Hej!
För ett tag sen började min dator helt enkelt dö vid konstiga tillfällen. Jag kunde lira t.ex CSGO med bästa inställningarna men när jag var klar med en spelsession så kunde datorn helt enkelt lägga av. Den kunde även dö helt random när jag t.ex kollat Youtube en stund och sedan stängde ner Chrome. Det kändes ungefär som att datorn kämpade med sina sista krafter för att klara av en viss uppgift men när jag var klar med det jag höll på med så tog den sitt sista andetag
Igår la den av precis som tidigare men nu händer nåt väldigt konstigt när jag försöker starta. Efter "Starting Windows" och jag ska komma till skärmen för att välja användare(Windows 7) så får jag upp "no HDMI connection found" och skärmen blir svart. Det går dock att starta i felsäkert läge.
Är inte så duktig på datorer så jag undrar vad ni tror kan vara fel.
Kan tillägga att jag kollat RAM-minnerna och hårddisken för någon dag sen men inte hittat nåt fel.
Vet som sagt inte om detta är hårdvarurelaterat eller mjukvarurelaterat så om jag lagt denna i fel forumsdel så får ni såklart flytta på tråden.
Tack på förhand.