• 1
  • 2
2014-11-04, 16:21
Medlem
power.rangerss avatar
Är det biologiskt möjligt att vara kär(riktigt kär) i två personer på samma gång?
Allts å att få den där jobbiga känslan som gör att man inte kan leva utan personen i fråga, riktig kärlek.
Citera
2014-11-04, 16:23
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Intressant fråga. Jag tror inte det. Däremot kan man känna för två eller flera samtidigt men just den där kicken där allt ställs på ända tror jag bara går att uppbringa för en person åt gången.
Citera
2014-11-04, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Är det biologiskt möjligt att vara kär(riktigt kär) i två personer på samma gång?
Allts å att få den där jobbiga känslan som gör att man inte kan leva utan personen i fråga, riktig kärlek.

japp det är möjligt
Citera
2014-11-04, 16:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Det beror på vad du menar med riktig kärlek. För mig är riktig kärlek att man bara är kär i en.
Citera
2014-11-04, 16:25
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik_zap
japp det är möjligt

Tänk om man tvärt om skulle bli kär i alla brudar man såg. Alltså alla..
Citera
2014-11-04, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Tänk om man tvärt om skulle bli kär i alla brudar man såg. Alltså alla..

världens största orgasm!
Citera
2014-11-04, 16:47
Medlem
morpdeuss avatar
Min tro är att "vara kär" endast är ett starkt gillande, att älska (om man så vill), i kombination med attraktion.
Citera
2014-11-04, 17:33
Medlem
cocotrocaderos avatar
Tipsar om Ligga med p3 och avsnittet "I hjärnan är vi alla poly". Googla så hittar du.
Citera
2014-11-04, 18:04
Medlem
Akilles-själs avatar
Jag var kär och intim med 3 tjejer samtidigt en period min ungdom, varav 2 jag älskade enormt mycket mera än något tidigare upplevt inombords ..
Jag umgicks växelvis med dem alla 3 under olika perioder och slutligen i slutet under de sista 6 månaderna blev det konstant hoppandes frekvent mellan oss alla 4, innan jag börja "rensa upp" pga av press från tjej nummer 1 (frugan idag) som ställde ultimatum på den livssituation som jag lever och som stegvis börja eskalera mer och mer negativt inombords hos alla tjejerna i mina ögon själv.
Det tog mig runt 2-3 månader att kunna med bryta upp med tjej nummer 3, och sen närmare 9 månader att kunna bryta upp på riktigt med tjej nummer 2 (vilket gav mig ångest i typ 1,5-2 år efteråt)
Tjej nummer 1 har jag nu varit gift med nu i snart 15 år

Ps:Och ja jag dejta alla tjejerna samtidig då jag var ung och impulsiv och knullad ännu fler än dem enskilt samtidigt under samma tidiga ungdomsveva, innan det börja brinna runt knuten dvs och saker börja bli mer seriösa

Mvh Akilles
Senast redigerad av Akilles-själ 2014-11-04 kl. 18:13.
Citera
2014-11-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Min tro är att "vara kär" endast är ett starkt gillande, att älska (om man så vill), i kombination med attraktion.

Förälskelse (vara kär) är ett annorlunda medvetande tillstånd där personen man är förälskade i blir helt idoliserad d.v.s. man ser inga fel eller brister hos personen vilket leder till stark attraktion. Tanken är ju att förälskelse fasen skall bereda vägen för en stark attraktion och starkt gillande, det vi kallar att älska någon. När man älskar någon överser man lättare med brister och tillkortakommanden.
Citera
2014-11-05, 20:20
Medlem
Jag tror inte man kan vara förälskad i mer än en person i taget, eftersom man i det närmaste är besatt i personen. Jag tror heller inte att man kan bli förälskad om man inte är öppen för det. Men det förutsätter ju att man vet vad man vill ha, åtminstone på en omedveten nivå.
Citera
2014-11-09, 01:37
Medlem
Mojokiis avatar
Jag tror iofs att det kan vara möjligt, men är väldigt ovanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in