Citat:
Ursprungligen postat av
LeifD2
Jimmie Åkesson.
Helt dominerande i valet, även om det för hans personliga del var en Pyrrhusseger. Men SD har idag en central roll i riksdagen och kommer att ha det länge.
Dominerande?
Du är medveten om att de blev tredje största parti och inte i majoritet, va?
Att SD gick kraftigt framåt i valet är inte samma sak som att Jimmie skulle dominera. Han skötte sig okej under stora delar av valupptakten, men dominerade knappast någonstans.
Personligen tycker jag att Dan Park ligger ljusår före Åkesson och han är den som jag skulle lägga min röst på, men båda är ganska osvenska i det de gör.
Frågan är väl varför TS tycker att det är dags att utse denna person nu när det är lite mer än en och en halv månad kvar av året?
Den här typen av utnämningar brukar tas när hela året är slut, annars blir det ju bara de första tio månaderna av året som räknas.
Ska det vara en "riktig svensk" kanske det som är typiskt för svenskar ska lyftas fram (Konflikträdd, PK-dyrkande, anhängare av jantelagen, självföraktande, ambivalent, självmordsbenägen, HBTQ-vurmande och allt annat som är typiskt för "riktigt svenska svenskar 2014".) istället för en önskan från TS om hur en "riktig svensk"
ska/borde vara.
Till titeln "årets osvenska hedersmedborgare" ser jag Dan Park som självklar (Motivering:
Park gör sin grej.) till "årets riktiga svensk" får det nog bli Kakan Hermansson, med motiveringen:
Sverige får de svenskar Sverige förtjänar.
Nej, jag tycker verkligen inte om Kakan Hermansson...