2014-12-24, 00:33
Medlem
Vill mest flika in ett lycka till! Detta fixar du! Du kommer må så mycket bättre utan drogerna.
Citera
2014-12-24, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vh137
Vill mest flika in ett lycka till! Detta fixar du! Du kommer må så mycket bättre utan drogerna.

Du behöver inte oroa dig för ts... Orkar han skriva här under sin at så är det nog inga probs med honom.
Citera
2014-12-24, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erdball
Jag har nu varit ren på H/sub i ett halvår och mår prima.
Det som hjälpte bäst mot den helvetiskt långa abstinensen var enligt mig:

Loperamid
Lyrica/Benz
Catapres
Varma bad
c.a 100 nya DVD-rullar

Trappade subben från 4mg/dygn till 0.2mg/dygn, körde sedan dolcontin i två veckor i minimidos. Sedan en combo av loperamid,lyrica,diazepam, catapres i ett par veckor. Efter c.a 4 mån kände jag mig som folk igen.

subutex/suboxone, ALDRIG MER

Jag har gjort så helt exakt, från subben och det fungerade. Så du vet hur man gör. Men jag hade ett generika av catat kallat arkamine. Men nu är jag tillbaka på tunga opiater igen med kort halveringstid... Ska gå av snart, håller på att förbereda mig.
Citera
2014-12-24, 21:32
Medlem
EyeShakingKings avatar
Dag 3

Tackar för lyckönskningarna. Och mycket riktigt, att jag orkar skriva här är ett ganska gott tecken på att allt under omständigheterna är förvånansvärt bra. Knappt någon snuva ens. Endel problem att sova i nättras, återigen irriterande på sin höjd, överskred min självutsatta dos benso, inte optimalt men antagligen värt det för att få lite ro...

Men nej, det går läskigt enkelt. Detta är dag 3 och då borde åtminstone utsättningssymptomen peaka. Jag är snarare på ganska bra humör, snuvan har gått ner, har inte behövt spendera hela dagen i sängen ens utan orkade gå upp och klä på mig för en promenad... Och klädde strax av mig utmattad och somnade, men ändå, jämför man med förra gången jag klev av hade detta inte varit att tänka på dag tre... Lyssnar på hög musik igen, gillar det, mitt lakan har slutat att bränna under ryggen... Väntar på när den riktiga AT:n skall komma, men allt gott än så länge. Mest tristessen som är jobbigast faktiskt. Hoppas på att kunna gå och handla imorgon. Fortfarande ingen rännskita... Vet inte om allt detta kan bero på att jag "bara" var på tre och en halv månad den här gången (iofs efter ett uppehåll på bara 2 veckor som sagt, men men)

Nejmen jag är uppriktigt förvånad... Lär väl återkomma om saker fortsätter gå på det här spåret.

EDIT: Har fortsatt att ta mindre doser ketamin, tror det hjälper en del faktiskt. Somnar ofta ett par minuter till nån timme efter... Antar att det är logiskt då Ketaminet kopplar loss hjärnan från kroppen, för att utrycka det enkelt, och att detta gör rastlösheten i kroppen enklare att uthärda.
Senast redigerad av EyeShakingKing 2014-12-24 kl. 21:35.
Citera
2014-12-25, 06:23
Medlem
erdballs avatar
Bra där!
Jag är själv övertygad om att denna cocktail är bland de bästa för den som vill sluta på riktigt, sålänge en genuin vilja att verkligen lägga av finns där. Arkamin är jag också bekant med, även kandrozid, egentligen flertalet blodtryckssänkande preparat spec. de innehållande clonidine hjälper mot RLS vilket jag kallade mitt dansande som jag gjorde varje natt tills jag upptäckte clonidine/catapres (catapressan? på svenska)

Synd att du är tillbaka på de tunga grejerna.. Jag misstänker att dit liv i övrigt inte går som du vill? Det är den anledningen som gör mig sugen till och från men har pga ekonomi och stöd lyckats stå emot förutom ett H återfall på midsommar.
Stay strong bröder!

Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Jag har gjort så helt exakt, från subben och det fungerade. Så du vet hur man gör. Men jag hade ett generika av catat kallat arkamine. Men nu är jag tillbaka på tunga opiater igen med kort halveringstid... Ska gå av snart, håller på att förbereda mig.
Citera
2014-12-25, 14:30
Medlem
Hej! Tycker det är bra att du hittat ett sätt som du tycker passar dig för de är enligt mig de det handlar om! Hur vi missbrukare tacklar abstinens och avtändningar är individuellt! Jag har själv under mina 22 år som missbrukare provat en hel del olika sätt att lägga ner en del bra och en del mindre bra! .
Känner du att detta funkar kör på det hoppas de går som du planerat

God jul
Citera
2014-12-25, 16:02
Medlem
EyeShakingKings avatar
Dag 4

Detta borde vara värsta dagen (om det inte var dag 3 dvs)... Men nej, det går bara fint här. Jag fixade som jag hoppats att gå till affären och handlade en klase välbehövda bananer. När apan kan förskansa sig sin banan har man antagligen inte så mycket att oroa sig för Hade t.o.m nog med kraft för att ta bilen på en tur så inte batterierna laddar ur i kylan. Detta är det första jag gjort båda gångerna jag klivit av en längre tur nu, dvs. satt mig i bilen och bara kört... Tittat på träden, rimfrosten, övervintrande fåglar... Kollat att världen ännu är kvar s.a.s, och verkligen kännt att den är där. En vacker känsla, inte helt olik afterglowen efter en hög dos psykedelia faktiskt.

Jag måste säga att jag nästan saknat en del av lidandet jag väntat mig, förra gången kände jag en så stor känsla av inre lugn när första veckan var över, känslan som kommer efter en hård prövning... Denna gång har det nästan varit för enkelt. Å andra sidan är det antagligen för det bättre, för ju förr jag kan ta tag i saker igen desto bättre, verkligen.

Jag hade väntat mig att detta skulle bli lite mer dramatiskt och det känns lite konstigt att jag känner mig mer eller mindre igenom det värsta redan dag 4... Jag är dock medveten om att jag antagligen haft stor tur, personer i samma utgångsläge som jag hade bör antagligen inte vänta sig att det skall gå såhär enkelt.

Lärdommar: Loperamid gör underverk för magen, och ketamin har nog enligt min uppfattning ganska stor möjlighet att hjälpa under en opiat-AT.

En aldrig vikande övertygelse om att man kan ta sig igenom det är självklart också alltid oerhört bra att ha.
Citera
2014-12-25, 16:10
Bannlyst
vill du ha beröm för att du lyckats vara utan heroin i 4 dagar, patetiska människa, aja hoppas att du lyckas sluta iaf vilket jag inte tror på..
Citera
2014-12-25, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EyeShakingKing
Dag 4

Detta borde vara värsta dagen (om det inte var dag 3 dvs)... Men nej, det går bara fint här. Jag fixade som jag hoppats att gå till affären och handlade en klase välbehövda bananer. När apan kan förskansa sig sin banan har man antagligen inte så mycket att oroa sig för Hade t.o.m nog med kraft för att ta bilen på en tur så inte batterierna laddar ur i kylan. Detta är det första jag gjort båda gångerna jag klivit av en längre tur nu, dvs. satt mig i bilen och bara kört... Tittat på träden, rimfrosten, övervintrande fåglar... Kollat att världen ännu är kvar s.a.s, och verkligen kännt att den är där. En vacker känsla, inte helt olik afterglowen efter en hög dos psykedelia faktiskt.

Jag måste säga att jag nästan saknat en del av lidandet jag väntat mig, förra gången kände jag en så stor känsla av inre lugn när första veckan var över, känslan som kommer efter en hård prövning... Denna gång har det nästan varit för enkelt. Å andra sidan är det antagligen för det bättre, för ju förr jag kan ta tag i saker igen desto bättre, verkligen.

Jag hade väntat mig att detta skulle bli lite mer dramatiskt och det känns lite konstigt att jag känner mig mer eller mindre igenom det värsta redan dag 4... Jag är dock medveten om att jag antagligen haft stor tur, personer i samma utgångsläge som jag hade bör antagligen inte vänta sig att det skall gå såhär enkelt.

