2014-10-31, 03:19
Medlem
EyeShakingKings avatar
Jag skall skippa den långa historien om hur jag hamnade här - jag har aldrig gillat opiater (avskytt dem varje gång till och med) vilket på ett sätt med tiden blev en fix idé: hur kunde det komma sig att just jag kunde vara totalt immun mot denna så mytomspunna klass substanser? När jag tog heroin första gången tyckte jag att det var den minst dåliga opiaten jag tagit, men långt ifrån bra för det, särskilt med tanke på det hutlösa priset... Jag tillät mig dock att börja ta det regelbundet för att se vad som skulle hända. Efter en tid insåg jag den subtila terapeutiska effekten det har på mig: jag blir glad och trevlig, öppenhjärtad, motiverad och full av ork... Knappt så effekten är märkbar dock ärligt talat, men jag kan mäta skillnaden i vad jag fått uträttat på en dag jag tagit jämfört med andra dagar. För mig har t.o.m lågdos benso mer påtaglig effekt, vilket är mycket märkligt...

Men ja, jag skulle skippa det där ja. Nu lät jag mig börja ta det dagligen, och det kan jag egentligen inte klandra mig för, det har varit nödvändigt den här perioden av mitt liv. Jag gick in i det med full medvetenhet om vad som troligen skulle komma, och jag känner att jag också har styrkan att ta klivet ut igen när det är dags och möjligheten finns. Det gör den inte riktigt riktigt ännu, men förhoppningsvis inom de kommande veckorna, absolut senast under julledigheterna. Och när jag känner att det är dags den här gången vill jag vara redo.

Nu är det så att jag redan klivit av på riktigt en gång, för ca 2 månader sedan. Det var ganska illa, men ändå inte så illa jag väntat mig... Jag har väl gått på nästan 1g om dagen, och då endast snortat så det är självklart bra. Senast upplevde jag inga större jobbiga utsättningssymptom, ingen värk i kroppen, viss frossa, obekvämlighet, sömnlöshet, nedstämdhet och en jävligt sentimental överkänslighet mot allt... Inget man inte kan stå emot... Det var bara EN sak som var nära på outhärdlig: jag fick såna magsmärtor som jag aldrig någonsin upplevt, kändes som att ha en sårad chestburster som åt sig ut ur min bröstkorg samtidigt som den pissade syra över mitt innanmäte... Försökte dricka lite snäll yoghurt för att lugna ner magen, kändes ungefär som att dricka napalm... Spydde till sist efter flera timmar en vattnig sörja som var nästan helt svart. Detta var utan tvekan det svåraste med hela episoden... Rännskitan och snuvan är ju irriterande, men något man kan leva med... femte dagen kunde jag sova, och efter det äta lite, sen blev det rätt mycket bättre rätt snabbt. Även om en extrem kraftlöshet ännu satt i lång bit efter. Jag hade hela tiden heroin hemma men kände aldrig någon lust att ta det konstigt nog... Dem tankarna kom först när allt var över, utsättningen kändes ändå som en ganska intressant upplevelse, det som kändes svårt att ta var min dystra vardag sen antar jag... Min renhet varade i 2 veckor innan jag pga. helt sanslös otur var tvungen att uppbåda heroiska mått av styrka och motivation igen för att överleva.... I mitt dåvarande tillstånd var det helt enkelt inte görbart. Och så var det med den saken, vad gör man.

Men till nästa gång jag behöver ta klivet: har ni några råd på vad jag kan göra för att hjälpa just magen? Jag insåg förra gången hur oerhört dåligt förberedd jag var när jag låg och vred mig i sängen dygn 3 och 4...

Något mot magen, något mot diaren, något som är lämpligt att äta för att återställa magens balans, andra saker jag inte har tänkt på... Denna typ av råd hade uppskattats mycket. Har sökt, men hittar ingen bra info märkligt nog, bara på internationella forum men deras receptfria läkemedel är inte samma som vi har här...

Så ja, tips uppskattas. Jag vet att jag har den mentala styrkan att knäcka detta om jag bestämmer mig, men jag behöver hjälp med de rent praktiskta sakerna. Tyvärr har jag hela tiden tagit mindre doser benso, så den lindringen kommer inte att finnas på något jätteeffektivt sätt, ja jag vet, inte heller en sund vana men man gör vad man måste för att ta sig vidare i tillvaron, med hoppet att man någon gång kommer nå fram till de där tuvorna där man kan vila upp sig och har tid att vara svag en stund... Och jag tycker mig faktiskt kunna ana dem lite längre fram på stigen den här gången...

Men som sagt: Ge mig en inköpslista inför nästa gång jag skall kliva av! Mat och medicin, och helst receptfri då i mesta möjliga mån.

Moraltanter undanbedes.
Citera
2014-10-31, 03:31
Medlem
sgeddingagglis avatar
Loperamid, det är samma sak som Immodium, alitså medicin mot diarré. Lindrar magar med opiatabstnenser riktigt bra.
Citera
2014-11-02, 06:58
Medlem
tobbeflobbes avatar
Instämmer med föregående talare. Loperamid!!! Billigaste på Apoteket är väl Dimor har jag för mig. Men om du överdoserar och trycker några paket på en gång så ska du få se på underverk efter några timmar mot hela ATn. Kör på så ett tag sen kan du klippa dom rakt av och... Ta daaa!!! En nykter fungerande människa igen som fungerar igen typ... 😊
Citera
2014-12-22, 17:32
Medlem
EyeShakingKings avatar
Sådär, då var det dags då. Idag är dag 1 utan. Tog senaste näsan tillsammans med ketamin och en 2:a klonazepam igårkväll för att sova så långt som möjligt in på dagen. Vaknade ca 15:00.

Än så länge är den här dagen som första dagen brukar vara, jar har myror i byxorna, kan inte sitta stilla, är uppspelt, på gränsen till hypoman... Skall undvika misstaget jag gjorde förra gången (drack en flaska vodka + div benso under eftermiddag/kväll första dagen, sov, tog sedan amfetamin mot baksmällan och körde 24 timmar innan jag somnade och vaknade till en fruktansvärd avgrundssvart ångest) Lite snuvig.. Annars inget speciellt.

Har hittills den här dagen ätit lite bra mat, druckit en folköl, nu precis dragit en del ketamin och kola. Antar att de flesta direkt kommer säga att det är receptet på ett återfall att använda andra droger när man skall sluta med en annan. Men för min del handlar första 1-2 dagarna mest om att hålla sig distraherad så att man inte av gammal vana tar heroin. Funkar helt ok hittills... Den bekanta känslan av att saker "känns mer" börjar göra sig märkt, musiken påverkar mig mer och volymen är rejält uppskruvad, ölen och kolan bidrar nog antagligen också (nehe?). Ketaminet är mest för att skapa någon slags mental förvirring som håller tankesfären i ett slags vag form så att den inte skall ställa in sig på heroin... Och det funkar bra, förutom när jag skriver ordet här har inte själva akten av att ta mer dykt upp i mitt huvud (jag har ett par gram H liggande, som vanligt, kan jag inte motstå så vill jag inte sluta helt enkelt)

Har även som rekomenderats köpt på mig ett stabilt lager Dimor, ca 15 askar, sedan några av de där comp-versionerna som jag insåg för sent antagligen var ett dåligt val i sammanhanget.

Jag tror jag kommer återkomma till den här tråden för att bara fördriva tiden under veckan som kommer, även intressant för mig själv att se förloppet lite tydligare på det här sättet.

Just nu är allt helt OK. Detta skulle jag stå ut med hur länge som helst. Men, jag vet självklart att de svåraste dagarna är de tre som kommer, ungefär.
Citera
2014-12-22, 17:59
Medlem
Mitt tips till att stanna "nykter" är att känn igen impulserna som kroppen skickar ut automatiskt utan att man tänker på det, det känns nästan som det stänger av hjärnan och man får endast tanken "ta drogen". Det är viktigt då att sysselsätta sig med något annat.
Citera
2014-12-22, 21:00
Medlem
mjukosten78s avatar
Shit, du vinner fan priset som dummaste jäveln i drogrehab.
Det kommer garanterat åt gå åt helvete. Du sitter med ett par gram h och knarkar loss på diverse andra substanser.
Trollar du? Jag hoppas det.
Citera
2014-12-22, 22:40
Medlem
EyeShakingKings avatar
Citat:
Mitt tips till att stanna "nykter" är att känn igen impulserna som kroppen skickar ut automatiskt utan att man tänker på det, det känns nästan som det stänger av hjärnan och man får endast tanken "ta drogen". Det är viktigt då att sysselsätta sig med något annat.

Jag får av någon märklig anledning aldrig såna impulser. Redan innan jag bestämde mig för att kliva av kunde jag ligga flera timmar varje morgon och bara tycka att allt var totalt hopplöst innan jag tvingade mig att kliva upp och ta heroin och därefter börjat dagen. Har som sagt ännu inte egentligen tänkt tanken att ta mer på riktigt...

Har försökt distrahera mig med div. serier, och när jag lyssnar på musik så tänker jag mest på varför jag från början hamnade i den här situationen, inte hur jag "avhjälper den" konstigt nog... Men jag skulle påstå att jag har en ganska stor förmåga att "uthärda" om jag behöver. Det har gått bra förrut och det kommer gå bra den här gången också.

