Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-11-07, 09:18
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
därför att många svenskar är irriterad på religion, har mer med historia att göra, kontroll och makt.
tror man på Gud kan man lika väl säga att man tror på spöke som inte finns.
Har du en tro på Gud - tala inte om Gud, ungefär så är det.

Jag har inte för vana att tala om religion.
Min religion är inte en viktig del av mitt liv.
Visst jag är inte en god katolik men jag har inga problem om mina barn gå i skolan i kyrkan, eller prata med den lokala prästen.

Om jag inte vill ha ett kulturellt utbyte jag stannade kvar i Italien!
Citera
2014-11-07, 11:23
  #62
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapo007
Jag har inte för vana att tala om religion.
Min religion är inte en viktig del av mitt liv.
Visst jag är inte en god katolik men jag har inga problem om mina barn gå i skolan i kyrkan, eller prata med den lokala prästen.

Om jag inte vill ha ett kulturellt utbyte jag stannade kvar i Italien!


Tja jag är ju spanjor och också katolik

Men det är bara att lägga på is tror du på tomten med ?

Som sagt italienare har rätt högt anseende här.
Citera
2014-11-07, 14:38
  #63
Avstängd
Sapo007 är en patetisk Oncle Tom som vill slicka svenskarnas röv för att bli accepterad av de. Invandrare ska inte behöva anpassa sig till detta underlägsna folk som svenskarna är. Svenskar ska vara glada att vi kommer och berikar deras kalla, kulturlösa, lågutvecklade U-land.
Citera
2014-11-07, 15:29
  #64
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuTarek
Sapo007 är en patetisk Oncle Tom som vill slicka svenskarnas röv för att bli accepterad av de. Invandrare ska inte behöva anpassa sig till detta underlägsna folk som svenskarna är. Svenskar ska vara glada att vi kommer och berikar deras kalla, kulturlösa, lågutvecklade U-land.


Ändå bor du här ? mkt märkligt ? Klart du ska anpassa dig gick väl inte så bra i hemlandet det verkar ju tom vara helt obeboeligt enligt dig?
Citera
2014-11-07, 15:53
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuTarek
Sapo007 är en patetisk Oncle Tom som vill slicka svenskarnas röv för att bli accepterad av de. Invandrare ska inte behöva anpassa sig till detta underlägsna folk som svenskarna är. Svenskar ska vara glada att vi kommer och berikar deras kalla, kulturlösa, lågutvecklade U-land.
En Oncle Mario ..isåfall.

Är väl trevligt och bra om någon frågar efter tips.

hittills har hon/han fått vettiga alternativ, lära sig språket (vilket du oxå verkar ha gjort och bemödat dig med av någon anledning) Gå med i nån intresseförening, flytta till en större stad för att lättare få kontakt (behöver ju inte nödvändigtvis bli med etniska pur-svenskar, utan även patrask som dig)

Sapo007 verkar ha tyckt att just vårt kulturlösa och lågutvecklade land hade en framtid att erbjuda, och vill lägga ner tid och energi på att skapa sig ett liv med bra förutsättningar för sig själv, och sina barn.

Du borde ta efter lite.. sans och vett, och kanske lite insikt om vad Sverige är. Jag är glad att de som vill komma hit och arbeta och leva på vårt samhälles villkor och förutsättningar. Vill man inte ska man nog bo någon annanstans i högre utvecklade länder... man kanske ska berika någon annan landsända, hittills verkar inte berikningen fungera så bra just i Sverige, man måste nog lägga ner lite energi på det som redan finns här innan man ser vad man kan tillföra själv och om det ens är önskvärt.
Citera
2014-11-07, 17:59
  #66
Medlem
Lobengulas avatar
Nu är det rättning i ledet som gäller. Tråden handlar inte om invandring generellt, raser, åsikter om invandrare eller att man inte gillar TS.

Svara på TS frågeställning eller låt bli att posta.

/Mod
Citera
2014-11-07, 18:15
  #67
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapo007
Vad som är en TS?
Och eftersom det är 2 av mina inlägg?

TS är benämning för den person som har startat tråden, dvs du själv i detta fall.

Ja, språkkunskaper borde ju vara en nyckel för att underlätta anpassning i Sverige..
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback