2014-11-17, 11:37
Medlem
Nightflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Du vet ingenting alls om mina erfarenheter av pedofiler. Beträffande hur många denna person lyckats lura gissar jag att det inte är så många som du tror. Jag tror att flera fattat precis, eller nästan fattat, men valt att se mellan fingrarna. Skälen till det kan vara olika, vanlig konflikträdsla t ex. Jag tror att prästens make kände till allt ända in i minsta spännande detalj. Jag tror att en eller flera av prästens kolleger också är bögar som ser sex med tonåringar som något normalt och sunt (och hemligt upphetsande att ha i sin närhet). Om chefen bara var tillförordnad kanske han inte fattat någonting, slött och slappt. Prästens tidigare studiekamrater var säkert helt på det klara med att han är bög - och som sagt, homosexuella tycks dras till kyrkorna, där finns de i klasar. För åtminstone en del av dem är nog att vara bög något naturligt och mycket skönt. Mycket unga pojkar är drömobjekt.
Jag tycker inte alls att OK "ser lite skum ut", tvärtom har han verkligt Ärliga blå ögon- framtoning, och en liksom ljus och känslig utstrålning. Sånt går hem!

Men snälla nån.
Kan du på något vis föra allt detta i bevisning? Att folk visste att han var bög, ja det tror jag på, eftersom han verkar ha vart helt öppen med det. Men att att alla skulle ha förstått vad han höll på med; vad är det för paranoid världsbild du har? Att alla springer runt och skyddar pedofiler till höger och vänster? Suck.

Citat:
Ursprungligen postat av NextGenAthlete
http://www.svenskakyrkan.se/Sve/Bilder/Bilder/DSC_0020.JPG
https://pbs.twimg.com/profile_images/494074350778449920/0v_UbioG_400x400.jpeg

Det osar peddo om honom. Jag vet en person som stod anklagad för samma sak som denna pedofil. Likheten är deras genomskinliga försök att framstå som helt överväldigande sympatiska.

Och på vilket vis "osar han peddo"? Att han ser homofil ut, det håller jag med om (och är medveten om överrepresentationen vad gäller pedofila tendenser), men att det skulle synas på honom att han tänder på unga,vad stödjer du det på?

Är det för mycket begärt att den här tråden ska vara seriös? Det är en viktig fråga, och vi borde försöka få fram så mycket som möjligt i ärendet; men kan vi skippa allt skitsnack?
Citera
2014-11-17, 11:53
Medlem
Citat:
Du vet ingenting alls om mina erfarenheter av pedofiler. Beträffande hur många denna person lyckats lura gissar jag att det inte är så många som du tror. Jag tror att flera fattat precis, eller nästan fattat, men valt att se mellan fingrarna. Skälen till det kan vara olika, vanlig konflikträdsla t ex. Jag tror att prästens make kände till allt ända in i minsta spännande detalj. Jag tror att en eller flera av prästens kolleger också är bögar som ser sex med tonåringar som något normalt och sunt (och hemligt upphetsande att ha i sin närhet). Om chefen bara var tillförordnad kanske han inte fattat någonting, slött och slappt. Prästens tidigare studiekamrater var säkert helt på det klara med att han är bög - och som sagt, homosexuella tycks dras till kyrkorna, där finns de i klasar. För åtminstone en del av dem är nog att vara bög något naturligt och mycket skönt. Mycket unga pojkar är drömobjekt.
Jag tycker inte alls att OK "ser lite skum ut", tvärtom har han verkligt Ärliga blå ögon- framtoning, och en liksom ljus och känslig utstrålning. Sånt går hem!

Erfarenhet eller ej, men ditt sätt att svartmåla människor du inte vet ngt om är fruktansvärt!
Citera
2014-11-17, 12:01
Medlem
Beatriceaurores avatar
Kära nattflygare
Om du läser det jag skrivit så ser du att jag på många ställen skriver "jag tror" och "jag gissar". Det är inte förbjudet att misstänka och förmoda - inte än i alla fall. Att jag än en gång skulle påpeka att jag har långt mycket mer erfarenhet av bög-pedofiler än jag skulle önska blir bara fånigt. -Men försök att inte vara så grinig så kommer det att kännas bättre.. Tagga ner grabben!
Citera
2014-11-17, 12:08
Medlem
Strossels avatar
Frågan är ju vad han gjort, ingen har ju hitintills kunnat besvara den utan bara tagit för givet att han tvingat något barn till en icke önskad handling.
Jag väntar med spänning på gärningsbeskrivningen.
Det finns ju ett antal olika scenarion som ryms i den sk våldtäktsrubriceringen.
Citera
2014-11-17, 12:18
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfie
Erfarenhet eller ej, men ditt sätt att svartmåla människor du inte vet ngt om är fruktansvärt!

