Citat:
Ursprungligen postat av
MmeDupin
Herregud, vilket sekel lever du i? Östermalm har flest invandrare i hela innerstan. Men mest nyrika ryssar och polacker. Dom smälter således in i färgskalan och bär inte hucklen ... Så vitt jag vet var den enda kvarvarande svenska kemtvätten på Valhallavägen, mitt emot Fältan. Men den såldes för cirka fyra år sedan.
Det finns ju inga gränser till hur mycket skit du snackar. Ditt babblande om pizzerians svartanställda saknar sanningshalt helt och hållet, det har redan påpekats. Och vad har vilka som driver kemtvättarna att göra med vilka som bor på Östermalm? Eller menar du att kemtvättar tillhör den vanligaste näringsformen på Östermalm?
Det enda du har gemensamt med pudelrastarna på Östermalm är att du också är en skvallerkärring, fast utan täckning.
Edit: Jag missade det här "(Glömde thailändskor, otroligt många rika äldre östermalmsgubbar har hämtat dylika.)" - yeeeee right. Thailändskor hämtas hem av svennebananer, inte av "rika äldre östermalmsgubbar", det skulle uppfattas som totalt smaklöst och händer inte.
Skriv om något du behärskar, för om du råkar bo på Östermalm (vilket jag bara kan drista mig att tro för att du besökt pizzerian) så är du uppenbart inflyttad och har inte en susning om verkligheten på Östermalm. Gonatt.