Avbokade ett hotel på Hotels.com för att boka på en annan sajt som erbjöd samma rum och hotell fast för 3000kr billigare.
Jag betalde ca 7100kr för detta hotell då jag använda en rabattkod jag hade, normalpriset var 7800kr.
Det stod i avbokningsmailet från Hotels.com att jag skulle få tillbaka 7800kr på mitt konto men ser på mitt konto just nu att jag endast fått 7100kr tillbaka.
Jag tänkte att de betalar tillbaka 7800kr för att annars har min rabattkupong blivit förbrukar och då gått åt skogen.
Kan jag nu hävda till Hotels.com att jag fått tillbaka ett annat värde än det stod att jag skulle få tillbaka trots att jag betalat 7100kr från början?
Har läst igenom deras bokningsvillkor men inte hittat något om ersättning inte skall utgå vid avbokning om man använde en rabattkod vid bokningstillfället.
Du kommer inte få tillbaka mer än vad du faktiskt själv betalade. Du betalade 7100 kr, och då är det max vad du kommer få tillbaka. Vad du däremot kan göra är att fråga om du kan få en ny rabattkod som fungerar som den förra, eftersom du avbokade den beställning då din rabattkod användes.
Hade varit kanon om det funka som du vill ha det till. Boka ett schysst hotel ett halvår för 500 000kr med rabattkod, avboka och kamma hem värdet av koden i cash
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!