2022-06-25, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Iktorivil ska hjlpa mot HPPD om du lser wikipedia och lr ju ven hjlpa dig m bttre psykiskt om du tnker p sjlvmord kan jag tnka mig. Prata med din lkare. Att du har dom hr tankarna p grund av skiten du sitter med. Ta receptet.

Hade min tid i veckan, men min psykiatriker som diagnostiserade mig hade flyttat och istllet s fick jag trffa en vanlig lkare frn Polen som knappt kunde ett ord svenska och inte hade en aning om vad HPPD var, s det blev inget recept. Jag nskar att jag knde ngon som har det s att jag bara kunde f prova att ta en hg dos p 2-3 mg. Vem vet, det kanske kan "sl rtt" det som har blivit skevt, jag r dock 99,999% sker p att det inte kan det, men det skadar inte att prova.
Citera
2022-08-09, 16:48
Bannlyst
Har lkartid om tv dagar, eventuellt frgar jag om Keppra d. Kr p Iktorivil 3 mg dag som jag vill hja till 4 mg/dag. Iktorivil r riktigt bra. Men glm inte vitaminerna!
Citera
2022-08-10, 07:39
Bannlyst
Testa Magnesium, Mivitotal (Multivitamin), Vitamin B och D samt Omega-3. Kr p det varje dag, fungerar nog fanimej fr mig.
Citera
2022-08-10, 21:59
Bannlyst
En annan grej, jag kr p Phenibut dagligen, 1500 mg p morgonen. Tror det pverkar att jag inte tnker p HPPDn lika mkt. Kan dock inte sga om det r bra eller dligt. Den pverkara GABA, och GABA (alla bensodiazepiner) funkar p HPPD symtom

Jag tog Diazepam och skulle sga att synbruset minskade med 20 %.
Citera
2022-08-10, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88
Hade min tid i veckan, men min psykiatriker som diagnostiserade mig hade flyttat och istllet s fick jag trffa en vanlig lkare frn Polen som knappt kunde ett ord svenska och inte hade en aning om vad HPPD var, s det blev inget recept. Jag nskar att jag knde ngon som har det s att jag bara kunde f prova att ta en hg dos p 2-3 mg. Vem vet, det kanske kan "sl rtt" det som har blivit skevt, jag r dock 99,999% sker p att det inte kan det, men det skadar inte att prova.
Helst vill du trffa en neuorolig. Nej, Iktorivil kommer inte "fixa" det som r skadat vid HPPD, men den fungerar otroligt bra. Diazepam fungerar mycket bra ocks.
Citera
2022-11-05, 10:45
Medlem
naturvardsverkets avatar
Jag fick HPPD fr ganska exakt 10 r sedan efter en snedtripp p nstan 7g svamp, symptomen innehll allt ifrn halos, sunbrust, bfep, VS (frvrrad d jag haft det sedan jag var barn), floaters, clouds etc.
Linjer (p klder eller vggar) i periferin rullade som rullband etc haha
Detta i kombination med ngon form av PTSD frn trippen s kan man sga att livet inte var det roligaste de nrmaste 2 ren.
Jag trodde att jag aldrig skulle bli av med symptomen och var redo att ta mitt liv pga det men jag lt det ta sin tid och litade p processen. ven om jag var dum i huvudet nog att jag rkte kopisa mngder grs s blev symptomen mildare allt eftersom.
Det tog mig 2-3 r fr att bli av med de vrsta symptomen och ibland om jag r trtt eller har druckit lite alkohol s har jag lite mer VS och after images!

imo det viktigaste i terhmtningsperioden r att hlla sig borta frn droger (gr som jag sger inte vad jag gr lol) och arbeta p acceptans och din ngest. Fr att du kan inte ndra p symptomen bara din reaktion p dem.
Citera
2022-12-29, 09:44
Medlem
Det har snart gtt tv r sedan jag fick skiten av grs och jag verkar inte kunna vnja mig vid detta. Jag har befunnit mig i en rtt svr depression sedan jag fick det och det knns som att mitt liv r ver. Varje dag nr jag vaknar s knns det s sjukt overkligt att detta faktiskt har hnt och dagen brukar brja med vattniga gon. Sen r resten av dagen fylld med nger, frustration, ilska ver orttvisan, saknan efter mitt gamla liv och sorg.

Tror ni att den mentala delen ngonsin kommer att kunna bli bttre? Det hr konsumerar mig totalt, trots att jag gr allt fr att frska leva s vanligt som mjligt, som att regelbundet trna intensivt, umgs med nra, spela, jobba (dock sjukskriven nu p.g.a. mendet). Det knns inte som att livet r vrt att leva om detta r hur man ska m varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av naturvardsverket
Jag fick HPPD fr ganska exakt 10 r sedan efter en snedtripp p nstan 7g svamp, symptomen innehll allt ifrn halos, sunbrust, bfep, VS (frvrrad d jag haft det sedan jag var barn), floaters, clouds etc.
Linjer (p klder eller vggar) i periferin rullade som rullband etc haha
Detta i kombination med ngon form av PTSD frn trippen s kan man sga att livet inte var det roligaste de nrmaste 2 ren.
Jag trodde att jag aldrig skulle bli av med symptomen och var redo att ta mitt liv pga det men jag lt det ta sin tid och litade p processen. ven om jag var dum i huvudet nog att jag rkte kopisa mngder grs s blev symptomen mildare allt eftersom.
Det tog mig 2-3 r fr att bli av med de vrsta symptomen och ibland om jag r trtt eller har druckit lite alkohol s har jag lite mer VS och after images!

imo det viktigaste i terhmtningsperioden r att hlla sig borta frn droger (gr som jag sger inte vad jag gr lol) och arbeta p acceptans och din ngest. Fr att du kan inte ndra p symptomen bara din reaktion p dem.

