2005-09-14, 18:12
Medlem
http://www.expressen.se/index.jsp?a=435506
Citera
2005-09-14, 18:15
Medlem
Zog Ruless avatar
Kan ju knappast bli sämre även om nu Malmö inte har gjort en dålig säsong. Ok, Malmö borde ha vunnit mot Thun men det är spelarnas uppgigt ute på planen. Att året efter ett guld hamna lite efter i AS är inte direkt ovanligt. Åkeby är en jäkligt bra tränare, skulle gärna ser honom i Bajen.
Citera
2005-09-15, 02:39
Medlem
Mr Blondes avatar
Tror det kan bli bra med Åkeby. Men framförallt gäller det för mff att låta tränaren få köra den strategi som han vill jobba efter. Prahl har ofta fått ändra sin grund-strategi när mff värvat nya spelare. Snacket om att värva spelare efter ett mönster i klubben, värva efter hur laget spelar och ser ut för tillfället likt dif gjort framgångsrikt i några år har bara runnit ut i sanden. Jag gillar Prahl och vill gärna att han stannar. Men det kommer han inte att göra. Åkeby har likt Prahl en fast filosofi och den måste han få jobba efter om han ska komma. Bara han inte drar med sig Grahn så är jag nöjd
Citera
2005-09-15, 15:32
Medlem
Nina Hartleys avatar
Honom ska vi ha.

Zog Rules->
FC Thun var/är bättre än Malmö FF och säkerligen över resten av lagen i AS.
Citera
2005-09-16, 07:31
Medlem
Jeremiess avatar
Själv hade jag gärna sett Baxter i MFF. Han ger intrycket av att vara oerhört professionell och kompetent. Är faktiskt lite osäker på Åkeby, han har inte bevisat något i Danmark men å andra sidan så har hans klubb haft en hel del ekonomiska problem.
Citera
2005-09-16, 10:43
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Zog Rules->
FC Thun var/är bättre än Malmö FF och säkerligen över resten av lagen i AS.

Mycket tveksamt. Persnoligen tror jag att det var spelarna i Malmö som underskattade och inte gav hundra mot Thun.
Citera
2005-09-16, 11:08
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Mycket tveksamt. Persnoligen tror jag att det var spelarna i Malmö som underskattade och inte gav hundra mot Thun.

Ifs väldigt svårt att avgöra.

Som Thun spelade nere i Malmö hade DIF säkerligen inte haft några större problem mot dem.

Men jag blev imponerad av Thun både mot MFF på hemmaplan och mot Arsenal borta. Inte alls så dåliga som folk ville få det till.
Men detta är sjukt OT och historia.

Någon Djurgårdare som kan ge oss en snabb analys om "Sir N" ? Vad gjorde han bra, vad gjorde han mindre bra etc etc?
Citera
2005-09-16, 11:25
Medlem
East Clintwoods avatar
Snuffe blir säkert bra i MFF.

Erfarenheter - såväl plus som minus beroende på hur man är som åskådare - av Snuffe;
* Gillar inte så där värst mycket att byta spelare. Kändes ibland som han gjorde det av tvång (exempelvis vid underläge), inte för att ta ut dåliga spelare eller trötta spelare, utan bara som strategiskt agerande.
* Gillar inte att experimentera - bytet från 3-4-3 till 4-3-3 gjordes med både med vånda, men också av nödvändighet, men Snuffe framhöll (ofta) att målet var "till slut" att spela 3-4-3. Menar inte att han är rigid, utan att han tror på att en målsättning skall man inte överge hux flux.
* Tar i princip alltid ställning för laget, inte enskilda spelare.
* Duktig på feedback. Utmärkt förmåga att bygga lag - där enskilda spelare passas in (se hur dåligt det gått för båda nu när de får göra tvärtom; bygga lag av en befintlig spelartrupp). Lite elakt kanske, men det är min känsla. Å andra sidan; vilken tränare är inte bättre när man får "fria" händer och kan bygga "från början"?
* Mindre duktig på att bedöma/värdera spelare inför inköp. Fått för mig att Zoran var bättre på det?

Får väl fylla på när jag kommer på mer.
Citera
2005-09-16, 15:54
Medlem
En sak är säker, om han kommer så vägrar jag kalla honom "Snuffe".
Citera
2005-09-19, 09:35
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Cum Blood
En sak är säker, om han kommer så vägrar jag kalla honom "Snuffe".

Snuffe. SNUFFE. S-N-U-F-F-E. S-N-U-F-F-E.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in