Lärdommar: Loperamid gör underverk för magen, och ketamin har nog enligt min uppfattning ganska stor möjlighet att hjälpa under en opiat-AT.

En aldrig vikande övertygelse om att man kan ta sig igenom det är självklart också alltid oerhört bra att ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
vill du ha beröm för att du lyckats vara utan heroin i 4 dagar, patetiska människa, aja hoppas att du lyckas sluta iaf vilket jag inte tror på..

Sant eller osant, jag vill inte tvista om det. Men det skulle ju vara olyckligt om någon läste denna tråd och nu tror att man kan ta 1g heroin om dagen i två månader och sen gå ur det så här billigt.
Det är ett helvete för 99 av 100 i alla fall. Omänskligt, nära in på.
Citera
2014-12-25, 22:28
Medlem
EyeShakingKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Sant eller osant, jag vill inte tvista om det. Men det skulle ju vara olyckligt om någon läste denna tråd och nu tror att man kan ta 1g heroin om dagen i två månader och sen gå ur det så här billigt.
Det är ett helvete för 99 av 100 i alla fall. Omänskligt, nära in på.

Vill själv understryka detta tydligt... Man borde inte vänta sig att det skall gå såhär enkelt, det hade inte jag gjort för fem öre. Jag är ännu förbryllad och väntar på det är tonnet tegel som skall komma kraschande, även om det känns osannolikt vid det här laget.

Men nej, vänta er inte att det skall gå såhär enkelt, det vill jag verkligen understryka...
Citera
2014-12-26, 11:52
Avslutad
Just det där med ketamin verkar ju inte helt galet, men bli inte beroende av det istället. Man blir rätt så knasig av frekvent bruk över längre tid.
Citera
2014-12-29, 16:39
Medlem
EyeShakingKings avatar
Citat:
Just det där med ketamin verkar ju inte helt galet, men bli inte beroende av det istället. Man blir rätt så knasig av frekvent bruk över längre tid.

Ingen fara Farfar. Nu låter jag som världens drog-snobb men jag får inte så märkbar effekt av ketaminet, känslan är mer en avsaknad av något dåligt än en effekt jag direkt känner av och uppskattar...

Men så, dag 7 då.

Allting gott. Eller ja egentligen långt ifrån, men under omständigheterna ändå mycket gott. De två dagarna som varit har varit halvsvåra faktiskt, kroppen är lugn, men överkänsligheten börjar gå tillbaka samtidigt som kraftlösheten är mer märkbar än någonsin... Man mår OK, men man är olycklig. Allt känns konstigt. Inget tillfredställer riktigt, musik, film, mat, det är OK men inte NICE s.a.s. Detta är egentligen den perioden som jag tyckt varit svårast båda gångerna. När man kämpar för sitt liv de första 2-5 dagarna så LEVER man ändå, det är intensivt, och intressant på något sätt även om det är (extremt) plågsamt, men man känner och upplever mycket.... När det är över är man tillbaka till den gråa vardagen igen, men svag som ett spädbarn... Tog lite kola igår för att orka ta mig till affären för livsnödvändigheter; misstag. Ångrade det resten av kvällen. Får ingen AT i vanliga fall, men efter jag kommit hem ville jag mest dö. Kommer inte göra om det på ett tag.

Men idag har allt varit rätt bra igen. Orkade ta mig ut och springa ärenden i ca 3 timmar, hemma nu och så utmattad att benen känns som gelé, men mentalt mår jag ändå rätt bra... Saker börjar falla på sin plats i huvet igen. Klippt ner loperamidet från 3x3x2mg / dag till 3x2x2mg / dag. Ingen skillnad, magen är lugn.

Annars är alla tankar på att ta mer borta ärligt talat. Såg igår att det låg en liten liten lina H på fatet jag tagit K ifrån, men har inte varit frestad att röra den (och nej, jag är mycket pedantisk med att hålla fatet rent annars, ingen risk att ketaminet varit uppblandat med gammalt överblivet heroin.)

Gissar att detta blir sista inlägget om inget dramatiskt inträffar. Möjligen att jag uppdaterar om en vecka för att se om kraftlösheten givit med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in