2014-11-11, 17:12
Medlem
Drozds avatar
Verkar vldigt polariserat bland dagens unga mellan "anti-pk" (konservativa, nationella, SD) och "extrem-pk" (feminism, klimathysteri, HBTQ, pro massinvandring). Blir nog ett hrt politiskt klimat framver.

Vnster/hger-antagonismen tycks dremot lngsamt frsvagas.
Citera
2014-11-11, 17:12
Medlem
Signalkabels avatar
eftersom pk i min tolkning inte r de politiska parametrarna utan underkastelsen och slavmoralen, oavsett om det p fb s lskade sd tar ver med egen majoritet kommer pk-tnket att leva vidare, bara med lite mindre invandring, reell mental frigrelse frn populasen tror jag inte vi ser p lnge
Citera
2014-11-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
ven bland universitetsstudentskor? Skrmmande i s fall hur den intellektuella nivn snart r frsvunnen nr folk slutar tnka kritiskt och p djupet.

Speciellt bland universitetskvinnor (och universitetsstudenter verlag). De som studerar p hgskola lever nstan alltid i en liten bubbla med andra studenter (svenskar och sktsamma invandrare, fr ghetto-svartskallarna pluggar som bekant inte alls) och utbytesstudenter, s de vaggas in i en falsk bild av hur lyckad "mngkultur" (i praktiken en vervgande majoritet svenskar och en klick sktsamma icke-svenskar) r.

Prova att vdra mellanmjlkpartiet Sverigedemokraternas sikter i exempelvis Lund eller Uppsala, s ska du f se p fan. Om du sedan sympatiserar med Svenskarnas parti och r etnonationalist s kommer de att jaga reda p dig och lyncha dig - allt i toleransens och humanismens tecken. Hgskolor och universitet r indoktrineringssten som fyller tv syften:

1) indoktrinera mnniskor till att trycka rtt, och att inte vga ppna kften i rdsla fr repressalier
2) skuldstta mnniskor s att de mste arbeta och betala skatt - skatt fr att finansiera vansinnet som pgr i landet, och den kade invandringen och politiska korrektheten
Citera
2014-11-11, 18:59
Medlem
Dom som r PK med allt vad det innebr i dagens Sverige hrs ju mest. Dom som r mer kritiska p olika stt till hur Sverige ser ut hller kften efter att ha lrt sig en lxa ett par gnger och s. En svensk tiger, s att sga. Det blir sn jvla motvind om man skulle sga vad man tycker, s folk lter ofta bli. Nr det kommer till PK kan man ju kra gasen i botten, det finns inga grnser.

Man kan ju inte ens sga att man tycker att Sverige borde ha samma niver p invandringen som grannlnderna Danmark och Norge har utan att bli anklagad fr att vara Hitler liksom.
Senast redigerad av Alphatross 2014-11-11 kl. 19:05.
Citera
2014-11-11, 19:01
Medlem
upparinteners avatar
ungdomar idag lever och tnker att det r vldigt synd om oss, vi lever i en vrld full av normer som krnker alla hela tiden osv.
drver r det ven en stor press p oss! Drfr har mnga ngest osv.

Angende pk kan jag vittna om att pk is the way to go, sikter som gr emot pk kan endast uttryckas kring nra (manliga) vnner!

klla: r 18.
Citera
2014-11-11, 23:19
Medlem
zobras avatar
Fan denna diskutionen r vl end lite jvla gammal?
Citera
2014-11-11, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
Speciellt bland universitetskvinnor (och universitetsstudenter verlag). De som studerar p hgskola lever nstan alltid i en liten bubbla med andra studenter (svenskar och sktsamma invandrare, fr ghetto-svartskallarna pluggar som bekant inte alls) och utbytesstudenter, s de vaggas in i en falsk bild av hur lyckad "mngkultur" (i praktiken en vervgande majoritet svenskar och en klick sktsamma icke-svenskar) r.

