2014-11-03, 21:03
Medlem
Hej

Den tjänstepension som utbetalades från min förra arbetsgivare förvaltas idag av Naventi, något jag inte vill att de fortsätter med. Vad jag förstår så går det att flytta tjänstepensionen om arbetsgivaren i fråga skriver under ett beslut som godkänner flytt - men det är också enda sättet?

Nu är det så att min tidigare arbetsgivare gått i konkurs och finns därmed inte längre (konkursförvaltare existerar dock).

Min fråga: Hur bär jag mig åt för att flytta min tjänstepension till något vettigare än avgiftsparadiset Naventi?
Citera
2014-11-04, 12:12
Medlem
fums avatar
Naventi är en fondförvaltare, inte ett försäkringsbolag. Genomför fondbyte inom ramen för befintlig försäkring så är problemet ur världen.

Om du däremot vill flytta försäkringen av något annat skäl är det enklast om du får konkursförvaltaren att underteckna en överlåtelse så att den övergår från att ha bolaget till dig som försäkringstagare. Därefter kan du själv genomföra flytt. antingen kontakta det bolag till vill flytta till eller ta hjälp av din bank eller en försäkringsmäklare.
Citera
2014-11-04, 14:03
Medlem
forwarders avatar
Se upp med kostnaderna, flytta tjäntepension kostar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in