Citat:
Ursprungligen postat av
Ankomsthall7
http://www.youtube.com/watch?v=ph8xKJy69kk
1:30 - 2:35
Dessa två grabbar är ju så underbart underhållande, och lider av är ett opassande ordval eftersom de inte verkar lida nämnvärt
Någon med insikt? Verkligen intressant!
Hallå! Jag blev tipsad om denna tråd och tänkte att jag faktiskt kan svara på frågan! (Jag kommer dock endast avslöja de detaljer jag vill om mitt privatliv, då jag fortfarande är relativt lättgooglad)
Officiellt har vi inga som helst funktionshinder, men jag kan förstå att man kan tro det när man ser oss på tv. Och ja, vi är kanske lite speciella, men troligen beror det inte på något funktionshinder. Det jag däremot tror kan spela in är att vi pratar oerhört speciellt, vilket medfört ett utanförskap(mobbning och utfrysning). Orsaken till att vi pratar som vi gör beror på ett hörfel som resulterade i en förvrängd hörsel fram till fyra års ålder. (Då upptäckte man äntligen problemet med vår hörsel)
Mobbning och utfrysning resulterade i att vi använde datorn hellre än att träffa kompisar. I datorn hade vi en kompilator(vilket vi troligen inte visste att det hette på den tiden), som vi använde flitigt. Det fanns roliga programmeringsexempel i hjälpavsnittet vilket vi hade som hobby att utforska. (Vi kopierade exempel och modifierade koden och försökte förstå vad som hände och varför. Detta medförde att vi fick ett programmeringsintresse, som vi fortfarande har med oss idag)
Sammanfattningsvis blir mitt svar på frågan att vi har en förvrängdhörsel, vilket resulterat i ett utanförskap, vilket resulterat i ett flitigt datoranvändande och som slutligen resulterat i ett programmeringsintresse. Hur det sedan gick från programmeringsintresse till tv-produktioner har jag dock ingen bra förklaring på alls!
/Freddan