2014-11-13, 16:14
Medlem
Håller på med ett tal om hur reklamen ljuger och jag har fastnat. Behöver ett motargument för det, alltså ett argument varför reklamen inte ljuger. Kan verkligen inte komma på nåt bra, vad som helst är uppskattat
Citera
2014-11-13, 16:21
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Ska vi göra dina skoluppgifter?
Citera
2014-11-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
Ska vi göra dina skoluppgifter?

Absolut, jag har gjort dig till min personliga läxslav. Du är tvingad att lämna svar på alla mina frågor. Att du ens ansträngde dig tillräckligt för att lämna en kommentar är ju bara patetiskt. Om du inte vill svara, stick då.
Citera
2014-11-13, 17:06
Medlem
heccefolles avatar
Alla uppfattar reklam olika? Sedan får du tänka på den finstilta texten, där står det vad som gäller.
Citera
2014-11-13, 17:41
Medlem
b.bjerlings avatar
Det finns alltid mer än en sanning till saker och ting. Flera vinkar och synsätt att applicera. Med det synsättet bör det teoretiskt sett inte finnas någon riktig lögn. Däremot kan det, med vårt limiterade synsätt, vara väldigt svårt att inte tolka saker som lögner ibland.

På vilket sätt menar du att reklam ljuger? I Sverige får väl knappast reklamen vara så missvisande att den faktiskt ljuger? Marknadsföringslagen.

Antar dock att det förstnämnda är vad du letar efter. Det finns inga lögner - bara olika sanningar och sätt att se på saker.
Citera
2014-11-13, 21:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b.bjerling
På vilket sätt menar du att reklam ljuger? I Sverige får väl knappast reklamen vara så missvisande att den faktiskt ljuger? Marknadsföringslagen.

Det finns ju två sätt att undanhålla väsentlig information: att ljuga om hur det är eller att inte berätta om hur det är. Cillit Bang är ett exempel på det första och VitaePro ett exempel på det andra.
Citera
2014-11-13, 22:43
Bannlyst
Den där Max-reklamen när alla äter sina burgare vid drive-thrukassan, jag tror ingen någonsin ätit där men enligt reklamen gör alla det och ger positiva kommentarer och alla använder olika ord för att beskriva burgaren istället för "gott".

Förlåt för OT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in