2005-09-14, 14:11
Medlem
Aioloss avatar
Jag hade tidigare tänkt köpa en bärbär för runt 6000-7000 och en stationär för runt 10 000 inkl 750 GB lagring. Nu har jag dock tänkt om lite och funderar på att köra lagringen i några Netgear Storage Centrals och köra en desto bättre bärbar. Jag skulle gärna kunna köra en del spel på den, men det är inte helt nödvändigt då jag kommer ha en HTPC med rätt hyffsade specs.

De krav jag har:
Låg ljudnivå
Inte alltför stor och tung
Gärna 1024 MB RAM, men minst 512 MB.
DVD-brännare
Helst gigabit ethernet
Gärna bluetooth och WiFi
Väldigt gärna ett grafikkort som klarar någorlunda nya spel, men inte de mest krävande.
Bör finnas dockningsstation, som tillbehör eller med i paketet.

Jag kan tänka mig att betala upp till ca 13 000 för detta. Det kommer bli min huvudarbetsstation, och lagring sker som sagt separat så någon jättehårddisk behövs inte även om det givetvis är trevligt. Jag kommer koppla till en 19" TFT, tangentbord samt mus när jag jobbar med den hemma.
Citera
2005-09-14, 18:19
Bannlyst
beställda själv den här för nån dag sen
http://www.acershop.se/produkter.jsp...06&back_page=p
Citera
2005-09-14, 19:45
Medlem
Aioloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rbkniklas
beställda själv den här för nån dag sen
http://www.acershop.se/produkter.jsp...06&back_page=p

Den ser faktiskt riktigt toppen ut! Precis det jag söker. Jag tittade också på ett bygge av shg, nån som har erfarenhet av dem?

Det skulle då bli den här som har följande specar:

Färg Svart / Silver
Vikt 3 Kg
Medföljande operativsystem Operativsystem följer inte med
Hållbarhet på batteri Upp till 2½ timmar
CPU Typ / Modell Intel Pentium-M 1800MHz (Dothan)
MB Ram 1024 MB
Antal GB 60 GB
Inbyggt Grafikkort ATI Radeon Mobility 9700 Pro
MB Ram 128 MB
Tum (Skärm) 15.4 Tum (Widescreen)
RJ45 1 st (10/100MBIT)
Trådlöst 54 MBIT (802.11g - kompatibel med 11MBIT 802.11b)
Inbyggd Kortläsare Ja

Bland det bästa med den är priset, 11 604 kr mot 12 686 för acern som billigast. Inte helt fel att man slipper bloatware och operativsystem som är installerat från början. Större HD i acern, men jag kommer ju ändå använda extern lagring främst så det spelar inte så stor roll. Nån som vet hur grafiktkorten står sig mot varandra? ATI radeon mobility 9700 pro med 128 mb mot ATI MOBILITY RADEON X700 - 128 MB? Och bäst av allt skulle vara om någon har egen erfarenhet av SHG Note P-M 1.86GHz / 1024MB / 80GB / TFT15 / DVDRW.

Svårt val det där. Acer har jag haft för och varit nöjd med, men shg-datorn är ju betydligt billigare... Vad tycker ni?
Citera
2005-09-14, 19:57
Medlem
pekmezs avatar
Mycket smidig.
Dell

Inte din pris klass men ändå.
LIFEBOOK P7010

Dessa är vad jag funderar på köpa själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in