Det har snart gtt tv r sedan jag fick skiten av grs och jag verkar inte kunna vnja mig vid detta. Jag har befunnit mig i en rtt svr depression sedan jag fick det och det knns som att mitt liv r ver. Varje dag nr jag vaknar s knns det s sjukt overkligt att detta faktiskt har hnt och dagen brukar brja med vattniga gon. Sen r resten av dagen fylld med nger, frustration, ilska ver orttvisan, saknan efter mitt gamla liv och sorg.
Tror ni att den mentala delen ngonsin kommer att kunna bli bttre? Det hr konsumerar mig totalt, trots att jag gr allt fr att frska leva s vanligt som mjligt, som att regelbundet trna intensivt, umgs med nra, spela, jobba (dock sjukskriven nu p.g.a. mendet). Det knns inte som att livet r vrt att leva om detta r hur man ska m varje dag.
Citat:
Ursprungligen postat av
naturvardsverket
Jag fick HPPD fr ganska exakt 10 r sedan efter en snedtripp p nstan 7g svamp, symptomen innehll allt ifrn halos, sunbrust, bfep, VS (frvrrad d jag haft det sedan jag var barn), floaters, clouds etc.
Linjer (p klder eller vggar) i periferin rullade som rullband etc haha
Detta i kombination med ngon form av PTSD frn trippen s kan man sga att livet inte var det roligaste de nrmaste 2 ren.
Jag trodde att jag aldrig skulle bli av med symptomen och var redo att ta mitt liv pga det men jag lt det ta sin tid och litade p processen. ven om jag var dum i huvudet nog att jag rkte kopisa mngder grs s blev symptomen mildare allt eftersom.
Det tog mig 2-3 r fr att bli av med de vrsta symptomen och ibland om jag r trtt eller har druckit lite alkohol s har jag lite mer VS och after images!
imo det viktigaste i terhmtningsperioden r att hlla sig borta frn droger (gr som jag sger inte vad jag gr lol) och arbeta p acceptans och din ngest. Fr att du kan inte ndra p symptomen bara din reaktion p dem.
Din visual snow r allts kvar? Det verkar tyvrr vara det symtomet som r permanent fr alla, vilket r mitt vrsta. Hur r det med de andra symtomen, som halos, starbursts, ghosting osv? De mste ju dela samma patofysiologiska mekanism, dvs, att hjrnan inte lngre kan filtrera ut ondig visuell stimuli, s om ett av symtomen skulle bli bttre, s borde alla bli det. Hur som helst, har du varit p ngon medicin?