2014-12-29, 22:22
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyeShakingKing
Ingen fara Farfar. Nu låter jag som världens drog-snobb men jag får inte så märkbar effekt av ketaminet, känslan är mer en avsaknad av något dåligt än en effekt jag direkt känner av och uppskattar...

Men så, dag 7 då.

Allting gott. Eller ja egentligen långt ifrån, men under omständigheterna ändå mycket gott. De två dagarna som varit har varit halvsvåra faktiskt, kroppen är lugn, men överkänsligheten börjar gå tillbaka samtidigt som kraftlösheten är mer märkbar än någonsin... Man mår OK, men man är olycklig. Allt känns konstigt. Inget tillfredställer riktigt, musik, film, mat, det är OK men inte NICE s.a.s. Detta är egentligen den perioden som jag tyckt varit svårast båda gångerna. När man kämpar för sitt liv de första 2-5 dagarna så LEVER man ändå, det är intensivt, och intressant på något sätt även om det är (extremt) plågsamt, men man känner och upplever mycket.... När det är över är man tillbaka till den gråa vardagen igen, men svag som ett spädbarn... Tog lite kola igår för att orka ta mig till affären för livsnödvändigheter; misstag. Ångrade det resten av kvällen. Får ingen AT i vanliga fall, men efter jag kommit hem ville jag mest dö. Kommer inte göra om det på ett tag.

Men idag har allt varit rätt bra igen. Orkade ta mig ut och springa ärenden i ca 3 timmar, hemma nu och så utmattad att benen känns som gelé, men mentalt mår jag ändå rätt bra... Saker börjar falla på sin plats i huvet igen. Klippt ner loperamidet från 3x3x2mg / dag till 3x2x2mg / dag. Ingen skillnad, magen är lugn.

Annars är alla tankar på att ta mer borta ärligt talat. Såg igår att det låg en liten liten lina H på fatet jag tagit K ifrån, men har inte varit frestad att röra den (och nej, jag är mycket pedantisk med att hålla fatet rent annars, ingen risk att ketaminet varit uppblandat med gammalt överblivet heroin.)

Gissar att detta blir sista inlägget om inget dramatiskt inträffar. Möjligen att jag uppdaterar om en vecka för att se om kraftlösheten givit med sig.

Får jag fråga en sak. Säger du hela sanningen här till oss nu? För ditt egna bästa alltså. För jag får nån känsla av att du får nåt skjuts på vägen. Hoppas jag har fel, men en magkänsla brukar inte ofta ha fel.

Du behöver inte ens svara sanningsenligt, vill bara att du ska tänka efter att, om du inte talar sanning så ska du vara medveten om vem du lurar.
Annars önskar jag dig lycka till.
Citera
2014-12-30, 00:09
Medlem
EyeShakingKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Får jag fråga en sak. Säger du hela sanningen här till oss nu? För ditt egna bästa alltså. För jag får nån känsla av att du får nåt skjuts på vägen. Hoppas jag har fel, men en magkänsla brukar inte ofta ha fel.

Du behöver inte ens svara sanningsenligt, vill bara att du ska tänka efter att, om du inte talar sanning så ska du vara medveten om vem du lurar.
Annars önskar jag dig lycka till.

Jag väljer ändå att svara sanningsenligt eftersom jag skrivit sanningsenligt såhär långt. Jag säger hela sanningen. Nu låter det lite på de tidigare inläggen som att det varit en dans på rosor, vilket det knappast varit... Jag har bara varit förundrad att det gått så enkelt som det gjort, men det har varit långt från enkelt. LÅNGT.

En sak jag har tänkt på som har hängt med och kan vara viktig är att jag alltid har varit 100% medveten om vad jag gjort. När jag klev på heroin gjorde jag det som ett direkt beslut taget av mig själv, och därmed har jag aldrig kunnat skylla det hela på något annat än mig själv, har aldrig kunnat ge mig själv en ursäkt att ta mer efter jag bestämt att kliva av, eftersom jag hållit mig själv fullständigt ansvarig för vad jag försatt mig i, hela vägen. Den tanken har jag hållit hårt i, och den jagar bort hjärnspöken. Jag satt mig här, och då är det jag som får resa mig. Det finns ingen ursäkt eller kompromiss. Jag hade planerat det såhär, och är jag inte stark nog att hålla mina löften till mig själv hade jag fan dött av ren skam.