Din visual snow r allts kvar? Det verkar tyvrr vara det symtomet som r permanent fr alla, vilket r mitt vrsta. Hur r det med de andra symtomen, som halos, starbursts, ghosting osv? De mste ju dela samma patofysiologiska mekanism, dvs, att hjrnan inte lngre kan filtrera ut ondig visuell stimuli, s om ett av symtomen skulle bli bttre, s borde alla bli det. Hur som helst, har du varit p ngon medicin?
Citera
2023-02-27, 17:01
Medlem
Tja, tnkte skriva av mig lite.

Jag har rkt cannabis i ca 2-3 r pgrund av dligt mende. Under 2022 s brjade jag ven att ta psykadeliska droger. Jag t shrooms vid 2 tillfllen, ena gngen s t jag 1-2g och den andra gngen s t jag 3g, jag blandade ven med cannabis, lustgas & alkohol. Jag tog LSD 2 gnger d ena gngen var 150ug och andra 250ug. 2cb testade jag ngon enstaka gng och jag mikrodoserade shrooms ett tag ocks.

Sedan s bestmde jag mig fr att sluta med alla droger fr att jag insg att det inte skulle funka att leva s. En mnad senare s dricker jag med ett par polare (tar inga droger). Helt pltsligt s brjar jag m dligt och knner mig konstig. Jag drar hem och nr jag r hemma s fr jag panikattack och brjar knna overklighetsknslor. Till slut s lyckas jag lugna ner mig och somna. Dagen efter s knner jag fortfarande overklighetsknslor.

Jag drar till psykakuten och de sger att det bara r abstinenssymtom. S jag vntar 2-3 mnader men knner ingen riktig frbttring utan overklighetsknslorna (dpdr) r kvar och brjar ven f vidgade pupiller fast jag r nykter, tankestrningar, marken och vggarna rr sig/andas nr jag fokuserar p de. Upplever ven blue field entopic phenomenon ett ftal gnger. Jag kontaktar psykiatrin igen och de skriver ut antipsykos medicin (zyprexa) fr att de tror att jag har ftt en drogutlst psykos. Jag tar medicinen i ca 1,5 mnad och knner varken att symtomen blir bttre eller smre utan jag sover mest bort tiden pga att medicinen gr mig trtt. Sedan s slutar jag med medicinen fr att tanken var bara att jag skulle ta medicinen ngon mnad.

Nu har det gtt ca 6 mnader sedan allt brjade och i nulget s andas inte marken lika ofta lngre och tankestrningarna r inte dr lika ofta. Men jag knner fortfarande att overklighetsknslorna/dpdr r kvar och det str min vardag ngot enormt. Knner mig inte som mig sjlv utan det knns som att jag r helt utzoomad ifrn verkligheten. Det gr att min depression och ngest frvrras och jag isolerar mig sjlv vldigt mycket. Vill bara tillgga att jag varit helt drogfri sen 7 mnader tillbaka och har inte druckit alkohol sen 6 mnader sen (d allt hnde).

Lkarna vill stta in antipsykos medicin igen fr att de tror att det kommer att hjlpa med overklighetsknslorna/dpdr. Men jag brjar fundera p ifall jag har HPPD och inte psykos. (Fr tillfllet s tar jag ingen medicin.)

Sammanfattningsvis s har de senaste 6 mnaderna varit ett helvete och varje dag r en kamp. Det som str mig mest r overklighetsknslorna/dpdr och det gr att min depression+ngest blir mycket vrre. Jag tnker p sjlvmord dagligen och jag orkar inte med det hr lngre. Jag vill bara bli som jag var innan igen.

Mina frgor till er r:

Tror ni att det r HPPD eller psykos?

Borde jag brja med antipsykos medicin igen?

Eller borde jag frga efter ngon annan medicin, vilken isfall?

Har ni erfarenheter av det hr och hur hanterar ni detta?

Ifall det blivit bttre fr er, hur lng tid tog det och har ni ngra tips p vad man kan gra/tnka fr att det ska bli bttre?

Ha en bra dag!

MVH
Citera
2023-03-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaztie
Tja, tnkte skriva av mig lite.

