• 1
  • 2
2014-11-13, 16:53
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: Skottlossning mitt i Stockholm
Citat:
Det finns uppgifter om att två personer har bråkat på platsen samt att en bil har kört i väg i riktning mot ett närbeläget köpcenter.
Det finns ingen uppgift att någon person är skadad. Platsen där bilen stod parkerad är avspärrad. Förundersökningen är inledd på försök till mord.
Någon på plats som kan rapportera?

Uppdatering:
Citat:
Vid 16:52 på torsdagseftermiddagen uppdaterade polisen informationen på sin hemsida med att patruller nu är på plats på ett av länets sjukhus då det har kommit in en skottskadad person.
Senast redigerad av Quarrel 2014-11-13 kl. 17:08.
Citera
2014-11-13, 17:18
Medlem
Om jag skulle gissa så har bilen kört iväg mot fältöversten?
Citera
2014-11-13, 17:46
Medlem
supreme100s avatar
Gick förbi platsen på väg hem max 10 minuter innan det inträffade. Såg inget avvikande.
Citera
2014-11-13, 17:52
Medlem
watsups avatar
Hänger massa ziggisar och alkisar där. Lågoddsarna är väl någon av dem.

Edit: I närheten av Fältöversten vill säga.
Citera
2014-11-13, 17:59
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Hänger massa ziggisar och alkisar där. Lågoddsarna är väl någon av dem.

Edit: I närheten av Fältöversten vill säga.
Nu skedde inte skottlossningen nära Fältöversten utan i lugna bostadskvarter.

Jag passerade en stund innan och såg inget ovanligt.

Skott som avlossats mot en flyende bil låter ju litet ovanligt, åtminstone i dom kvarteren. Gangsteruppgörelse eller försök att kidnappa någon förmögen? Eller kanske en våldsam bilkapning?
Citera
2014-11-13, 18:17
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Nu skedde inte skottlossningen nära Fältöversten utan i lugna bostadskvarter.

Jag passerade en stund innan och såg inget ovanligt.

Skott som avlossats mot en flyende bil låter ju litet ovanligt, åtminstone i dom kvarteren. Gangsteruppgörelse eller försök att kidnappa någon förmögen? Eller kanske en våldsam bilkapning?

Ja, rätt märklig plats. Bor i det absoluta närområdet och kan tänka mig ett antal andra platser i närheten som hade känts mer tänkbara (krogar). Men här är de enda verksamheterna en mäklare och en väskaffär...
Citera
2014-11-13, 18:17
Medlem
Axells avatar
Ser ut att vara utanför Carlssons skola? Gissar dock att skjutningen inte har något att göra med den då föräldrarna till ungdomarna samt ungdomarna själva där tenderar inte att röra sig i kriminella kretsar.
Citera
2014-11-13, 18:29
Medlem
Naxiors avatar
Ren spekulation från min sida nu, men de kan inte va så att de har en koppling till skottlossningen som skedde på Rörstrandsgatan? Ordförande på stället som vart beskjutet (non solo bar) bor ju trotsallt på Östermalm.
Citera
2014-11-13, 18:34
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Ja, rätt märklig plats. Bor i det absoluta närområdet och kan tänka mig ett antal andra platser i närheten som hade känts mer tänkbara (krogar). Men här är de enda verksamheterna en mäklare och en väskaffär...
Ja, det känns liksom helt fel.

Hmmm... I Expressen står det att skottlossningen föregicks av ett bråk "i korsningen".

En mindre trafikincident där den ena parten gått bärsärk och börjat skjuta?
Citera
2014-11-13, 18:38
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tordnapp
Raketforskarnivå, grattis.
Kom igen, alla på Flashback vet inte allt om området där detta har skett samt vad för typ av studenter som går på Carlssons skola som är kanske Stockholms "finaste" grundskola. Ett klargörande av detta skadar inte tråden. Det sker mycket grov brottslighet i anknytning till många skolor här i Sverige då och då men en gemensam nämnare brukar vara att det finns sociala problem i anknytning till studenterna.
Citera
2014-11-13, 18:39
Medlem
shaktas avatar
"Mannen i 30-årsåldern som skottskadades på Östermalm hade enligt Aftonbladets källa en "större summa kontanter" på sig. Han ska ha varit i Stockholm några dagar tillsammans med an manlig anhörig i samma ålder för att "göra affärer". De två männen uppges bo på ett lyxhotell i Stockholmstrakten.

Låter mer som en knarkuppgörelse som gått snett alternativt ett rånförsök ene ville både ha pengar och behålla knarket.
Senast redigerad av shakta 2014-11-13 kl. 18:41.
Citera
2014-11-13, 18:45
Medlem
tordnapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Ja, det känns liksom helt fel.

Hmmm... I Expressen står det att skottlossningen föregicks av ett bråk "i korsningen".

En mindre trafikincident där den ena parten gått bärsärk och börjat skjuta?

Lär ju vara juggar eller motsvarande restaurangkrimsters vars opererade kärringar vill leva livet och bo på Ömalm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in