2008-02-09, 20:40
Moderator
easy_dans avatar
En tanke i debatten:

Mening med denna tråd var att skapa "en ny tråd för oss som vill tipsa varandra om bra spel med spelbara odds" nuförtiden har dock tråden blivit en mer allmän "såhär spelar jag i helgen".

Kanske dags att slänga och göra nya trådar, våren närmar sig o jag bettar mest allsvenskan (en del mma o mästerskap) det är svårt att ta rygg på folk som vet vad dom pratar om (i mitt tycke) eftersom dessa dels tröttnat dels försvinner i alla "nonsensposter"

Varför inte ha en tråd som denna där folk som vill diskutera seriösa rekningar och oddsbedömningar kan göra det ostört samt en mer allmän speltråd där man postar sina betts och resultat utan krav. Jag menar nu inte att den ena tråden kommer vara "bättre" mer fylla olika syften. Det behövs en vettig debatt om oddsbedöming, spelvärde och djupare analys men som det är nu får den inte direkt plats.

Om mod känner sig manad kanske dags o slänga denna och skapa nya (eventuellt klistrade trådar) med regler för vad som hör hemma i vilken tråd. Så slipper t.ex. blyge_kenta grinollar som mig och BeiN, samtidigt som vi slipper folk som postar vad som i vårt tycke är trams
2008-02-09, 20:41
Medlem
naggits okey ska inte skriva mina vinster men behöver inte va så kaxig din fjola
Senast redigerad av coneHBS 2008-02-09 kl. 20:44.
2008-02-09, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeiN
Rolling... Visst går det åt skogen ofta fast man gör rätt spel. Men om du gör rätt spel vinner du i längden och det är ju det det handlar om, den här diskussionen har ju varit uppe typ 1miljard gånger.

Bein, skit och hacka på Blyge Kenta, låt oss blicka framåt istället, det finns en intressant match ikväll, Sevilla mot Barca!

Vad tror ni om den matchen? Ska bli riktigt kul och se dom båda lagen drabba samman. Kommer bli fotboll på högnivå, har inte oddsen framme nu men det fanns fina odds och hämta på Unibet för den som vågar spela på matchen.
2008-02-09, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
En tanke i debatten:

Mening med denna tråd var att skapa "en ny tråd för oss som vill tipsa varandra om bra spel med spelbara odds" nuförtiden har dock tråden blivit en mer allmän "såhär spelar jag i helgen".

Kanske dags att slänga och göra nya trådar, våren närmar sig o jag bettar mest allsvenskan (en del mma o mästerskap) det är svårt att ta rygg på folk som vet vad dom pratar om (i mitt tycke) eftersom dessa dels tröttnat dels försvinner i alla "nonsensposter"

Varför inte ha en tråd som denna där folk som vill diskutera seriösa rekningar och oddsbedömningar kan göra det ostört samt en mer allmän speltråd där man postar sina betts och resultat utan krav. Jag menar nu inte att den ena tråden kommer vara "bättre" mer fylla olika syften. Det behövs en vettig debatt om oddsbedöming, spelvärde och djupare analys men som det är nu får den inte direkt plats.

Om mod känner sig manad kanske dags o slänga denna och skapa nya (eventuellt klistrade trådar) med regler för vad som hör hemma i vilken tråd. Så slipper t.ex. blyge_kenta grinollar som mig och BeiN, samtidigt som vi slipper folk som postar vad som i vårt tycke är trams

Lugn, den håller stundtals bra nivå, finns några killar som ger en riktigt bra tips emellanåt. Får vi snubbar som coneHBS och försvinna från tråden ska du se att nivån höjs.
2008-02-09, 20:48
Medlem
Dep La Coruña - Getafe: Matchvinnare 1 2,35 -
Sevilla - Barcelona: Matchvinnare 1 2,60 -
Totalt odds: 6,11
Senast redigerad av coneHBS 2008-02-09 kl. 20:51.
2008-02-09, 20:50
Medlem
naggits skit samma orka hålla på du gömmer dig bakom skärmen peace mannen
Senast redigerad av coneHBS 2008-02-09 kl. 21:03.
2008-02-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Bundesliga 2-matchen Paderborn-Freiburg på söndag 14:00.