Hr har vi ngon som pluggar. Upplevde detta PK-fenomen tv dagar efter valet, det var frsta frelsningen med SD som tredje strsta parti och tv timmar gick t att prata om SD och rasism. Helt sinnessjukt.
Citera
2014-11-11, 23:43
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Visst r unga PK, men det r till en del fr att de fr skit frn skola och omvrld annars. Vilka dragningar de utvecklar med ldrandet kommer at bero lite p hur det gr fr dem i livet, men visst r risken att en ny generation siktspoliser kommer att vxa upp.
Citera
2014-11-11, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Visst r unga PK, men det r till en del fr att de fr skit frn skola och omvrld annars. Vilka dragningar de utvecklar med ldrandet kommer at bero lite p hur det gr fr dem i livet, men visst r risken att en ny generation siktspoliser kommer att vxa upp.

Det blir dock mindre siktspoliser med tiden, eller i alla fall s lnge SD vxer. De som jag gick i grundskolan med t.ex. r stora siktspoliser, men bland de som gr i grundskolan nu s kommer det finnas mindre PKiter av.
Citera
2014-11-12, 01:03
Medlem
Mokshas avatar
Jag gick en kurs ver en helg tillsammans med mnnikor dr 99% vid uppropet introducerade sig sjlva som vnster, MP/F!/V. lder under 30 r. Kvinnor ca 80% och mn ca 20%.

Det mest intressanta under denna helg var hur dlig sjlvknsla denna grupp av mnniskor besatt.

Det slog mig hur mycket man ville stdja varandra i gruppen, hur viktigt det var att tnka som ett kollektiv. Att vi skulle vara medmnniskor, anvnda ordet genus i varje andetag, att man skulle uppn lika villkor mellan mn och kvinnor..

Jag blev i diskussion med en kvinna som var starkt feminist, som pstod att det var mnnens fel att kvinnan r undertryckt/inte har ngon stllning. Mitt enda resonemang under den timmen var att det snarare r kvinnan som har problem med sitt eget sjlvfrtroende.

Jag menar, om kvinnan hade varit stark i sig sjlv, vgat visa sina knslor p ett mer frikostigt stt, vgat vara bde ledsen/arg/besviken och faktiskt genom sina knslor valt att ta plats i sllskap med mn, s hade inte kvinnan behvd beskylla mannen fr att han inte givit kvinnan utrymme och plats.

Det var tydligt efter denna helg vad samhllet i stort handlar om och det slog mig.
Allting bottnar i knslor.

Vnstern hller grna om varandra som ett kollektiv, i sin vilja att frbttra samhllet enligt den drmska utopin, i brist p att sjlv ta kommandot och ledningen i sin egen tillvaro. Jag vgar starkt pst att det inte r fr inte som de flesta i vnstern grna jobbar med kultur, njen, genus och journalistik. Man vill frndra tillvaron fr de andra mnniskorna enligt en utopisk id om att allting vore bttre om allt var till fr alla.

Med andra ord bygger hela vnsterns resonemang upp det PK-klimat som rder, fr motstndet de fr inkrktar allts p mnniskors direkta sjlvknsla - Jag tycker s hr, om du inte tycker som jag s har vi ingenting gemensamt. Och med andra ord lter man istllet hela mnskligheten "raseras" fr att man delat upp mnniskor i starka lget. Man skulle kunna lika detta vid ngon id om att "Jag" vill hjlpa dig MEN om du tackar NEJ s kan du dra t hel-ete. Allts vill man helt enkelt, enligt mig, hjlpa sin omgivning fr att dva sin egen smrta.
Citera
2014-11-12, 11:47
Bannlyst
[quote=Pilsnerkorven|51063945]Det r min uppfattning att 20-nnting-ringarna r betydligt mindre PK och MENA-vurmande n ldre generationer. Det r i huvudsak de som vuxit upp i relativt skra omgivningar och sakta men skert sett allt barka helt t skogen. Det r de som gick i samma skola/klass som de lokala gangsterblattarna som i sina yngre dar var problematiska busfrn men som sedemera tog hgskoleexamen i knarklangning och skottlossning p ppen gata. Man har med egna gon sett hur en lugn och sker tillvaro stlls upp och ner av en handfull kaosblattar och drar drefter sina egna slutsatser - huruvida det r en korrekt slutsats kan debatteras men det r en relativt enkel association att gra.[/QUOT

Klockren analys, faan vad du fick till det!
Citera
2014-11-12, 12:51
Medlem
Jag har en knsla att mnga har brjat avsky ordet/en PK.
SD armn har urvattnat allt potentiellt vrde ur det.
Det knns nstan PK att sga PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in