2014-11-12, 00:01
Medlem
Vindlings avatar
http://bayimg.com/EaEPnAaGb

Ta en titt på detta screenshot så förstår ni vad jag menar. Totalt ska summan vara 635kr men under "total balance" står det 324kr. Det är alltså 311kr som saknas spårlöst. Inga uttag eller betalningar står registrerade.

Jag har inte den blekaste aning om vad som har hänt och jag hoppas på att det rör sig om en tillfällig bug. Man kan ju dock aldrig veta med ett sådant företag som PayPal (som älskar att frysa konton och kamma in ränta).

Vad tror ni har hänt?
Citera
2014-11-12, 00:20
Medlem
sebnies avatar
Det kan vara pending payments. Logga in på ditt paypalkonto på datorn. Kontrollera alla pengar du fått, genom att klicka på varje transaktion där du fått pengar och läsa om den. Ibland måste du klicka på en knapp för att verkligen få pengarna.

Ibland är det ingen knapp utan helt enkelt att det är en karens på några dagar innan du får pengarna.

Är du "verified"? (dvs du gjort proceduren med att de drar 15 kr från ditt kort och du sedan får skriva av en kod från kontoutdraget). Vissa skickar pengar med kravet att du ska vara verified, och då ligger dessa som "pending" tills du verifierat dig.
Citera
2014-11-12, 13:00
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Det kan vara pending payments. Logga in på ditt paypalkonto på datorn. Kontrollera alla pengar du fått, genom att klicka på varje transaktion där du fått pengar och läsa om den. Ibland måste du klicka på en knapp för att verkligen få pengarna.

Ibland är det ingen knapp utan helt enkelt att det är en karens på några dagar innan du får pengarna.

Är du "verified"? (dvs du gjort proceduren med att de drar 15 kr från ditt kort och du sedan får skriva av en kod från kontoutdraget). Vissa skickar pengar med kravet att du ska vara verified, och då ligger dessa som "pending" tills du verifierat dig.

Nu lider jag av sömnbrist så mina räknekunskaper är kanske inte de bästa just nu men jag kan inte få ihop exakt 311 genom att lägga ihop några av de mottagna summorna. Alla summorna står också som "mottagna" inte "pending" eller liknande. Har dock bara kollat från androidappen ännu.

Jag verifierade mig för någon vecka sedan tror jag det var.
Citera
2014-11-12, 13:10
Medlem
sebnies avatar
324 har du just nu.

Det betyder att transaktionen på 124 måste ha gått igenom.

Då är det bara 200 kr kvar att "utreda":
Transaktionen på 121 kr kan INTE gått igenom.

125 + 15 + 60 = 200

Därav, av de angivna transaktioner så har:

125 ja
124 ja
60 ja
15 ja
95 nej
121 nej
110 nej

gått igenom.

125+124+60+15 = 324 som "finns".
95+121+110 = 326 kr som "saknas".

Totalt: 650 kr.

På något sätt verkar det vara äldre transar som inte gått igenom, kolla under 95kronaren, under 121kronaren och under 110kronaren om du på något sätt måste acceptera dessa. Det kan man INTE göra i appen utan det måste man göra inuti webbsidan.
Citera
2014-11-12, 16:31
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
324 har du just nu.

Det betyder att transaktionen på 124 måste ha gått igenom.

Då är det bara 200 kr kvar att "utreda":
Transaktionen på 121 kr kan INTE gått igenom.

125 + 15 + 60 = 200

Därav, av de angivna transaktioner så har:

125 ja
124 ja
60 ja
15 ja
95 nej
121 nej
110 nej

gått igenom.

125+124+60+15 = 324 som "finns".
95+121+110 = 326 kr som "saknas".

Totalt: 650 kr.

På något sätt verkar det vara äldre transar som inte gått igenom, kolla under 95kronaren, under 121kronaren och under 110kronaren om du på något sätt måste acceptera dessa. Det kan man INTE göra i appen utan det måste man göra inuti webbsidan.

Se på fan! Dessa står inte ens med i datorversionen.
Faktum är att INGET innan den 5e nov står med (även om man klickar "se alla transaktioner"!

Screenshot

Ska försöka kontakta PayPal idag och fråga vad fan det är frågan om egentligen.
Misstänker att det kan ha något att göra med att jag verifierade mig nyligen.
Citera
2014-11-12, 17:03
Medlem
Vindlings avatar
Ringde PayPal. Det visade sig att det var något skumt med min app. Jag hade nyligen raderat ett annat PP konto och skapade ett nytt. Tydligen hängde historiken från det gamla kontot kvar i appen på något vänster.

Jag saknade aldrig några pengar alltså. De var redan överförda.

Han som jag snackade med sa att han aldrig hört om något liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in