• 1
  • 2
2014-11-03, 19:26
Medlem
PilotHockeys avatar
Grundlurade i eftermiddag Marcus Wulcan på Sportbladet. Skickade ett fejkat pressmail ifrån IFK där jag skrev att Pia Sundhage skulle ta över. Detta spreds som en löpeld på sociala medier. Radiosporten har tom ringt upp Pia för att verifiera.

Finns en annan tråd här men som verkar vara död så tänkte att vi kan starta en part 2 här med fortsättningar av luringar på kvällsblaskorna.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19799133.ab

https://twitter.com/MarkusWulcan?ori...w_p=tweetembed
Citera
2014-11-03, 19:29
Medlem
LMLhahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Grundlurade i eftermiddag Marcus Wulcan på Sportbladet. Skickade ett fejkat pressmail ifrån IFK där jag skrev att Pia Sundhage skulle ta över. Detta spreds som en löpeld på sociala medier. Radiosporten har tom ringt upp Pia för att verifiera.

Finns en annan tråd här men som verkar vara död så tänkte att vi kan starta en part 2 här med fortsättningar av luringar på kvällsblaskorna.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19799133.ab

https://twitter.com/MarkusWulcan?ori...w_p=tweetembed

Hur kan du bevisa att det var du?? Kul grej annars
Citera
2014-11-03, 19:31
Medlem
haha kul grej
Citera
2014-11-03, 19:33
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LMLhaha
Hur kan du bevisa att det var du?? Kul grej annars

Ja de kan jag egentligen inte men skickade via emkei.cz som alla andra i den gamla tråden använde. Gick in på ifks hemsida under om oss och pressinformation och hitta mailadress osv till Ulf Jörnvik.
Citera
2014-11-03, 19:34
Medlem
PilotHockeys avatar
Roligt att Poseidon (IFKs supportergrupp tror jag) skriver till alla på twitter att det inte stämmer. Flera IFK:are vill tydligen ha Pia som tränare.
Citera
2014-11-03, 19:38
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ja de kan jag egentligen inte men skickade via emkei.cz som alla andra i den gamla tråden använde. Gick in på ifks hemsida under om oss och pressinformation och hitta mailadress osv till Ulf Jörnvik.

Citera lite vad du skrev där i mailet, t.e.x Hej jag heter Pia Sundhage och är intresserad av jobbet som en tränare
Citera
2014-11-03, 19:42
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Hahaha fantastiskt! Bra jobbat!
Citera
2014-11-03, 19:42
Medlem
carlpetersen73s avatar
Skitkul
Citera
2014-11-03, 19:47
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Citera lite vad du skrev där i mailet, t.e.x Hej jag heter Pia Sundhage och är intresserad av jobbet som en tränare

Jag skrev det inte ur Pia's point of view utan som ett pressmeddelande ifrån IFK's presschef.

Först så var det om att styrelsen beslutat att Pia blir ny huvudtränare.

Sen var det ett citat ifrån ordföranden i IFK. Tyvärr har jag märkt på sociala medier att 2017-2018 är inte en fotbollsäsong utan det är endast under ett år. Då jag har noll intresse av fotboll så hade jag inte koll på detta.

Sedan var det en kommentar ifrån Pia att hon inte ville kommentera om hon skulle lämna karriären inom landslaget bakom sig men tackar för förtroendet och det varma välkomnandet till IFK. Hon kommenterade Göteborg som "En skön och öppenhjärtad stad"

Till slut skrev jag:

För mer information,
Ulf Jörnvik,
ulf.jornvik@ifkgoteborg.se

och satte IFKs logga härunder signaturen
Citera
2014-11-03, 19:49
Medlem
PilotHockeys avatar
Inledde även ämnet osv från en post i tidigare tråden där en användare tidigare gått en kurs i hur man skriver pressmeddelanden. Att man skulle inleda med "För omedelbart offentliggörande" osv
Citera
2014-11-03, 19:56
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Inledde även ämnet osv från en post i tidigare tråden där en användare tidigare gått en kurs i hur man skriver pressmeddelanden. Att man skulle inleda med "För omedelbart offentliggörande" osv

Tack, du skrev ett fint mail som fick hela Sverige i gungning
Citera
2014-11-03, 20:03
Medlem
tobazzs avatar
Hahaha!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto