2014-11-14, 01:47
Medlem
Citat R Jomshof

"Över hela den muslimska världen finns det, vad vi än må tycka om det, ett underskott av demokrati och ett överskott av våld och förtryck. Det finns ett överskott av förtryck mot kvinnor. Så ser det ut. Skulden ligger i islam. Där finns en stor del av förklaringen till att det ser ut som det gör. Det innebär dock inte att alla människor som föds där är onda, tvärtom.
Jag har alltid varit tydlig med att den muslimska världen behöver en upplysning, ett stålbad, så som vi har haft i Europa. De liberala krafter som finns i denna del av världen behöver definitivt vårt stöd och vårt erkännande. Det finns liberala krafter där som delar min uppfattning och tycker att islamismen är ett problem.
Det blir inte bättre för att man ignorerar problemet och låtsas att det regnar."

http://www.riksdagen.se/sv/Debatter--beslut/Ovriga-debatter/allmanpolitiska-debatter-/Allmanpolitisk-debatt/?did=H2C120141112al2

Så här skriver regeringen Reinfeldt i sin rapport om mänskliga rättigheter i Afghanistan, formellt Islamiska republiken Afghanistan

"Våldet mot kvinnor är utbrett. Förekomsten av våldtäkter, olika former av
kvinnomisshandel, så kallade hedersmord, misshandel i form av
"brännskador", försvinnanden, kidnappningar med mera är omfattande.
Kvinnomördare går oftast fria. Våldtäkter är svåra att dokumentera på grund
av det sociala stigma som de omges av. Om den av kvinnan utpekade
våldtäktsmannen inte fälls, kan kvinnan själv komma att ställas inför rätta för
utomäktenskapliga förbindelser, vilket är ett brott enligt sharia. Våldtäkt inom
äktenskapet betraktas inte som ett brott.

Den informella rättskipningen, som bygger på olika traditioner, seder och bruk
som till skillnad från den formella ofta omsätts i praktiken, har ett enormt
inflytande på afghanska kvinnor. Seden att rivaliserande klaner använder
kvinnor och flickor som kompensation i samband med uppgörelser, eller för
att reglera skulder av olika slag, har återuppstått efter talibanregimens fall.
Exempelvis kan ett mord sonas med att den drabbades familj tilldelas en dotter
från förövarens familj. Då överlämnandet inte i första hand sker i syfte att
försonas, utan för att vanhedra förövarens familj, hålls dessa flickor och
kvinnor under slavliknande förhållanden i det nya hushållet."

Skuldbelägger Reinfeldt alla afghaner?
Citera
2014-11-14, 01:48
Medlem
LOVECAPSLOCKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Du baserade hela ditt inlägg på vad du tycker att "han i princip gjort".

Men du är inte kapabel att motivera det? Trots att en tolvåring klarar det?

Min mening var att "tvinga" dig att motivera det, så du själv inser hur lobotomerat korkad din slutsats är. Men istället skriver du skit, uppenbarligen för att du inte är kapabel att motivera din tolkning.

Helt lobotomerad är du.

Du bad mig citera saker som jag tyckte var hemska. Det finns inget som jag tycker är hemskt som har med artikeln att göra.

"du tycker". Jag förklarade precis att jag inte tycker något.
Senast redigerad av LOVECAPSLOCK 2014-11-14 kl. 01:53.
Citera
2014-11-14, 01:51
Medlem
LOVECAPSLOCKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Nej det framgår inte, för att dra den slutsatsen så måste man begår ett logiskt felslut: guilty by association.

Att koppla ihop vissa terroristorganisationer med islamism betyder inte att man kopplar ihop alla muslimer med terrororganisationerna.

Fast nu säger han ju att han vill slänga ut alla muslimer ur landet och förbjuda islam, samtidigt som han menar att varje muslim tror att de, citat "är tvugna som muslimer att döda icke-troende". Det framkommer tydligt och är lite av SDs kärna.
Senast redigerad av LOVECAPSLOCK 2014-11-14 kl. 01:54.
Citera
2014-11-14, 01:54
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOVECAPSLOCK
Du bad mig citera saker som jag tyckte var hemska. Det finns inget som jag tycker är hemskt som har med artikeln att göra.

Men herregud? Du tycker ju att Jomshof kallat alla muslimer för islamister (vilket är en genomdum tolkning). Men du tycker inte Jomshof har sagt något dåligt, för att kunna motivera den tolkningen?

Du finner det inte ironiskt att du själv klagade på att folk "quoteminar", när du inte ens klarar av att motivera dina slutsatser utifrån vad som faktiskt sagts?
Citera
2014-11-14, 01:56
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Fast nu säger han ju att han vill slänga ut alla muslimer ur landet och förbjuda islam, samtidigt som han menar att varje muslim tror att de, citat "är tvugna som muslimer att döda icke-troende". Det framkommer tydligt och är lite av SDs kärna.
Du skrev:

"Det framgår i artikeln."

