2014-11-05, 07:48
Medlem
Går det att ändra färg på bakgrund och/eller text i PDF-dokument på något enkelt sätt? Detta för att det ska bli mindre tröttsamt för ögonen.

Det går att ordna i Word, men det blir inte helt perfekt och jag får ställa in bakgrund, textfärg osv. varje gång. Går det att spara detta, och hur i så fall?
Vid fullskärmsläge är området runt min text (ej det som tillhör dokumentet) i word ljusgrått. Var kan man ändra färgen på den?
Senast redigerad av Yalouque 2014-11-05 kl. 07:54.
Citera
2014-11-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yalouque
Går det att ändra färg på bakgrund och/eller text i PDF-dokument på något enkelt sätt? Detta för att det ska bli mindre tröttsamt för ögonen.

Det går att ordna i Word, men det blir inte helt perfekt och jag får ställa in bakgrund, textfärg osv. varje gång. Går det att spara detta, och hur i så fall?
Vid fullskärmsläge är området runt min text (ej det som tillhör dokumentet) i word ljusgrått. Var kan man ändra färgen på den?
Löste sig!
Citera
2014-11-05, 09:05
Medlem
Ett alternativ är att du ändrar skärminställningar så du får varmare färger.
Citera
2014-11-08, 13:38
Medlem
Esteems avatar
Programvara - Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2014-11-09, 23:50
Medlem
Mejlprats avatar
Citat:

Citat:
Löste sig!
Ett fullkomligt uselt svar (som också sänker din trovärdighet kraftigt).
Först frågar du om det går att ändra färg etc, sedan huruvida det går att "spara" osv. och sist gällande var man kan ändra färgen.
Och du besvarar därefter dina egna frågor med idiotsvaret "Löste sig!".

Och?

Handlar Flashback för dig bara om Yalouques internpost?

Är det inte på sin plats att berätta för oss andra hur det går till, det du frågade om? Eller är det ointressant?
Citera
2014-11-10, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mejlprat
Ett fullkomligt uselt svar (som också sänker din trovärdighet kraftigt).
Först frågar du om det går att ändra färg etc, sedan huruvida det går att "spara" osv. och sist gällande var man kan ändra färgen.
Och du besvarar därefter dina egna frågor med idiotsvaret "Löste sig!".

Och?

Handlar Flashback för dig bara om Yalouques internpost?

Är det inte på sin plats att berätta för oss andra hur det går till, det du frågade om? Eller är det ointressant?
Jag håller med dig - det var ett dåligt svar. Brukar själv reagera på liknande svar, i synnerhet de där TS avslutar inlägget med att be mod låsa tråden...

Hur som helst, i Adobe reader: Inställningar - tillgänglighet - Använd egna färger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in