Jag har rkt cannabis i ca 2-3 r pgrund av dligt mende. Under 2022 s brjade jag ven att ta psykadeliska droger. Jag t shrooms vid 2 tillfllen, ena gngen s t jag 1-2g och den andra gngen s t jag 3g, jag blandade ven med cannabis, lustgas & alkohol. Jag tog LSD 2 gnger d ena gngen var 150ug och andra 250ug. 2cb testade jag ngon enstaka gng och jag mikrodoserade shrooms ett tag ocks.

Sedan s bestmde jag mig fr att sluta med alla droger fr att jag insg att det inte skulle funka att leva s. En mnad senare s dricker jag med ett par polare (tar inga droger). Helt pltsligt s brjar jag m dligt och knner mig konstig. Jag drar hem och nr jag r hemma s fr jag panikattack och brjar knna overklighetsknslor. Till slut s lyckas jag lugna ner mig och somna. Dagen efter s knner jag fortfarande overklighetsknslor.

Jag drar till psykakuten och de sger att det bara r abstinenssymtom. S jag vntar 2-3 mnader men knner ingen riktig frbttring utan overklighetsknslorna (dpdr) r kvar och brjar ven f vidgade pupiller fast jag r nykter, tankestrningar, marken och vggarna rr sig/andas nr jag fokuserar p de. Upplever ven blue field entopic phenomenon ett ftal gnger. Jag kontaktar psykiatrin igen och de skriver ut antipsykos medicin (zyprexa) fr att de tror att jag har ftt en drogutlst psykos. Jag tar medicinen i ca 1,5 mnad och knner varken att symtomen blir bttre eller smre utan jag sover mest bort tiden pga att medicinen gr mig trtt. Sedan s slutar jag med medicinen fr att tanken var bara att jag skulle ta medicinen ngon mnad.

Nu har det gtt ca 6 mnader sedan allt brjade och i nulget s andas inte marken lika ofta lngre och tankestrningarna r inte dr lika ofta. Men jag knner fortfarande att overklighetsknslorna/dpdr r kvar och det str min vardag ngot enormt. Knner mig inte som mig sjlv utan det knns som att jag r helt utzoomad ifrn verkligheten. Det gr att min depression och ngest frvrras och jag isolerar mig sjlv vldigt mycket. Vill bara tillgga att jag varit helt drogfri sen 7 mnader tillbaka och har inte druckit alkohol sen 6 mnader sen (d allt hnde).

Lkarna vill stta in antipsykos medicin igen fr att de tror att det kommer att hjlpa med overklighetsknslorna/dpdr. Men jag brjar fundera p ifall jag har HPPD och inte psykos. (Fr tillfllet s tar jag ingen medicin.)

Sammanfattningsvis s har de senaste 6 mnaderna varit ett helvete och varje dag r en kamp. Det som str mig mest r overklighetsknslorna/dpdr och det gr att min depression+ngest blir mycket vrre. Jag tnker p sjlvmord dagligen och jag orkar inte med det hr lngre. Jag vill bara bli som jag var innan igen.

Mina frgor till er r:

Tror ni att det r HPPD eller psykos?

Borde jag brja med antipsykos medicin igen?

Eller borde jag frga efter ngon annan medicin, vilken isfall?

Har ni erfarenheter av det hr och hur hanterar ni detta?

Ifall det blivit bttre fr er, hur lng tid tog det och har ni ngra tips p vad man kan gra/tnka fr att det ska bli bttre?

Ha en bra dag!

MVH

Jag har hllt mig frn all medicin mot min hppd. Mitt tips r att g den hrda vgen. Inga droger alls, bara trning och promenader i naturen och umgs med folk som gr dig glad. Det finns ingen enkel utvg.. jag har blivit mycket bttre sen jag brjade trna.. en sjukskrivning skulle nog hjlpa ocks
Citera
2023-04-01, 14:12
Medlem
lilleprinsens avatar
LSD mot depression gav mig HPPD vilket i sin tur har ltt till ett benzomissbruk fr att motverka symptomen.

Jag hade hellre prvat att rka lite heroin n att testa LSD nu med facit i hand skojar ej!
Citera
2023-04-04, 07:55
Medlem
FuGeeLalas avatar
Har genetiska drag ngot med kad risk fr HPPD att gra eller r det bara ren och skr otur?
S ofantligt mycket och mnga olika hallucinogena droger jag stoppat i mig genom ren har jag aldrig upplevt detta fenomen.
Citera
2023-04-10, 16:33
Medlem
hejpadig112s avatar
Hej

Var nyligen p en weekendresa till Amsterdam med massa weed och min frsta psykedeliska
upplevelse med 22g high hawaiians tryfflar.

Allmnt en mycket lyckad weekend och tripp men nr jag kommer hem upptcker jag att mnster (grusvgar, tapeter, mattor mm) fortfarande rr p sig. Frst efter 2 veckor frsvinner detta helt.

r min psykedeliska karrir nu helt ver precis nr den brjat??? Har en meskalin-kaktus hemma som jag tnkte kka upp men vet inte om jag vgar lngre. Lser i sammanfattningen om indianerna som inte verkar f HPPD av meskalin men knns som att jag har riktigt dliga gener nr jag fr en mini HPPD redan efter frsta trippen.

Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in