2014-10-31, 13:55
Bannlyst
Det är så att jag ska köpa en vara från en brittisk hemsida. Jag måste knappa in adressen som de ska frakta varan. Jag bor i Stockholm men jag vet inte om jag ska skriva "Stockholm" under "city" eller orten? Som t.ex. hägersten? För kan jag istället skriva "Stockholms län" under "state/province" och skriva min ort bara? Jag undrar därför att det finns flera liknande adress som min i Stockholms län. Går det bra att skriva Stockholm, Stockholms län och sedan bara postnummer? Eller ska jag skriva orten, Stockholms län och sen postnummer?

Orter brukar ju oftast vara postort så det borde väl gå att skriva sin ort under "city" fältet bara man skriver Stockholms län i province och sedan rätt postnummer?
Senast redigerad av noggerlen 2014-10-31 kl. 13:57.
Citera
2014-10-31, 14:50
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Skriv Hägersten under både city och state/province. Posten i Storbrittanien bryr sig ju bara om att skicka det till Sverige, sen tar ju svenska posten hand om det och då använder ju de postadress, inte län osv.
Citera
2014-10-31, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Skriv Hägersten under både city och state/province. Posten i Storbrittanien bryr sig ju bara om att skicka det till Sverige, sen tar ju svenska posten hand om det och då använder ju de postadress, inte län osv.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in