SKADELÄGET
Paderborn har tunga problem inför matchen! Totalt saknas 13 spelare! Stephan Maass och Thorsten Becker fortsätter sin rehab. På skadelistan finns även Garry de Graef, Thomas Kläsener, Nebojsa Krupnikovic, Benjamin Schussler, David Siradze, Timo Röttger och Jovan Damjanovic. René Muller har drabbats av en hjärnskakning och står över. Mittfältaren Andrew Sinkala har drabbats av Tuberkulos (TBC). Dessutom är backen David Fall och lagets bästa anfallare Erwin Koen avstängda.

Freiburg saknar långtidskadade Wilfried Sanou sedan tidigare. Anfallarna Mohamadou Idrissou och Henrich Bencik är avstängda. Vilket innebär att nyfärvärvet Amir Akrout debuterar på topp tillsammans med Jonathan Jäger.

ANALYS OCH SPELFÖRSLAG
Paderborn ligger sist i Bundesliga 2, med bara en enda Vinst på 18 matcher. Laget spelar vanligtvis en ganska defensiv fotboll, och det spelar sig även i lagets målskillnad som är 11-21. Man avslutade höstsäsongen med 5 oavgjorda på de sista 6 matcherna. Dessutom började man vårsäsongen med en förlust förra veckan mot Kickers Offenbach. Under vinstern har man värvat in totalt fyra nya spelare varav tre kommer att debutera här, med tanke på det oehört kritiska frånvaro-läget. Paderborn har knappast den bredden att kunna ställa upp med ett slagkrafigt lag när man saknar hela 13 spelare.

Freiburg är ett av lagen som nämns i snacket om uppflyttning till högsta ligan. Laget gör nu sin 3:e säsong i tyska tvåan. De två tidigare åren har man kommit fyra. Retsamast var ifjol då man föll på målskillnad och Duisburg tog istället steget upp. Skam den som ger sig och nu är man med i toppen igen. Laget ligger 5:a men har bara en ynka poäng upp till andra platsen. Laget inledde vårsäsongen med 1-1 hemma mot Osnabruck, vilket var ett missvisande resultat sett till matchbilden. Vill man fortsätta vara med i toppen så är det här en match som ska vinnas! Under vintern har laget förstärkt med totalt fem nya namn. Bland annat med mittfältaren med det härliga namnet Alain Junior Ollé Ollé.

Här är det klasskillnad i grunden om båda lagen skulle ha tillgång till sina ordinarie lag. Efter dagens förutsättningar ska dock gästerna Freiburg ha ett gyllene läge att ta en viktig trepoänge i toppen. Ett brandskattat Paderborn som glömt hur det känns att vinna ska knappast kunna hota. Tvåan känns riktigt bra på förhand och Unibet är marknadshögst med 2,25.

Satsade 100 på Freiburg, hoppas den går in då
2008-02-09, 21:53
Medlem
MorbrorStuarts avatar
1500:- inkasserat på dagens lången
2008-02-09, 22:47
Bannlyst
Spelar en halvgardering på Barca tror oddset var 1.50 slängde in 50kr på det, då blir matchen något roligare.

Tycker att Sevilla skapat bra mycket mer chanser, deras ledningsmål var snyggt. i övrigt tycker jag att det är mycket fram och tillbaks, inget av lagen får till något bra spel, får hoppas att det blir bättre fotboll i andra halvlek.
2008-02-09, 23:00
Medlem
Sightnesss avatar
Serie A Söndag
UB

Catania - Inter 2 1.62
Italiensk kvällsmatch så kryss-varning finnes. Inter har inte förlorat en SerieA-match denna s. Vieira, Stankovic och Samuel saknas hos Nerazzurri men innebär ingen svaghet. Sicilianska Catania är smått starka hemma men borta-oddset lockar till spel.

AC Milan - Siena 1 1.40
Dagens kassaskåp, borde vara satt till 1.20
2008-02-09, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Serie A Söndag
UB

Catania - Inter 2 1.62
Italiensk kvällsmatch så kryss-varning finnes. Inter har inte förlorat en SerieA-match denna s. Vieira, Stankovic och Samuel saknas hos Nerazzurri men innebär ingen svaghet. Sicilianska Catania är smått starka hemma men borta-oddset lockar till spel.

AC Milan - Siena 1 1.40
Dagens kassaskåp, borde vara satt till 1.20

Tror också på kryss-varning mellan Catania och Inter, Milans match är ett måste och spela på, nästan så att jag har lust och köra all in där.
2008-02-09, 23:12
Bannlyst
Tar tillbaks det där om Milan, både Pato, kaka och Gattuso är borta imorgon, hur ser ni på det? Måste ju påverka laget på någotvis..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in