Några till faktorer som kan vara relevanta för den här historian:

* Jag har som antytts aldrig fått riktigt den effekt som de flesta verkar förknippa med H. Bara en ganska vag stimulans. Ingen överdriven eufori, bara funktionell. Detta gäller alla typer av opiater jag tagit, inkl. apotekets.
* Utan att gå in på detaljer skulle jag säga att jag har mycket tidigare erfarenhet av att uthärda lidande. Hur löjligt det nu må låta.
* Nästan alla droger utom dem rent serotonerga påverkar mig ganska annorlunda än nästan alla människor jag känner.

Ibland undrar jag om det är något seriöst fel med min hjärnas belöningssystem, för det är fanimig inget som biter. Hade verkligen viljat diskutera detta med en kunnig läkare men det lär ju inte hända så länge vi lever i medeltiden 2.0

Men som du säger har jag nästan själv kännt att jag haft någon märklig skjuts på vägen, men kan trots konstant analys inte komma fram till vad det skulle kunna vara. Jag har misstänkt loperamidet, men det verkar inte vara någon fara nu när jag sätter ut det...

När jag skriver detta är iaf kroppen tyst. Har inga ilningar, plågor, ryck, rastlöshet, gåshud eller liknande... Det är tyst.

Jag är själv som sagt ganska förvånad. Men man kommer långt på vilja och övertygelse.
Citera
2014-12-30, 01:57
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyeShakingKing
Jag väljer ändå att svara sanningsenligt eftersom jag skrivit sanningsenligt såhär långt. Jag säger hela sanningen. Nu låter det lite på de tidigare inläggen som att det varit en dans på rosor, vilket det knappast varit... Jag har bara varit förundrad att det gått så enkelt som det gjort, men det har varit långt från enkelt. LÅNGT.

En sak jag har tänkt på som har hängt med och kan vara viktig är att jag alltid har varit 100% medveten om vad jag gjort. När jag klev på heroin gjorde jag det som ett direkt beslut taget av mig själv, och därmed har jag aldrig kunnat skylla det hela på något annat än mig själv, har aldrig kunnat ge mig själv en ursäkt att ta mer efter jag bestämt att kliva av, eftersom jag hållit mig själv fullständigt ansvarig för vad jag försatt mig i, hela vägen. Den tanken har jag hållit hårt i, och den jagar bort hjärnspöken. Jag satt mig här, och då är det jag som får resa mig. Det finns ingen ursäkt eller kompromiss. Jag hade planerat det såhär, och är jag inte stark nog att hålla mina löften till mig själv hade jag fan dött av ren skam.

Några till faktorer som kan vara relevanta för den här historian:

* Jag har som antytts aldrig fått riktigt den effekt som de flesta verkar förknippa med H. Bara en ganska vag stimulans. Ingen överdriven eufori, bara funktionell. Detta gäller alla typer av opiater jag tagit, inkl. apotekets.
* Utan att gå in på detaljer skulle jag säga att jag har mycket tidigare erfarenhet av att uthärda lidande. Hur löjligt det nu må låta.
* Nästan alla droger utom dem rent serotonerga påverkar mig ganska annorlunda än nästan alla människor jag känner.

Ibland undrar jag om det är något seriöst fel med min hjärnas belöningssystem, för det är fanimig inget som biter. Hade verkligen viljat diskutera detta med en kunnig läkare men det lär ju inte hända så länge vi lever i medeltiden 2.0

Men som du säger har jag nästan själv kännt att jag haft någon märklig skjuts på vägen, men kan trots konstant analys inte komma fram till vad det skulle kunna vara. Jag har misstänkt loperamidet, men det verkar inte vara någon fara nu när jag sätter ut det...

När jag skriver detta är iaf kroppen tyst. Har inga ilningar, plågor, ryck, rastlöshet, gåshud eller liknande... Det är tyst.

Jag är själv som sagt ganska förvånad. Men man kommer långt på vilja och övertygelse.

Okey men då ska du bara fortsätta om det är så. Då kommer du klara dig, inga problem.

Tror inte att det är nåt fel på ditt belöningssystem. Som sagt fortsätt såhär och byt miljö och mönster så kommer du nog bli helt fri ska du se. Så länge, som sagt, detta är sanningen

Ha det bra
Citera
2015-01-05, 17:21
Medlem
Underdarks avatar
Har gjort en samlingstråd för självhjälp ifrån Opiater:

(FB) Samlingstråd för självhjälp vid Opiat-AT /MOD
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera