2014-11-06, 20:13
Medlem
Brinyuss avatar
(har sökt efter liknande trådar men hittar ingen som liknar den frågeställning som jag har)

Jag är en musikälskare och lyssnar på massor av olika musik. I den elektroniska musiken så är det Trance som berör mig allra mest. Det är extremt upplyftande och är som musikens drog enligt mig själv. Som rubriken lyder så undrar jag mer om skillnaderna mellan denna genre och Hardstyle. För det är verkligen en skillnad. För er så kanske det nu låter som att jag inte hör någon skillnad och behöver hjälp med det men det är faktiskt just det jag hör. Jag hör en jätte stor skillnad och kan direkt säga vilken genre det är. Men hur beskriver man skillnaden med ord i musikspråk och termer. För det är en skillnad att höra och beskriva. Jag vet förstås att det är en skillnad i tempot, kicken (bastrumman) och uppbyggnaden. Men det kan inte vara det ända för jag hör en väldigt stor skillnad och Hardstyle är enligt mig inte i närheten av lika upplyftande eller intressant som Trance. Det måste finnas fler förklaringar än de jag kom på eller?
Är det någon som vet mer och har en djupare förklaring på de som skildrar dessa musikstilar åt?
Analysera
Citera
2014-11-06, 20:50
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinyus
Text

Mitt tips är att du använder google nästa gång och gör en sökning...

Hardstyle is an electronic dance genre mixing influences from hardtechno and hardcore. Hardstyle typically consists of a deep, hard-sounding kick drum, intense faded or reversed basslines accompanying the beat, a dissonant synth melody, and detuned and distorted sounds. Many hardcore artists produce hardstyle tracks as well, and many newer Hardstyle tracks are written in compound time.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hardstyle

A trance refers to a state of hypnotism and heightened consciousness. This drifting sensation is portrayed in this genre by mixing many layers and rhythms to create build and release. For example, a characteristic of virtually all trance songs is the soft mid-song breakdown, beginning with and occurring after the orchestration is broken down and the rhythm tracks (typically provided by a Roland TR-909 drum machine) fade out rapidly, leaving the melody, atmospherics, or both to stand alone for anywhere from a few seconds to a few minutes. Although this genre can be devoid of vocals, with mixes done by semi-amateurs posted online at informal locations, mixers who have gained recognition of major labels put out mixes for the radio market with mostly but not limited to female vocals, typically soloists and notably photogenic. Vocal talents range from mezzo-soprano to soprano sometimes without verse/chorus structure. These are categorized as vocal trance. Vocals have been described as "grand, soaring, and operatic" and "ethereal female leads floating amongst the synths".

https://en.wikipedia.org/wiki/Trance_(music_genre)
Citera
2014-11-06, 22:54
Medlem
Brinyuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Mitt tips är att du använder google nästa gång och gör en sökning...

Hardstyle is an electronic dance genre mixing influences from hardtechno and hardcore. Hardstyle typically consists of a deep, hard-sounding kick drum, intense faded or reversed basslines accompanying the beat, a dissonant synth melody, and detuned and distorted sounds. Many hardcore artists produce hardstyle tracks as well, and many newer Hardstyle tracks are written in compound time.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hardstyle

A trance refers to a state of hypnotism and heightened consciousness. This drifting sensation is portrayed in this genre by mixing many layers and rhythms to create build and release. For example, a characteristic of virtually all trance songs is the soft mid-song breakdown, beginning with and occurring after the orchestration is broken down and the rhythm tracks (typically provided by a Roland TR-909 drum machine) fade out rapidly, leaving the melody, atmospherics, or both to stand alone for anywhere from a few seconds to a few minutes. Although this genre can be devoid of vocals, with mixes done by semi-amateurs posted online at informal locations, mixers who have gained recognition of major labels put out mixes for the radio market with mostly but not limited to female vocals, typically soloists and notably photogenic. Vocal talents range from mezzo-soprano to soprano sometimes without verse/chorus structure. These are categorized as vocal trance. Vocals have been described as "grand, soaring, and operatic" and "ethereal female leads floating amongst the synths".

https://en.wikipedia.org/wiki/Trance_(music_genre)

Tro mig jag har sökt och faktiskt läst båda de artiklarna som du just citerade. Detta hjälper mig inte att hitta SKILLNADERNA. Att ha två texter brevid varandra hjälper mig inte att förstå det som verkligen skiljer musikstilarna åt. Jag behöver en text som associerar till båda genrerna för att då göra en skildring av de båda.
Citera
2014-11-06, 23:19
Medlem
Macarovs avatar
Jag skulle säga att Trance specificerar sig på melodiska och euforiska melodier, långa upp byggnader och en simpel kick.
Medans Hardstyle i vissa fall är väldigt dystert och rått, och andra fall euforiskt, melodiskt och glatt.
Och som sagt så utmärker sig kicken och tempot väldigt tydligt

Rawstyle: https://www.youtube.com/watch?v=loyCp6_HZEA
Euphoric Hardstyle: https://www.youtube.com/watch?v=dNezaKWuVK8
Citera
2014-11-06, 23:44
Medlem
Snides avatar
Bra beskrivning. Kicken och tempot är allt i hardstyle. Melodin verkar kunna variera rejält och kan ibland låta lika repetitivt som techno.
Senast redigerad av Snide 2014-11-06 kl. 23:54.
Citera
2015-01-19, 18:39
Medlem
KnaazMannens avatar
Skillnaden är enorm lyssna på båda så hör du väl skillnaden dumma j*vla moderat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in