• 1
  • 2
2014-11-08, 13:26
Medlem
PremiumBananass avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/po...el_4082439.svd

detta är alltså en nyhet i en av sveriges största tidningar..... seriöst??!?! detta landet är ju sjukt....
Citera
2014-11-08, 13:31
Medlem
svallerbyttans avatar
Reagerade också på detta. Hur fan kan detta bli en riksnyhet? Måste finnas betydligt allvarligare brott att rapportera om än att någon använt det förbjudna ordet neger. Tidigare i veckan rapporterade riksmedia om ett café som lottade ut en negerboll. jäkla hetsjakt....
Citera
2014-11-08, 13:33
Medlem
Jag tycker nyhetsrapportering likt detta belyser en viktig punkt, nämligen att rasism i Sverige är otroligt sällsynt och existerar knappt. Nyheter som det är gör att Sveriges invånare förstår hur lite rasism vi drar oss med i vårat land, och hur irrelevant hela "antirasism mot rasism"-debatten som förs i kvälls- och dagstidningar i Sverige i verkligheten är.

Det är precis denna överdrivna hetsjakten på rasism som gör att helt vanliga medel-svenssons vaknar upp och inser hur skruvat medieklimat vi har i Sverige, det är bland annat denna typ av rapportering som medför att vanliga människor får upp ögonen för alternativa tidningar som t.ex Fria Tider.

Det är klart, visst medhåll från en och annan vänsterextremist kanske de får, men att göra sig populära hos 5% av Sveriges befolkning har de ingenting för, det stoppar inte den annalkande tidningsdöden.
Senast redigerad av LinusSarud 2014-11-08 kl. 13:38.
Citera
2014-11-08, 13:40
Medlem
Starobrnos avatar
Man får säga lappjävel, svennejävel, finnjävel, jävla norrbagge osv. Jag vill därför uttrycka mitt stöd för att även negrer ska få sin släng av sleven.

Är väl en tidsfråga innan förbannade svenskar hänger upp en i ett träd. Blir säkert förstasidesstoff och fördömande ordalag men en bild skulle göra min dag.
Citera
2014-11-08, 13:54
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Man får säga lappjävel, svennejävel, finnjävel, jävla norrbagge osv. Jag vill därför uttrycka mitt stöd för att även negrer ska få sin släng av sleven.

Är väl en tidsfråga innan förbannade svenskar hänger upp en i ett träd. Blir säkert förstasidesstoff och fördömande ordalag men en bild skulle göra min dag.

poängen är inte vad man får och inte får säga, huruvida det är lagligt eller moraliskt korrekt. poängen är att ett skällsord blir nyhet i rikstäckande media när det drabbar viss sorts personer. i samma media som en gruppvåldtäkt utförda av vissa personer går obemärkt förbi eller med en liten notis.
Citera
2014-11-08, 14:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jack Donovan har skrivit om fenomenet här, varför vissa smågrejor blir rikstäckande "skandaler", medan andra mer upprörande händelser aldrig ens nämns i media.

Citat:
I see all of this propaganda online telling me what is NOT OK, and how I am supposed to feel about strangers and other groups of people. If they get me to agree that I care about these strangers and their unhappiness, I’m supposed to accept responsibility for that unhappiness and do whatever I can to alleviate it.

It’s all manipulation--a political plucking of one bit of human suffering out of an unperceivable expanse of human suffering, all to serve this agenda or that one.
Som han även skriver, någon stackare i Afrika fick förmodligen sitt huvud avsågat med en slö smörkniv, men det brydde sig ingen om för att ingen sade åt dom att dom skulle bry sig. Istället blir vi tillsagda att uppröras av att någon blivit kallad "Negerjävel", för att det passar in i medias agenda & den postmarxistiska "berättelsen" om den "elaka vita rasisten".

Personligen säger jag som Donovan, "jag skiter i det", "jag bryr mig inte". Han utvecklar tanken ytterligare.
Citat:
I’m not encouraging people to stop caring about anyone, I’m encouraging them to stop trying to care about everyone. If you say you love everyone, you don’t really love anyone. Love is a choice, a discriminatory act.

If you don’t pick your team--if you aren’t willing to draw a line between who you care about and who you don’t, between “us” and “them”--then you’ll be like all of these other suckers who “care” about whoever and whatever they click on every morning.
Citera
2014-11-08, 14:21
Medlem
Juristens avatar
Stoppa pressarna!
En neger blev kallad jävel!
Citera
2014-11-08, 14:28
Medlem
En gång var jag i en handbollshall av nån anledning, och precis efter en match där ett av lagen just hade vunnit JSM ekade det från omklädningsrummet: "Ingen seger utan neger!!!" Spelarna i 17-18-19-årsåldern var förstås överlyckliga och jag tror ingen kände sig kränkt av den glada ramsan. Minst halva laget bestod ju av ****er av olika nyanser och ursprung.
Men, som sagt, detta var ju några år sedan, innan lättkränkhetens gyllene era hade inletts.
Citera
2014-11-08, 14:52
Medlem
Vafan, jag visste inte ens att det fanns negrer som spelar handboll. Säkert en hybrid då riktiga djungelnegrer ägnar sig åt basket. Föräldern måste ju verkligen ha stått o skrikit med fulla lungor om det basuneras ut i riksmedia. Igår satt jag o min däckbytar snubbe o snacka skit om zigenare. Inte har det hamnat i riksmedia. Skumt,,,,
Citera
2014-11-08, 14:57
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-chingatumadre
Vafan, jag visste inte ens att det fanns negrer som spelar handboll. Säkert en hybrid då riktiga djungelnegrer ägnar sig åt basket. Föräldern måste ju verkligen ha stått o skrikit med fulla lungor om det basuneras ut i riksmedia. Igår satt jag o min däckbytar snubbe o snacka skit om zigenare. Inte har det hamnat i riksmedia. Skumt,,,,

Snart - i en kvällstidning nära dig:
Wallraffreportage från svenska bilverkstäder - bilägare och bilmekaniker smygrasister. Skaffa vår PLUS-tjänst för att läsa resten av artikeln.
Citera
2014-11-08, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Snart - i en kvällstidning nära dig:
Wallraffreportage från svenska bilverkstäder - bilägare och bilmekaniker smygrasister. Skaffa vår PLUS-tjänst för att läsa resten av artikeln.

Haha så jävla klockren
Citera
2014-11-08, 15:24
Medlem
BaalZeBubs avatar
Om man sagt till någon för femtio år sedan, att 2014 kommer rasism att handla om vanliga människors ordval när de ropar något som publik till en sport, så skulle de inte tro på en. För då handlade sådant om hur människor blev behandlade och vilka regler som gällde för dem.

Idag handlar nästan allt om etikettsbrott. Det är som om reportrarna inte kände någon annan verklighet än diskursen.

Diskursen handlar inte om hur ska vi få mat. Den handlar inte heller längre om vilka som får mat. Eller varför de får den. Det handlar inte ens om var vi ska äta. Eller om servicen är bra. Den handlar om någon möjligen kunde höra vad kyparen mumlade på väg till köket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in