2014-11-04, 18:36
Medlem
HerrKaleuns avatar
Nån här som använder Bitmessage? Är det ett bra alternativ till tex Countermail?

http://bitmessage.ch/
Citera
2014-11-05, 07:29
Medlem
Bewns avatar
Har testat det en del, en bra grej men saknas fortfarande en del features så som kryptera samtliga conf filer etc. Men annars en väldigt intressant mjukvara.
Citera
2015-03-03, 22:53
Medlem
Man loggas ju automatiskt in på bitmessage när man öppnar programmet. Någon som vet hur man gör så man måste logga in vid start om det ens går? Har sökt såklart men inte hittat. Går det inte anser jag att det är ganska dåligt.

Sedan undrar jag hur säkert det egentligen är? Typ jämfört med Countermail.
Citera
2017-10-13, 21:45
Medlem
user3815276s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokerforlife
Man loggas ju automatiskt in på bitmessage när man öppnar programmet.
Testade nyss det här programmet, det frågar nu om man vill ansluta när man startar programmet.

Laggar en hel del, tar ibland länge att skicka meddelande till andra personer eller till en chan. GUI kunde förbättras på många sätt.

Det vore intressant om man på något sätt kunde använda Bitmessage som ett forum, spara alla meddelanden och organisera dem i olika grupper.
Citera
2017-10-14, 10:10
Medlem
DouglasQuaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276

Laggar en hel del, tar ibland länge att skicka meddelande till andra personer eller till en chan. GUI kunde förbättras på många sätt.

Det vore intressant om man på något sätt kunde använda Bitmessage som ett forum, spara alla meddelanden och organisera dem i olika grupper.

Instämmer att GUI inte är det bästa. Skicka meddelanden brukar nästan alltid fungera bra för mig, kanske har jag tur. Däremot kan det ta någon minut att ansluta. Jag tycker att säkerhetskonceptet överväger alla nackdelarna. Omöjligt att spåra + plausible deniability väger tungt...

Du har en poäng med forum men jag har uppfattat det som att Bitmessage måste göra sig av med alla gamla meddelanden regelbundet för att det skall fungera. Därför gissar jag att forumet kan bli svårt att få till.
Citera
2017-10-14, 10:12
Medlem
Kommer inte ens in på sidan med Chromium Version 61.0.3163.79. Webbläsaren säger att TLS-certifikatet är återkallat?

Frågade OCSP-respondern och den säger att certet är OK.
Kod:
> ocspcheck bitmessage.ch
Response Verify Failure
140360629782168:error:27069065:OCSP routines:OCSP_basic_verify:certificate verify error:ocsp_vfy.c:138:Verify error:unable to get issuer certificate
Checking revocation status using http://ocsp.startssl.com
bitmessage.ch: good
	This Update: Oct 13 10:12:40 2017 GMT
	Next Update: Oct 17 10:22:40 2017 GMT

Chrome har en separat lista som man samlar in från diverse CRLer. Den borde väl aldrig säga att ett cert är återkallat fast det aldrig har blivit återkallat?

Vet inte om det svarar på den ursprungliga frågan, men ett återkallat certifikat brukar inte vara positivt.
Senast redigerad av Realiserad 2017-10-14 kl. 10:15.
Citera
2017-10-14, 12:01
Medlem
DouglasQuaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Kommer inte ens in på sidan med Chromium Version 61.0.3163.79. Webbläsaren säger att TLS-certifikatet är återkallat?

Frågade OCSP-respondern och den säger att certet är OK.
Kod:
> ocspcheck bitmessage.ch
Response Verify Failure
140360629782168:error:27069065:OCSP routines:OCSP_basic_verify:certificate verify error:ocsp_vfy.c:138:Verify error:unable to get issuer certificate
Checking revocation status using http://ocsp.startssl.com
bitmessage.ch: good
	This Update: Oct 13 10:12:40 2017 GMT
	Next Update: Oct 17 10:22:40 2017 GMT

Chrome har en separat lista som man samlar in från diverse CRLer. Den borde väl aldrig säga att ett cert är återkallat fast det aldrig har blivit återkallat?

Vet inte om det svarar på den ursprungliga frågan, men ett återkallat certifikat brukar inte vara positivt.

Den här fungerar: https://bitmessage.org
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in