• 1
  • 2
2014-11-12, 18:30
Medlem
Timmervargens avatar
Svensken Carolus Löfroos har åkt till Ukraina för att strida mot Ryssen. Tyvärr är min finska såpass bristfällig att jag inte förstår mycket mer av artikeln.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...aisiin/4524262

Vad är det här för kille? Vanlig Svensson eller någon som hamnat snett? Vid en snabb googling hittade jag ett par bilder på honom iklädd M90 så han verkar militärt intresserad. Kanske rentutav en MÖP vi har att göra med?
Finns det fler svenskar som strider i Ukraina?
Varför gör man detta? Spänningen eller politisk åsikt?
Varför har svensk media inte nappat på detta, är det inte PK eller har de bara inte koll och kommer rapportera nu när dom läst om det på FB?
Citera
2014-11-12, 18:45
Medlem
Gosifs avatar
Ingen aning varför inte mainstream-ljugmedia har nappat på det här. Kanske är mer intressant med babbar som strider nere i Syrien som har bott här i Sverige i x antal år.
Citera
2014-11-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
(FB) Svenska nationalister rekryteras till Ukraina?
Citera
2014-11-12, 18:53
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Vad är det här för kille? Vanlig Svensson eller någon som hamnat snett? Vid en snabb googling hittade jag ett par bilder på honom iklädd M90 så han verkar militärt intresserad. Kanske rentutav en MÖP vi har att göra med?
Varför gör man detta? Spänningen eller politisk åsikt?

Hade Sverige fortfarande haft allmän värnplikt (dvs hundra ggr fler militärt utbildade 20-åringar än vad vi har i dag) så hade det varit betydligt fler äventyrslystna svenskar på plats i Ukraina.

Vad jag kan läsa mig till så gjorde denne Carolus VPL i Finland, förmodligen drivs han av någon sorts missriktad traditionell pliktkänsla vad gäller "fienden" dvs Ryssland.
Citera
2015-01-30, 21:25
Medlem
Snubben är med i både DN och nyheterna och man gör allt för att likställa honom med de som åker och krigar för ISIS och kleta nazist på honom i största allmänhet. Vilket han säkert kan vara, bara namnet...
Man är noga med att föra fram alla likheter för att visa att han är lika ond som diverse självmordsbombare, tex att Ukraina försöker lägga hela Europa under sig och gärna skär huvudet av fransmän, att andra stater okuperar kalifatet osv.
Vidare framförs faktiskt oomkullrunkeliga bevis för att han faktiskt både är nazze och hatar bögar. Ur DN: "Bland annat går det att läsa en chatt på Facebook där han okommenterat låter Skillt köra en rå jargong med homofoba och antisemitiska uttryck."
Citera
2015-01-31, 00:16
Medlem
bernad_laws avatar
Passar bättre i VoM

Politik - Utrikes --> Vapen och militär
/Moderator
Citera
2015-01-31, 11:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Snubben är med i både DN och nyheterna och man gör allt för att likställa honom med de som åker och krigar för ISIS och kleta nazist på honom i största allmänhet. Vilket han säkert kan vara, bara namnet...
Man är noga med att föra fram alla likheter för att visa att han är lika ond som diverse självmordsbombare, tex att Ukraina försöker lägga hela Europa under sig och gärna skär huvudet av fransmän, att andra stater okuperar kalifatet osv.
Vidare framförs faktiskt oomkullrunkeliga bevis för att han faktiskt både är nazze och hatar bögar. Ur DN: "Bland annat går det att läsa en chatt på Facebook där han okommenterat låter Skillt köra en rå jargong med homofoba och antisemitiska uttryck."
Guilt by association i klassisk form, han klarade sig dock bra i gårdagens SVT intervju.
Citera
2015-01-31, 17:43
Medlem
Flashback, vem är denna herre egentligen?
Han var trött på frågan om han var nazist, såg jag på DN:
http://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyhet...dat-i-ukraina/

Hjälte med rysshat eller adrenalinkåt MÖP? Nazist eller inte?
Någon måste känna honom!
Citera
2015-01-31, 17:47
Medlem
Oddballs avatar
"Carolus Löfroos" låter onekligen som ett taget namn.

Kommer från Sundsvall och slåss i Azovbataljonen, av en slump så kommer ju Micke Skillt också från Sundsvall och slogs/slåss i Azovbataljonen...
Citera
2015-01-31, 18:54
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
"Carolus Löfroos" låter onekligen som ett taget namn.

Kommer från Sundsvall och slåss i Azovbataljonen, av en slump så kommer ju Micke Skillt också från Sundsvall och slogs/slåss i Azovbataljonen...
http://www.dn.se/nyheter/varlden/sve...e-hjalpa-till/
Citat:
Hans förnamn kunde ge associationer till en storsvensk vurm för Karl XII, och det är förstås en fråga som han många gånger har ställts inför. Men nej, han döptes till Carolus av sina föräldrar.
Citera
2015-01-31, 20:54
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
http://www.dn.se/nyheter/varlden/sve...e-hjalpa-till/

Då var det väl hans föräldrar som hade någon sorts storsvensk vurm för Karl XII...
Citera
2015-01-31, 21:58
Medlem
HRTs avatar
Knappast någon som tror på det att hans skäl är ville hjälpa till.
Det här är skrivbordskrigare som får en chans att kriga på riktigt eller är osunda MÖP.
Jag har hört folk I FN, ISAF säga de åker för att hjälpa befolkningen, de bryr sig inte ett skit i befolkningen det är för unga killar ett äventyr, en sorts glorifierande roll att byta tv spelet mot verkligheten, samt att har man utbildat sig vill man kunna verka/använda sig av dessa kunskaper. Tänk er att utbilda sig ett helt liv till flygkapten o aldrig få flyga ett plan.
Dock är det få som stannar när verkligheten sätter in, träffade många i Afghanistan inom pmc som slutat vid diverse utländska förband o sa upp sig för att börja jobba med säkerhet. Flera slutade innan rotationen (ledigheten kom) andra passade på att sluta när de var på ledighet. Man har inte det skyddsnätet, de resurser man är van vid så verkligheten blev en chock.
Denne gossen har dock gillat vad han sysslar med eftersom han stannat så pass länge.
Islamister skrämmer mig lika mycket som nazister.
Vi gjorde det enbart för pengar, att skydda västerländska intressen och att kunna använda de kunskaperna man utbildats på under många år, att kunna delta och vara på plats där det största behovet av säkerhet och skydd fans. Det dessa gossar gör i Ukraina är inget annat än coolhets faktor och att Svenska nazister ska få stridserfarenhet då de har våta drömmar om att ta över Sverige och återuppliva deras skräckvälde från 40 talet. Möjligen kan det vara Ryss hat?
Vi kanske snart ser en Svensk fängslad i Ryssland, och med samma resultat från UD som med de 2 Svenskar som sitter fängslade i Tunisien, och ber om hjälp trots att de var där i eget intresse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in