Nu är det ju så här att både du och jag vet en hel del om denna präst (läs annars i tråden om t ex hans erkännande). Beträffande de andra personerna gissar jag mest, det är inte förbjudet. Att hans överordnade inte hade en susning stämmer nog, chefer är ofta oinsatta.- Men läs lite lektyr i ämnet, QX-sajten på nätet t ex så får också du lite perspektiv. Det är ledsamt när folk (du) tycker att det är "fruktansvärt" när någon svartmålar bögpedofiler och deras fega "ser inget-hör inget-har inget förstått"- medlöpare. - Det kanske är för offret det är fruktansvärt i stället? Fundera på det!
Citera
2014-11-17, 12:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Frågan är ju vad han gjort, ingen har ju hitintills kunnat besvara den utan bara tagit för givet att han tvingat något barn till en icke önskad handling.
Jag väntar med spänning på gärningsbeskrivningen.
Det finns ju ett antal olika scenarion som ryms i den sk våldtäktsrubriceringen.

Detta med att han kanske inte "ha tvingat något barn till en icke önskad handling" är otäckt. Det ligger i sakens natur att pojken inte blivit tvingad. Sköra unga personer kan enkelt lockas in i situationer de inte är mogna för och inte kan fatta vettiga beslut om. För en tonåring är sex oerhört spännande. En hudlös femtonåring känner säkert lycka när en beundrad ungdomsledare väljer ut just honom som sin favorit, och barnet får kanske det som han aldrig tidigare fått; uppmärksamhet, beröm och "kärlek".
Den unge har ingenting att sätta emot samvetslös manipulation från en kåt vuxen som exakt vet vilka knappar han ska trycka på.
Vi har lagstiftningen som stöd för att skydda våra barn från listiga grooming-pedofier (och från bagatelliserande svenssonåsikter som "han ville nog själv"). Pojken vill kanske helst förminska saken för att skydda prästen, som han kanske tycker att han "älskar".
Skammen många offer känner, ofta långt senare, är mycket för att de känner sig medskyldiga, de stretade inte alls emot. Men vi andra vuxna har ett ansvar : Ha örnkoll på pederasterna!
Citera
2014-11-17, 12:40
Medlem
NextGenAthletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Kan du precisera lite närmare? Om du har förmågan att avslöja sexualförbrytare bara genom att titta på ett foto, borde du verkligen sprida den, så att sånt här kan förhindras i framtiden...

Jag tror det är farligt om man inbillar sig att det går att se på folk. Vissa blir falskt anklagade och annat upptäcks aldrig för att förövaren ser så pålitlig ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Nightflower
Och på vilket vis "osar han peddo"? Att han ser homofil ut, det håller jag med om (och är medveten om överrepresentationen vad gäller pedofila tendenser), men att det skulle synas på honom att han tänder på unga,vad stödjer du det på?

Är det för mycket begärt att den här tråden ska vara seriös? Det är en viktig fråga, och vi borde försöka få fram så mycket som möjligt i ärendet; men kan vi skippa allt skitsnack?

Jag har inte sagt att hela min bedömning görs utifrån personens utseende. Jag har vägt samman hans utseende med hans fjäskiga och äckliga personligheten och utifrån det gjort en samlad bedömning att han med stor sannolikhet är pedofil. Det krävs lite fingertoppskänsla för att göra detta med ett tillförlitligt resultat, något som övergår ert förstånd.
Citera
2014-11-17, 12:44
Bannlyst
Citat:
Detta med att han kanske inte "ha tvingat något barn till en icke önskad handling" är otäckt. Det ligger i sakens natur att pojken inte blivit tvingad. Sköra unga personer kan enkelt lockas in i situationer de inte är mogna för och inte kan fatta vettiga beslut om. För en tonåring är sex oerhört spännande. En hudlös femtonåring känner säkert lycka när en beundrad ungdomsledare väljer ut just honom som sin favorit, och barnet får kanske det som han aldrig tidigare fått; uppmärksamhet, beröm och "kärlek".
Den unge har ingenting att sätta emot samvetslös manipulation från en kåt vuxen som exakt vet vilka knappar han ska trycka på.
Vi har lagstiftningen som stöd för att skydda våra barn från listiga grooming-pedofier (och från bagatelliserande svenssonåsikter som "han ville nog själv"). Pojken vill kanske helst förminska saken för att skydda prästen, som han kanske tycker att han "älskar".
Skammen många offer känner, ofta långt senare, är mycket för att de känner sig medskyldiga, de stretade inte alls emot. Men vi andra vuxna har ett ansvar : Ha örnkoll på pederasterna!