Det där citatet finns inte i artikeln. Det står inte heller att "han vill slänga ut alla muslimer ur landet och förbjuda islam".
Citera
2014-11-14, 02:00
Medlem
Citat:

Du är felinformerad och hittar på egna lögner

Här är allt nedskrivet.

http://www.riksdagen.se/sv/Debatter--beslut/Ovriga-debatter/allmanpolitiska-debatter-/Allmanpolitisk-debatt/?did=H2C120141112al2
Citera
2014-11-14, 02:01
Medlem
Oformads avatar
Citat:

"du tycker". Jag förklarade precis att jag inte tycker något.

Nähä? Så att Jomshof kallade alla muslimer terrorister är ett objektivt faktum?

Hur jävla körd i huvudet är du egentligen?
Citera
2014-11-14, 02:29
Medlem
LOVECAPSLOCKs avatar
Citat:
Men herregud? Du tycker ju att Jomshof kallat alla muslimer för islamister (vilket är en genomdum tolkning). Men du tycker inte Jomshof har sagt något dåligt, för att kunna motivera den tolkningen?

Du finner det inte ironiskt att du själv klagade på att folk "quoteminar", när du inte ens klarar av att motivera dina slutsatser utifrån vad som faktiskt sagts?

Fel fel fel.

Jag klagade inte på "folk". Jag rättade TS då han faktiskt quoteminade. Han plockar ut Jomhofs uttalande att IS och Al-Quiada är terrorister. Sedan plockar han ut reaktioner (som inte är reaktioner på att han kallar IS för en antidemokratisk terrororganisation) från andra politiker, och matchar dessa med IS-är-terrorister-uttalandet. Det är ungefär som att klippa ihop en pratande polis som räddar en kattunge med ett klipp med någon pratande knarkare som skjuter upp och får en överdos. "Knarkare begick självmord efter att polis räddat kattunge". Det kallas quotemining.

Nu till det där med att "Jomshof sagt någonting dåligt". Han kan lika gärna ha sagt att kattungar ska torteras utan att jag tycker att han sagt någonting dåligt, då jag som sagt inte har någonting emot tortyr och inte råkar vara förtjust i katter eller så. Han får gärna tala illa om min mor: jag liksom bryr mig inte.

Citat:
Nähä? Så att Jomshof kallade alla muslimer terrorister är ett objektivt faktum?

Det är ett påstående från min sida. Det kan vara en ren lögn från min sida, det behöver inte vara någonting jag själv tror eller tycker. Därmed faller din logik pladask ner på marken i ett svep utan möjlighet till återvändå ens med vattendammsugare. Jag måste inte tro eller tycka något för att rätta TS logiska felslut.

Citat:
Hur jävla körd i huvudet är du egentligen?

Två. Hur långt är ett snöre?

Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Du är felinformerad och hittar på egna lögner

Här är allt nedskrivet.

Länken bevisar ju bara att jag har rätt.

Citat:
Du skrev:

"Det framgår i artikeln."

Det där citatet finns inte i artikeln. Det står inte heller att "han vill slänga ut alla muslimer ur landet och förbjuda islam".

Nu pratar du om någonting annat. Det jag pratade om var det jag skrev tidigare i sammanhanget. Nu har ju diskussionen hamnat på någonting annat. Du kan alltså inte ta upp gammalt groll som inte hör till den nuvarande diskussionen. Fegt och osmidigt . Bara en okunning och förvirrad idiot som inte hänger med i svängarna skulle göra något sådant. Lite som när torsten pratar skorsstenar med dykaren.
Senast redigerad av LOVECAPSLOCK 2014-11-14 kl. 02:34.
Citera
2014-11-14, 02:38
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Nu pratar du om någonting annat. Det jag pratade om var det jag skrev tidigare i sammanhanget. Nu har ju diskussionen hamnat på någonting annat. Du kan alltså inte ta upp gammalt groll som inte hör till den nuvarande diskussionen. Fegt och osmidigt . Bara en okunning och förvirrad idiot som inte hänger med i svängarna skulle göra något sådant. Lite som när torsten pratar skorsstenar med dykaren.
Det är möjligt att jag pratar om något annat och att jag missat utvecklingen av diskussionen. Men då vill jag vänligen fråga dig följande:

1. Var säger Jomshof att "han vill slänga ut alla muslimer ur landet och förbjuda islam"?

2. Samt att de "är tvugna som muslimer att döda icke-troende"?

Kan du ge mig en källa?
Citera
2014-11-14, 02:51
Medlem
LOVECAPSLOCKs avatar
Citat:
Det är möjligt att jag pratar om något annat och att jag missat utvecklingen av diskussionen. Men då vill jag vänligen fråga dig följande:

1. Var säger Jomshof att "han vill slänga ut alla muslimer ur landet och förbjuda islam"?

2. Samt att de "är tvugna som muslimer att döda icke-troende"?

Kan du ge mig en källa?

Så du menar alltså att han inte skulle ha sagt detta?
Citera
2014-11-14, 03:14
Medlem
Citat:
Så du menar alltså att han inte skulle ha sagt detta?

Det är oväsentligt om han menar det eller inte.

Frågan var ju vart du hittat de citaten?!
Citera
2014-11-14, 03:23
Medlem
LOVECAPSLOCKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyEarl
Det är oväsentligt om han menar det eller inte.

Frågan var ju vart du hittat de citaten?!

Men jag har ju inte sagt att det är citat, utan att det framkommer tydligt ur direkta uttalanden där han säger just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in