2014-11-05, 18:07
Medlem
karl120s avatar
Tjena!
Köpte en chromecast idag, men får den inte att funka.
När jag försöker att installera den genom mobilen så får jag fram: "Det gick inte att kommunicera med din Chromecast".

Själva huvudroutern sitter en lång bit ifrån, så jag har fått trycka i nån grej i eluttaget som tar emot signal från huvudroutern. Sedan så har jag kopplat in en router/modem till den.

Krånligt...

Nån vänlig själ som kan hjälpa mig?

Tack!
Citera
2014-11-05, 18:57
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Prova om du får hjälp från denna tråd, väntar också på min chromecast som är beställt igår.

(FB) Google Chromecast - (HDMI Streaming Media Player)

Men som jag har uppfattat så är det ju bara att koppla in den på HDMI och USB i tvn, sen hämta hem appen och försöka få kontakt med CC och tuta och köra.
Senast redigerad av WorldTradeCenter 2014-11-05 kl. 19:06.
Citera
2016-02-17, 10:29
Medlem
Hej!

Streamar huvudsakligen CMore från min Sony Xperia med ChromeCast ver 2, utan problem. Har dock ett par frågor och jag hoppas någon av er kan ha någon svarsidé på någon av mina frågor …

1. Skulle vilja använda hörlurar när jag streamar, eftersom jag annars kan störa andras sömn.
Har testat med att ansluta hörlurar, både till TV:s och Xperians 3,5 mm ljudutgång, men det funkar inte. Inget ljud i hörlurarna – varken vid anslutning till TV eller mobil.
Ansluter jag fel, eller är det någon inställning jag först måste göra?

2. Batteriförbrukningen blir hög, då jag inte kan stänga av mobilens skärm, utan att streamingen avbryts efter en stund. Jag har då alltså stängt ner skärmen med mobilens av/på knapp.
Finns det något annat sätt att stänga ner skärmbilden, utan att streamingen avbryts?
Citera
2016-02-17, 13:40
Medlem
Ursäkta, solkade ner annas tråd. Mitt inlägg ovan hamnade tyvärr på del ställe. Hittar tyvärr inte hur jag tar bort inlägget. :-(
Om det går att ta bort inlägget, så att jag istället kan lägga in det som ny tråd - tipsa mig gärna hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in