Den bortförklaringen kan jag köpa, men har man köpt 3 hundar brukar man vilja ha dom, och springa ut i skogen, låter det inte lite konstig?

Bortförklaring 2:
" Paret har gjort avdrag för sina bilar, en Land Rover och en Mercedes-Benz GLK, som de hävdar bara har använts i tjänsten. Något som Skatteverket finner osannolikt."
-----
-Ja Skatteverket det bara inte låter osannolikt, det ÄR osannolikt! Vem köper två lyxbilar när man driver skolor för funktionsnedsatta för att bara använda i tjänsten?

Bortförklaring 3:
"Kvinnan har också köpt en Prada-väska för 11 000 kronor, som hon hävdar används som portfölj i arbetet. Men väskan är "inte en typisk arbetsportfölj", konstaterar Skatteverket."
-----
Det här är nog bland den sämsta bortförklaring jag sett! Vem fan köper en Prada väska för 11 000 kronor för att använda som portfölj på jobbet?
Tycker att Skatteverkets konstaterande "väskan är inte en typisk arbetsportfölj" är väldigt klent, det är absolut inte en arbetsporfölj!

Nej, det här luktar lurendrejeri lång väg, eller vad tycker ni?
__________________
Senast redigerad av fiskbullen2 2014-11-14 kl. 21:49.
Citera
2014-11-14, 21:36
  #2
Medlem
Hela artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19859503.ab
Citera
2014-11-14, 21:49
  #3
Medlem
Så du tycker att det är en god idé att understödja sådan här sensationsjournalistik, din nöt?
Edit: Såg alldeles nu att det var placerat i humorforumet, jag får stå för skämtet antar jag...
__________________
Senast redigerad av panzerkurt 2014-11-14 kl. 21:51.
Citera
2014-11-14, 21:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Så du tycker att det är en god idé att understödja sådan här sensationsjournalistik, din nöt?
Jag tycker knappast det här är en bra nyhet av en stor nyhetstidning. Men observera att tråden är postad under Humor.
Citera
2014-11-14, 21:55
  #5
Medlem
Haha! De köpte trisslotter till barnen
Citera
2014-11-19, 09:34
  #6
Medlem
Platanos avatar
Ingen som vet vilka det rör sig om?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback