Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-04, 00:08
  #1
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Vill ha en mysig halsduk som går hem hos tjejer.
Vilka färger/combos är bra?
Jag tänker mig nåt röd/orange/gult
den ska va mysig

Behöver inga råd om var jag köper utan vilka färger som e bra
Citera
2014-11-04, 00:58
  #2
Avstängd
Spargris1s avatar
SEX-RÖD är det definitiva svaret på din fråga.

Minns en mycket inspirerande tråd som behandlade detta.
Kan tyvärr inte hitta den.
Sorry.

Hur som helst. SEX-röd är det bästa. Inte vanlig röd, utan SEX-röd alltså.
Citera
2014-11-04, 08:15
  #3
Medlem
bergochdals avatar
Vinrött/gult kan jag tänka mig uppfattas som mysigt. Harry Potter-halsduk alltså.
Citera
2014-11-04, 08:36
  #4
Medlem
muscleheadss avatar
Den som du trivs i och tycker om själv.

Eller du vill på riktigt locka brudar till dig med hjälp av en halsduk? Nån speciell typ av tjej?
Prova en halsduk som det står "Tjena baby, snygga pattar, vill du ligga?" på.
Citera
2014-11-15, 17:39
  #5
Medlem
Googlemannens avatar
Färgen kvittar nog. Det är motivet som lockar. Jag skulle köpt en med en fet varg på!
Citera
2014-11-16, 19:11
  #6
Medlem
Färg spelar väl inte så stor roll så länge det inte är rosa eller nån skrikig färg som man ser på mils avstånd. Rutigt kan nog vara rätt snyggt och manligt.
Citera
2014-11-25, 19:57
  #7
Medlem
anonpeds avatar
Röd.

Citat:
In many nonhuman species of vertebrates, females are attracted to red on male conspecifics. Red is also a signal of male status in many nonhuman vertebrate species, and females show a mating preference for high-status males. These red–attraction and red–status links have been found even when red is displayed on males artificially. In the present research, we document parallels between human and nonhuman females' response to male red. Specifically, in a series of 7 experiments we demonstrate that women perceive men to be more attractive and sexually desirable when seen on a red background and in red clothing, and we additionally show that status perceptions are responsible for this red effect. The influence of red appears to be specific to women's romantic attraction to men: Red did not influence men's perceptions of other men, nor did it influence women's perceptions of men's overall likability, agreeableness, or extraversion. Participants showed no awareness that the research focused on the influence of color. These findings indicate that color not only has aesthetic value but can carry meaning and impact psychological functioning in subtle, important, and provocative ways. (PsycINFO Database Record (c) 2012 APA, all rights reserved)

Källa: http://psycnet.apa.org/journals/xge/139/3/399/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback