Mamman har lagt ut en efterlysning på facebook;
Citat:
Evelina är nu anmäld försvunnen hos polisen, så dom har allmän span just nu på henne, ser ni min älskade dotter hör av er till mig och ta med henne hem..Evelina har kortare hår nu än på bilden och är ljushårig, hon for hemifrån idag 31/10-2014 vid 13 tiden och har inte hört av sig nått efter det, hon bar då svarta vinterskor, svart vinterjacka och antingen blå jeans eller tunnare svartvita byxor. hon är 12 år. jag mår illa och är så orolig.Evelina brukar inte vara ute längre än till senast 20:00 i vanliga fall,och hennes mobil är avslagen eller slut batteri.Vi bor på Hertsön i Luleå, men hon kan ju vara var som helst.
mitt mobilnummer är 076-xxxxxxx ring bara om ni har info om evelina.
Facebook.se
Samt gjort en uppdatering efter att polisen varit hem till familjen
Citat:
UPPDATERING ANG EVELINA: Polisen har precis farit härifrån, det KAN vara så att Evelina håller sig borta frivilligt, eller så ljuger en viss person ifråga..vi har hittat den sista som hon talat med på skype, som skulle hämta henne,men han säger inget,bara att hon skulle sova hos en kompis på Porsön..men vi undrar om det är sant.Min dotter Maria försöker nu få fram information av denna kille. Kommer kontakta Missing people ikväll om hon inte kommit hem, för jag kan inte lita på vad denna människa säger alls. tack alla för att ni delar och håller utkik efter min dotter Evelina.
Facebook.se