2014-11-02, 04:44
Medlem
Hej! Nu är det såhär att jag har märkt att jag har en somewhat sned käke. Höger sida står ut mer än vänster, det kanske inte märks jättemycket om man inte tänker på det, men jag gör det och det är väldigt irriterande. Samt så knackar det till i höger sida av käken varje gång jag öppnar munnen stort, det känns lite som att den hoppar ur led på något sätt.

http://i60.tinypic.com/314xgfd.jpg

Nu är det så att jag är 18 år och har fortfarande gratis tandvård om jag inte misstar mig, så, Flashback, krävs det en operation för att rätta till detta eller kommer det kanske rätta till sig själv med munövningar, etc?

Samt så skulle jag vilja kolla vilket ställa som är lämpligast att vända sig till angående detta, sjukhus, tandläkare eller vårdcentralen?

Sorry för det ovårdade ansiktet, det är ju trots allt Movember.
Senast redigerad av Zhadeix 2014-11-02 kl. 04:48.
Citera
2014-11-02, 04:45
Medlem
Kan tyvärr ej kolla bilden.

Men du ska vända dig till Vårdcentralen och där kommer du få höra att de ej gör någon ingrepp pga av det är ett estetiskt ingrepp förmodligen! =)
Citera
2014-11-02, 04:51
Medlem
Prollus avatar
Somsagt inget man ser/bryr sig om. håret i ansiktet tror jag det är fler folk som märker , raka dig.
Citera
2014-11-02, 05:03
Medlem
Milkteeths avatar
Meh, inget man tänker på. Men som han ovan mig sa, raka dig & trimma näshåret
Citera
2014-11-02, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prollu
Somsagt inget man ser/bryr sig om. håret i ansiktet tror jag det är fler folk som märker , raka dig.

Det är ju Movember! Haha.
Men det som stör mig är att högersidan av käken knakar när jag öppnar munnen, det känns som att den hoppar ur led.
Citera
2014-11-02, 05:48
Medlem
Jag tycker inte alls att den ser sned ut. Tänk på att ingen människa har likadana ansiktshalvor. Googla på bilder på sneda käkar så ser du hur en sådan ser ut. Jag tror att du inte kommer få detta betalt av landstinget och jag tror att du hängt upp dig lite väl mycket på något som inte är nåt.
Citera
2014-11-02, 08:12
Medlem
Den är inte sne, jag har brutit käken 2 gånger på samma sida så jag blir sådär lagom sne på bild om jag inte hinner dra den rätt. Som tur är syns sånt bara på foton.. Det är tandläkaren du ska prata med men dom kommer inta att göra något eftersom problemet knappt existerar..
Citera
2014-11-02, 09:50
Medlem
Fixa till käken då gå och få råd ost för här du har ju redan bestämt dig ju.

Och btw trimma näshåren..
Citera
2014-11-02, 12:11
Medlem
kvastsvanss avatar
Tycker inte heller att käken ser sned ut. Däremot har jag själv samma problem med att vänster käkled hoppar halvt ur led när jag gapar, mycket opraktiskt. Jag har blivit rekommenderad bettskena, men de kostar multum (om du har gratis tandvård kan det därför vara idé att kolla upp asap om du kan få det utan att betala tusentals kronor). Jag provade med ett munskydd/tandskydd eller vad det nu heter, sånt som tex boxare använder. Tyvärr tog jag ut det i sömnen och placerade det under kudden där det ju inte gör så mycket nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in