2014-11-09, 19:52
Medlem
Enydrions avatar
står inget om den igår (fimpade med resetknappen medan den dumpade minnet)de senaste som listas:

Crash dumps are enabled on your computer.

On Tue 2014-08-19 21:05:35 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\082014-92555-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x75BC0)
Bugcheck code: 0x9F (0x3, 0xFFFFFA800A91F060, 0xFFFFF80000B9C518, 0xFFFFFA800DE51660)
Error: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that the driver is in an inconsistent or invalid power state.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Tue 2014-08-19 21:05:35 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0x9F (0x3, 0xFFFFFA800A91F060, 0xFFFFF80000B9C518, 0xFFFFFA800DE51660)
Error: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
Bug check description: This bug check indicates that the driver is in an inconsistent or invalid power state.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.
Citera
2014-11-09, 20:48
Medlem
1FFs avatar
Om du får blåskärm igen så kommer Who crasched ge bättre info ?

Har du någon gång kollat in din datortillverkares hemsida efter nya drivisar .

Att efterforska det här felet är inte mitt direkta ämnesområde så det klarar du antagligen lika bra själv men man får ju lite uppslag när man Googlar på infon som du postade och du hittar ännu mer info i kraschdump filen/C:Windows minidump . Kommer du ihåg vad som hände när du fick de 2 blåskärmar som du postat - hade de med strömsp.läges problemet att göra ?

Egentligen är mitt engagemang i din tråd klart i och med att virus problemet är löst och att prestandaförbättrings utförandet också är klart .

Vad har du för dator ?
Citera
2014-11-09, 20:56
Medlem
Enydrions avatar
Den är hopskruvad av lite lösa delar, låda, moderkort och processor och grafikkort från olika tillverkare... har inte manualerna här.
Citera
2014-11-09, 21:10
Medlem
Enydrions avatar
moderkort gigabyte P35-DS4
processor Q6600 2,4 Ghz
grafikkort NVIDIA gforce 8800 GTX
minne 8 gig
Senast redigerad av Enydrion 2014-11-09 kl. 21:16.
Citera
2014-11-09, 21:25
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Den är hopskruvad av lite lösa delar, låda, moderkort och processor och grafikkort från olika tillverkare... har inte manualerna här.

Som sagt - tillverkarnas hemsida - där finns vanligtvis uppdaterings verktyg som kan hjälpa .

Vid en sökning på nätet så verkar det som att de loggar du postat är ifrån "hibernation problems" och det orsakas oftast av nätverkskortet - allt enligt nätet .

Du kan analysera minidumparna med detta verktyg http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff551063(v=vs.85).aspx och då få reda på den exakta drivisen som felar . Här är info http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/what-information-event-logs-event-viewer#1TC=windows-7 om hur du hittar i loggboken .

Mitt uppdrag med att hjälpa dig är egentligen klart i och med att prestandaförbättringarna är genomförda .

Så från och med nu är du själv - Tomas - .

Om du inte har något att fråga om angående det vi utfört förståss ! ?
Citera
2014-11-09, 21:30
Medlem
Enydrions avatar
nej, det är väl bra så, datorn känns som ny ungefär... får väl hoppas den fortsätter så, mobilen har jag väl haft nån månad nu så den börjar bli slö (pga alla (onödiga) filer och program på den)
Tack för hjälpen!
Citera
2014-11-09, 21:36
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
nej, det är väl bra så, datorn känns som ny ungefär... får väl hoppas den fortsätter så, mobilen har jag väl haft nån månad nu så den börjar bli slö (pga alla (onödiga) filer och program på den)
Tack för hjälpen!

Skulle det dyka upp något som har med det vi gjort att göra så finns ju PM .

Med de verktyg jag länkade till så kan du sannolikt lösa problemet - helt säkert är att du kan hitta den felande drivisen sen om det går att hitta en annan d.o som det funkar med - ja det är en annan historia .
Citera
2014-12-18, 20:02
Medlem
Enydrions avatar
Har äntligen uppdaterat en hel del drivisiar nu, fick använda några andra program då det du föreslog verkar kosta pengar, har använt strömsparläget ett par gånger nu och det har hittills fungerat bra

Driver booster 2.1 39 drivers updated

och

driver genius 11 detta rapporterar fortfarande Intel chipset device software, men klarar inte att fixa detta tror jag har fixat det manuellt men det fortsätter rapportera denna sak...

Supereasy driver updater rapporterar 48 outof date drivers, om jag kollar den första allmän pnp bildskärm så är den från 2006 om jag går in i ehetshanteraren och ber den uppdatera drivrutinen så säger den efter en bra stund att det är den senaste... så vet inte om alla 48 är falsklarm?

Var det, det nedersta programmet du rekommenderade?
Senast redigerad av Enydrion 2014-12-18 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in