2014-11-03, 17:30
Medlem
DrZoidbergs avatar
Hej Flashbacks genier

Jag är precis på gång och starta aktiebolag. Nu när jag skriver verksamhetsbeskrivningen ska jag ju givetvis ange vad jag jobbar med. Det är inga problem. Men jag ogillar att betala skatt i allmänhet. Finns det några tips på vad man ska ange som verksamhetsbeskrivning om man vill kunna dra av grejer till privatkonsumtion?

Hur ska man formulera sig? Inköp och försäljning av datorkomponenter? Teknikprylar? Bilar och båtar? Eventverksamhet. Finns det några guldformuleringar man kan dra till med som alltid funkar?

Tack på förhand
Citera
2014-11-03, 17:31
Medlem
DrZoidbergs avatar
Hur vag kan man vara utan att bli smälld på fingrarna
Citera
2014-11-03, 18:38
Medlem
"dra av grejer till privatkonsumtion" Det får du givetvis inte göra oavsett vad det står i verksamhetsbeskrivningen. Om något köps in till företaget så skall det antingen säljas vidare eller användas i verksamheten. Att gömma privat konsumtion i ett bolag går säkert bra ibland, men har ju ingen direkt koppling till verksamhetsbeskrivningen, dessutom fortfarande inte tillåten. Att det sedan finns sådant som går att dra nytta av även privat är ju rätt självklart, hur du bokför sådana inköp är det som påverkar skatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in