2014-11-14, 14:11
Medlem
tordnapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Herregud, vilket sekel lever du i? Östermalm har flest invandrare i hela innerstan. Men mest nyrika ryssar och polacker. Dom smälter således in i färgskalan och bär inte hucklen ... Så vitt jag vet var den enda kvarvarande svenska kemtvätten på Valhallavägen, mitt emot Fältan. Men den såldes för cirka fyra år sedan.

Det finns ju inga gränser till hur mycket skit du snackar. Ditt babblande om pizzerians svartanställda saknar sanningshalt helt och hållet, det har redan påpekats. Och vad har vilka som driver kemtvättarna att göra med vilka som bor på Östermalm? Eller menar du att kemtvättar tillhör den vanligaste näringsformen på Östermalm?

Det enda du har gemensamt med pudelrastarna på Östermalm är att du också är en skvallerkärring, fast utan täckning.

Edit: Jag missade det här "(Glömde thailändskor, otroligt många rika äldre östermalmsgubbar har hämtat dylika.)" - yeeeee right. Thailändskor hämtas hem av svennebananer, inte av "rika äldre östermalmsgubbar", det skulle uppfattas som totalt smaklöst och händer inte.

Skriv om något du behärskar, för om du råkar bo på Östermalm (vilket jag bara kan drista mig att tro för att du besökt pizzerian) så är du uppenbart inflyttad och har inte en susning om verkligheten på Östermalm. Gonatt.
Senast redigerad av tordnapp 2014-11-14 kl. 14:22.
Citera
2014-11-14, 21:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMBOCLAT
Det finns både en och annan och tredje som rör sig i de "finaste rummen" som har minst sagt tvivelaktiga sysselsättningar och umgänge.
Men de är väl smarta nog att lämna hårdvaran hemma.

Eller begå brott som inte kräver det, eller?
Citera
2014-11-15, 00:38
Medlem
TheAlamos avatar
Vägen där utanför är det lugnaste stället jag vet i Stockholm och jag som jobbat som brevbärare där under ett år såg knappt några människor. Martin Timell bor där precis där det hände, inte för att det spelar någon roll men tänk om det var han
Citera
2014-11-15, 07:32
Medlem
Quarrels avatar
En fågel viskade inatt att BO heter Rudolph och kommer från Holland. Som vanligt ska den informationen tas med en nypa salt.
Citera
2014-11-15, 08:24
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2014-11-16, 14:45
Medlem
muppenwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tordnapp
Det finns ju inga gränser till hur mycket skit du snackar. Ditt babblande om pizzerians svartanställda saknar sanningshalt helt och hållet, det har redan påpekats. Och vad har vilka som driver kemtvättarna att göra med vilka som bor på Östermalm? Eller menar du att kemtvättar tillhör den vanligaste näringsformen på Östermalm?

Det enda du har gemensamt med pudelrastarna på Östermalm är att du också är en skvallerkärring, fast utan täckning.

Edit: Jag missade det här "(Glömde thailändskor, otroligt många rika äldre östermalmsgubbar har hämtat dylika.)" - yeeeee right. Thailändskor hämtas hem av svennebananer, inte av "rika äldre östermalmsgubbar", det skulle uppfattas som totalt smaklöst och händer inte.

Skriv om något du behärskar, för om du råkar bo på Östermalm (vilket jag bara kan drista mig att tro för att du besökt pizzerian) så är du uppenbart inflyttad och har inte en susning om verkligheten på Östermalm. Gonatt.

Pizzerian har hela familjen anställd i servisen. Därav inte omöjligt att det visst förekommer svartarbete, dock inte i den slavmaner som föreslås tidigare i tråden.

Vad gäller fruar, se på Björn Tarras-Wahlberg och Noppe.

Så för att citera dig själv; "Skriv om något du behärskar, för om du råkar bo på Östermalm (vilket jag bara kan drista mig att tro för att du besökt pizzerian) så är du uppenbart inflyttad och har inte en susning om verkligheten på Östermalm. Gonatt."
Citera
2014-11-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Pizzerian har hela familjen anställd i servisen. Därav inte omöjligt att det visst förekommer svartarbete, dock inte i den slavmaner som föreslås tidigare i tråden.

Så för att citera dig själv; "Skriv om något du behärskar, för om du råkar bo på Östermalm (vilket jag bara kan drista mig att tro för att du besökt pizzerian) så är du uppenbart inflyttad och har inte en susning om verkligheten på Östermalm. Gonatt."

Min feting.
Honom har jag kört en flytt åt, till Karlavägen för två-tre år sen. Han har en något yngre, thailändsk import. Förövrigt har han ett tjusigt skrivbord i sin ägo som jag själv gärna hade haft, äldre modell med svastikor runt hela arbetsytan samt i metallform över de ovanpåliggande lådorna. Kuriosa; Flytten var en svartaffär, lasset gick från Shurgard i Trångsund till Karlavägen, precis vid Karlaplan. Betalningen var kontant och dricksen var knaper. Frun bjöd dock på sushi, betald och klar i restaurangen vägg i vägg med deras portuppgång. Den utnyttjades inte.

OnT: Jag befann mig tillsammans med en vän ett par kvarter ifrån skådeplatsen strax innan skottlossningen, och mötte två bråkiga berikare i 20-25-årsåldern som gapade och gjorde mindre utfall emot mötande på gatan. Dock tvivlar jag själv på att GM är två bruna gaphalsar ifrån Tensta utan tror att det rör sig om något mer kriminellt etablerade karaktärer.
Citera
2014-11-17, 09:57
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Skurk
Min feting.
Honom har jag kört en flytt åt, till Karlavägen för två-tre år sen. Han har en något yngre, thailändsk import. Förövrigt har han ett tjusigt skrivbord i sin ägo som jag själv gärna hade haft, äldre modell med svastikor runt hela arbetsytan samt i metallform över de ovanpåliggande lådorna. Kuriosa; Flytten var en svartaffär, lasset gick från Shurgard i Trångsund till Karlavägen, precis vid Karlaplan. Betalningen var kontant och dricksen var knaper. Frun bjöd dock på sushi, betald och klar i restaurangen vägg i vägg med deras portuppgång. Den utnyttjades inte.

OnT: Jag befann mig tillsammans med en vän ett par kvarter ifrån skådeplatsen strax innan skottlossningen, och mötte två bråkiga berikare i 20-25-årsåldern som gapade och gjorde mindre utfall emot mötande på gatan. Dock tvivlar jag själv på att GM är två bruna gaphalsar ifrån Tensta utan tror att det rör sig om något mer kriminellt etablerade karaktärer.

Noppes fru är ursprungligen från Sydkorea och inte Thailand...I Sydkorea, precis som i Japan, ser man ned på västerlänningar (eller i själva verket alla som inte är från Sydkorea resp Japan) så att det är frågan om en 'billig' fruimport i det här fallet är uteslutet.
Citera
2014-11-17, 11:46
Medlem
tordnapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf

Nu var det just det osannolika slavmanéret jag reagerade på. Det förekommer svartarbete på de flesta mindre krogar skulle jag tro.

Noppes fruga är som sagt från Sydkorea och hon bodde i Stockholm när de träffades. Björn Tarras-Wahlberg bor på Lidingö. Han gifte sig med en tv-journalist som han träffade på en tjänsteresa i Bangkok. Och - jag bor inte på Östermalm jag heller.

Gonatt.
Senast redigerad av tordnapp 2014-11-17 kl. 11:52.
Citera
2014-11-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Noppes fru är ursprungligen från Sydkorea och inte Thailand...I Sydkorea, precis som i Japan, ser man ned på västerlänningar (eller i själva verket alla som inte är från Sydkorea resp Japan) så att det är frågan om en 'billig' fruimport i det här fallet är uteslutet.

Hon är oavsett ursprungsland en importerad köttsäck ifrån Asien. Thailand, Sydkorea, Japan eller vilket "Made in China"-land som helst känns något oväsentligt. Troféfru som troféfru.
Citera
2014-11-17, 20:25
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Ja, det känns liksom helt fel.

Hmmm... I Expressen står det att skottlossningen föregicks av ett bråk "i korsningen".

En mindre trafikincident där den ena parten gått bärsärk och börjat skjuta?
Troligt att det är som du skriver, kaosblattar utan impulskontroll
Citera
2014-11-17, 21:39
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Troligt att det är som du skriver, kaosblattar utan impulskontroll

Mannen i bilen är europé...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera