2014-11-01, 19:49
Medlem
daxias avatar
Kommer nästa år åka till Kina för att jobba där för en kinesisk vän till mig (officiellt sett ska jag inte jobba, betalar ingen skatt, men det är en annan historia).

Hur som helst kommer jag vara borta i upp till ett år, och jag skulle behöva tips på bra utlandsförsäkringar som täcker det man kan behöva utan att vara allt för dyra.

Någon som har några bra tips på bra försäkringsbolag? Gärna som inte är så förbannat krångliga och jobbiga att ha och göra med.

Tack!
Citera
2014-11-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daxia
Kommer nästa år åka till Kina för att jobba där för en kinesisk vän till mig (officiellt sett ska jag inte jobba, betalar ingen skatt, men det är en annan historia).

Hur som helst kommer jag vara borta i upp till ett år, och jag skulle behöva tips på bra utlandsförsäkringar som täcker det man kan behöva utan att vara allt för dyra.

Någon som har några bra tips på bra försäkringsbolag? Gärna som inte är så förbannat krångliga och jobbiga att ha och göra med.

Tack!
sjukförsäkringskortet från försäkringskassan, fungerar det tror du? fast det kanske bara är i eu
Citera
2014-11-01, 22:59
Medlem
EvilGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfsnubben
sjukförsäkringskortet från försäkringskassan, fungerar det tror du? fast det kanske bara är i eu

Utanför EU behöver man alltid en försäkring. I nästan alla hemförsäkringar ingår det en som täcker för mellan 30-90 dagar utomlands i hela världen.

TS: Kolla med ditt nuvarande försäkringsbolag vad de säger om saken.
Citera
2014-11-04, 22:26
Medlem
Phalanxs avatar
www.erv.se är stora på både tjänste- och privatreseförsäkring och har varit med ett bra tag. Har dock ingen egen erfarenhet av dem. (jag har köpt försäkring av dem men aldrig behövt utnyttja den).
Citera
2014-11-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phalanx
www.erv.se är stora på både tjänste- och privatreseförsäkring och har varit med ett bra tag. Har dock ingen egen erfarenhet av dem. (jag har köpt försäkring av dem men aldrig behövt utnyttja den).

Har använt dessa i 3 år i Hongkong. Deras claim-center sitter i Beijing. Skulle säga att de är bra, men smakar det så kostar det. Behöver man göra riktigt stora operationer, blir man ibland skickad till Bangkok då skillnaden i pris för operation var enorm. Man kom dock till Thailands bästa sjukhus så inget skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in