2014-11-09, 15:37
Medlem
När i helvete går halsfluss bort?
Insjunkande i måndags med muskelsmärtor och magont, enorm trötthet, huvudvärk,feber. Tog ett halsprov och dom kunde inte hitta nåt.

Dröjde tills onsdag att man kunde se streptocker a på halsmandlarna.
Började ta antibiotika i fredags och tycker inte det hjälper ett smack. Möjligen så är jag inte lika röd längre och gör inte lika ont att svälja.
Men körtlarna på halsen känns som fan fortfarande och dom är som 2 golfbollar. Spänner och har sig.

Så min fråga är, hur lång tid tar det tills man är frisk?
Tar 150gram x3 dalacin.
Citera
2014-11-09, 15:41
Medlem
Brokenbacks avatar
Dalacin tar något längre tid än Kåvepenin. Du har tagit ca 6 doser. Räkna ned att du borde vara feberfri i morgon kväll/tisdag.
Citera
2014-11-09, 15:44
Medlem
Jag har samma problem.

Grejen är att du kan ha fått ett virus och då hjälper inte antibiotikan. Bara mot bakterier.

http://www.lakemedelsverket.se/malgr...-i-oppenvard-/

Sitter med halsfluss, förkylning, ögoninfektion, och förmodligen på väg till en lunginflammation.
Hostar blodigt slem på morgonen och blöder näsblod så fort jag snyter mig..

Funderar på att åka till sjukhuset och säga att man varit i Sierra Leone som man blir lite ompysslad..
Citera
2014-11-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Dalacin tar något längre tid än Kåvepenin. Du har tagit ca 6 doser. Räkna ned att du borde vara feberfri i morgon kväll/tisdag.

Aha, trodde det skulle gå lika snabbt som kåvepenin! Damn också.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Jag har samma problem.

Grejen är att du kan ha fått ett virus och då hjälper inte antibiotikan. Bara mot bakterier.

http://www.lakemedelsverket.se/malgr...-i-oppenvard-/

Sitter med halsfluss, förkylning, ögoninfektion, och förmodligen på väg till en lunginflammation.
Hostar blodigt slem på morgonen och blöder näsblod så fort jag snyter mig..

Funderar på att åka till sjukhuset och säga att man varit i Sierra Leone som man blir lite ompysslad..

Virus är det inte, halsprov tog jag igen på onsdagen och då visade sig att jag har streptocker A.
Citera
2014-11-09, 16:01
Medlem
E.W.s avatar
Inom 5 dagar brukar man märka en kraftig förbättring.
Citera
2014-11-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Inom 5 dagar brukar man märka en kraftig förbättring.

Jag känner mer smärta utanpå halsen , dom svullna körtlar i halsen är fan mig spända .
Men dom är lite mindre idag i alla fall.
Har inga problem att svälja. I normala fall så brukar min halsfluss göra enormt ont och inte kunna svälja alls . Men ända sen detta bröt ut så har jag bara haft ont i halsmandlarna men inte direkt haft den normala sväljsmrtan . Den har varit väldigt mild.

Frågan är när man kan gå tillbaks till jobbet igen?
Jobbar i ett 5- kylrum i 7 Tim . Vanligt att man tappar känseln i tår och fingrar^^
Citera
2014-12-14, 13:09
Medlem
njekss avatar
Jag lånar denna tråden. Har varit sjuk till och från under 2-3 veckor nu, feber några dagar hit o dit och förkylning. Men nu är det värre och jag orkar typ ingenting, genomsökte halsen själv nu och såg att det var vita fläckar i halsen. Halsfluss antar jag?

Jag orkar inte gå till vårdcentral är det möjligt att bara ligga hemma och att det fixar sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in