Nu vet vi ju inte om de egentligen hade en kärleksstund med varandra i samband med undervisningen. En ung pojke som får till det med en mycket äldre man, men som efteråt när det kommer ut säger sig ha blivit tvingad till kärlekshandlingar och går och anmäler.

Prästen ser sympatisk ut och skulle själv kunnat tänka mig lämna eventuella arvingar till honom.

/er kärleksfulla Powerfulness
Citera
2014-11-17, 13:43
Medlem
Strossels avatar
Citat:

Tycker det verkar lite moralpanik om dina inlägg faktiskt men du får gärna ha dina åsikter.
Inte vet jag hur du var när du var femton men vad du skriver här har jag dock ingen igenkänning av när jag var femton.
Dock skrivs det pedofil och liknande i tråden och det är han väl ändå inte utan snarare hebefil i så fall.
Hur många Lolitas av båda könen tror du det finns därute, säkerligen ett stort antal.

Observera detta är inget försvarstal för prästen som sådant, jag ville bara påvisa att det skrivs och döms en massa trots att ingen här har någon insikt i vad som hänt än så länge och det är det jag vänder mig mot, vänta med avrättningen tills FUP kommit.
Citera
2014-11-17, 15:14
Medlem
Nightflowers avatar
Citat:
Kära nattflygare
Om du läser det jag skrivit så ser du att jag på många ställen skriver "jag tror" och "jag gissar". Det är inte förbjudet att misstänka och förmoda - inte än i alla fall. Att jag än en gång skulle påpeka att jag har långt mycket mer erfarenhet av bög-pedofiler än jag skulle önska blir bara fånigt. -Men försök att inte vara så grinig så kommer det att kännas bättre.. Tagga ner grabben!

Jag har inte sagt att man inte får spekulera. Dock har du hela tiden gjort det utan att föra det i bevis på något sätt. Det är din väldigt generella inställning som jag har vänt mig emot, inte att du spekulerar i händelseförlopp m.m. Dock blir det ett problem när du anklagar i princip hela hans omgivning för att ha varit medveten om detta utan att agera.

Citat:
Ursprungligen postat av NextGenAthlete
Jag har inte sagt att hela min bedömning görs utifrån personens utseende. Jag har vägt samman hans utseende med hans fjäskiga och äckliga personligheten och utifrån det gjort en samlad bedömning att han med stor sannolikhet är pedofil. Det krävs lite fingertoppskänsla för att göra detta med ett tillförlitligt resultat, något som övergår ert förstånd.

Vad gäller hans personlighet; hur mycket material har du tillgängligt där? En intervju och en personlig beskrivning? Kanske inte riktigt så mycket som behövs för en kvalificerad psykologisk bedömning.

Till er båda; jag säger inte att ni behöver ha fel i sak; men vad jag vänder mig emot är den slarviga metoden. Svepande generaliseringar hit och dit. I nuläget får vi erkänna att vi vet väldigt lite.
Citera
2014-11-17, 15:36
Medlem
Citat:
Du sitter ju bara och chansar. En jäkla massa ogrundande "tror". Du har ingen jävla aning om vad vilken bild han visade upp för maken/studiekamraterna/cheferna. Har du insyn i OK umgängeskrets eller tror du generellt att folk bara ignorerar folk som visar tendenser till att vara pedofiler, som dessutom vill jobba med barn och letar efter en surrogatmamma?

Ok, om du inte tycker att det är det yttre som framkallar varningssignalerna, vad är det då?

Citat:
bögpedofiler och deras fega "ser inget-hör inget-har inget förstått"- medlöpare
Du är för fan inte klok, du har ju helt ur luften antagit att folk i hans omgivning förstått vad som var på gång och därefter ignorerat det. Tills du har åtminstone en gnutta information som stödjer det antagandet tycker jag att du kan hålla käften.
Senast redigerad av manssmekaren 2014-11-17 kl. 15:40.
Citera
2014-11-17, 16:20
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Tycker det verkar lite moralpanik om dina inlägg faktiskt men du får gärna ha dina åsikter.
Inte vet jag hur du var när du var femton men vad du skriver här har jag dock ingen igenkänning av när jag var femton.
Dock skrivs det pedofil och liknande i tråden och det är han väl ändå inte utan snarare hebefil i så fall.
Hur många Lolitas av båda könen tror du det finns därute, säkerligen ett stort antal.

Observera detta är inget försvarstal för prästen som sådant, jag ville bara påvisa att det skrivs och döms en massa trots att ingen här har någon insikt i vad som hänt än så länge och det är det jag vänder mig mot, vänta med avrättningen tills FUP kommit.

Håller med. Det finns ju faktiskt inte mycket fakta att gå på ännu. Vi kanske med tiden får reda på vad som verkligen hänt.

Det är i alla fall påfalland gott om eunucker på denna tråd, att döma av det höga tonläget, om man säger så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in