2014-11-01, 14:38
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Flicka anmäld försvunnen
Citat:
En polispatrull har tagit sig an ärendet och utreder just nu omständigheterna kring försvinnandet, i första hand genom att prata med mamman.
Inget signalement, men ser ni någon ledsen 12-åring på Hertsön, prata med henne och ring 114 14.

Andra försvinnandet i krokarna på kort tid. (FB) Luleå: 20-årig man, 2014-10-22
Citera
2014-11-01, 14:57
Moderator
Kanske lite off topic men brukar de inte påbörja fall snabbare än ett dygn efteråt när det rör sig om barn? Antar att de tagit kontakt med barnens kompisar och föräldrar. Får hoppas det löser sig snabbt.

Varför går de inte ut med ett ungefärligt signalement, exempelvis med kläder vid försvinnande och ungefärlig längd? Någon som vet?
Citera
2014-11-01, 16:33
Medlem
Bilden på flickan delas flitigt på Facebook nu, hoppas och håller alla tummar för att hon hittas och kommer hem igen..
Citera
2014-11-01, 17:14
Medlem
Quarrels avatar
NSD har uppdaterat:
Citat:
- Allt tyder på att hon dragit iväg med någon kompis. Det finns ingen misstanke om att hon gått vilse och inte hittar hem, säger [namn], länsvakthavande polisbefäl.

Flickan har även tidigare hållit sig undan hemifrån.

- Men ju längre tid som går desto märkligare är det, säger [polisbefälet].
Citera
2014-11-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NSD har uppdaterat:

Enligt hennes mamma har hon aldrig gjort så här tidigare...
Citera
2014-11-01, 17:23
Medlem
Lekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
- Allt tyder på att hon dragit iväg med någon kompis

Där har man väl ett utmärkt ställe att börja leta på. Det är ingen av hennes kompisar som varit borta länge men som inte anmälts som försvunnen då?
Citera
2014-11-01, 17:24
Medlem
hubbes avatar
Mamman har lagt ut en efterlysning på facebook;

Citat:
Evelina är nu anmäld försvunnen hos polisen, så dom har allmän span just nu på henne, ser ni min älskade dotter hör av er till mig och ta med henne hem..Evelina har kortare hår nu än på bilden och är ljushårig, hon for hemifrån idag 31/10-2014 vid 13 tiden och har inte hört av sig nått efter det, hon bar då svarta vinterskor, svart vinterjacka och antingen blå jeans eller tunnare svartvita byxor. hon är 12 år. jag mår illa och är så orolig.Evelina brukar inte vara ute längre än till senast 20:00 i vanliga fall,och hennes mobil är avslagen eller slut batteri.Vi bor på Hertsön i Luleå, men hon kan ju vara var som helst.
mitt mobilnummer är 076-xxxxxxx ring bara om ni har info om evelina.

Facebook.se

Samt gjort en uppdatering efter att polisen varit hem till familjen

Citat:
UPPDATERING ANG EVELINA: Polisen har precis farit härifrån, det KAN vara så att Evelina håller sig borta frivilligt, eller så ljuger en viss person ifråga..vi har hittat den sista som hon talat med på skype, som skulle hämta henne,men han säger inget,bara att hon skulle sova hos en kompis på Porsön..men vi undrar om det är sant.Min dotter Maria försöker nu få fram information av denna kille. Kommer kontakta Missing people ikväll om hon inte kommit hem, för jag kan inte lita på vad denna människa säger alls. tack alla för att ni delar och håller utkik efter min dotter Evelina.

Facebook.se
Citera
2014-11-01, 17:30
Medlem
hubbes avatar
Undra vad mamman menar med att "som skulle hämta henne,men han säger inget,bara att hon skulle sova hos en kompis på Porsön..", är det pappan som dom har pratat med eller umgås hon med äldre personer?
På texten så låter det ju som att någon ska komma och hämta hon med bil/moped.
Citera
2014-11-01, 17:56
Medlem
ME077s avatar
"Mamman berättar att hon och en äldre dotter försökt att kartlägga vilka kontakter som Evelina har haft innan hon försvann. Evelina har pratat med en man från Stockholm via Skype. De har pratat om att träffas i en koja."

http://www.kuriren.nu/nknyheter/tolv...n-7924866.aspx
Citera
2014-11-01, 18:03
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"Mamman berättar att hon och en äldre dotter försökt att kartlägga vilka kontakter som Evelina har haft innan hon försvann. Evelina har pratat med en man från Stockholm via Skype. De har pratat om att träffas i en koja."

Det låter som grooming, så polisen borde väl lägga i en växel nu?
Citera
2014-11-01, 19:49
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Jävlar vad läskigt.. Hoppas dom hittar henne. Oskadd
Citera
2014-11-01, 19:55
Medlem
eilahtans avatar
Nu är hon återfunnen enligt hennes mamma på Facebook!

EDIT: Ursäkta för dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in