Citat:
Shit, du vinner fan priset som dummaste jäveln i drogrehab.
Det kommer garanterat åt gå åt helvete. Du sitter med ett par gram h och knarkar loss på diverse andra substanser.
Trollar du? Jag hoppas det.

Vi får väl se? Jag gissar att du inte har speciellt stor erfarenhet av någon av substanserna som nämnts hittills. Det enda jag kan se är att Kolan skulle kunna leda till en jobbigare AT imorgon. Har själv aldrig upplevt liknande, men är inte jättesåld på kola oavsett. Det funkar som sagt för att distrahera sig en stund. Ketamin har inga negativa påföljder som jag känner till om man inte tar det i stora doser väldigt ofta , vilket inte är planen öht. Det är kontroversiellt att sluta med bara vissa droger, och kanske rent av använda andra i den processen, men jag är övertygad om att det går om man vet vad man gör. Som sagt tiden får utvisa.

Inte mycket skillnad sen sist annars, börjar känna mer av översentimentaliteten och jag gissar att jag kommer hålla mig härifrån mer och mer pga. det. Magen är väldigt lugn ännu dock, kan vara loperamidet som märks. Tog 3 15:00 och 3 till runt kl 20:00
Citera
2014-12-22, 23:19
Medlem
mjukosten78s avatar
Men du vet ju för fan inte vad du gör. Går och blir torsk på den jävligaste drogen av alla fast du inte gillar den något vidare, använder en av dom mest beroendeframkallande för att distrahera dig från absen...men den gillar du inte heller direkt?!
Ska du inte koka crack på lite kola bara för att du alltid har gillat glaspipor?
Du kanske borde nöjt dig med att knapra lite sobril när det var jobbigt ?
Citera
2014-12-23, 04:50
Medlem
erdballs avatar
Jag har nu varit ren på H/sub i ett halvår och mår prima.
Det som hjälpte bäst mot den helvetiskt långa abstinensen var enligt mig:

Loperamid
Lyrica/Benz
Catapres
Varma bad
c.a 100 nya DVD-rullar

Trappade subben från 4mg/dygn till 0.2mg/dygn, körde sedan dolcontin i två veckor i minimidos. Sedan en combo av loperamid,lyrica,diazepam, catapres i ett par veckor. Efter c.a 4 mån kände jag mig som folk igen.

subutex/suboxone, ALDRIG MER
Citera
2014-12-23, 12:47
Avslutad
Sluta med heroin med en cocktail av benso, alkohol, ketamin och kokain kan ju inte annat än lyckas!
Citera
2014-12-23, 19:15
Medlem
Twhds avatar
Du kommer inte kunna sluta om du inte kastar heroinet. Är du inte stark nog att kasta det så kommer du inte vara stark nog att motstå frestelsen när AT'n är som värst, och du kommer då ta igen.

Om du VERKLIGEN vill sluta med Heroin så MÅSTE du göra dig av med skiten, att intala sig själv annat är självbedrägeri.
Citera
2014-12-23, 21:57
Medlem
EyeShakingKings avatar
Citat:
Du kommer inte kunna sluta om du inte kastar heroinet. Är du inte stark nog att kasta det så kommer du inte vara stark nog att motstå frestelsen när AT'n är som värst, och du kommer då ta igen.

Om du VERKLIGEN vill sluta med Heroin så MÅSTE du göra dig av med skiten, att intala sig själv annat är självbedrägeri.

Dag 2

Detta är enda inlägget jag tänker svara på eftersom jag har ganska kort med energi. Jag kan tyvärr inte utesluta att jag kommer behöva det igen i framtiden. Jag förstår hur du menar, men alla lever inte strömlinjeformade liv, utan glider istället på den yttre gränsen av den sociala sfären. Jag kanske behöver vara heroisk igen. Senast gick det inte längre än 2 veckor, då riskerade jag att bli hemlös och isf. hade jag hängt mig. Nu klev jag på igen den gången och klarade av att fixa min livssituation, ganska ypperligt under omständigheterna. Å andra sidan är jag nu här igen. Men å ytterligare andra sidan har jag planerat för att ha utrymme att stanna av längre den här gången.

Men för att vara ärlig är det alldeles för enkelt den här gången. Vet inte om det är loperamidet och faktumet att jag inte behöver springa för att skita vatten en gång i timmen, den totala avsaknaden av magsmärtor eller vad, men jag har nästan inga utsättningssymptom alls... Lite snuvig, har därmed inte slösat någon mer kola. Lite ketamin för ovan nämt syfte. Benso för att sova. Annars lite myrkrypningar, rastlöshet kombinerat med kraftlöshet vilket är en irriterande kombination, men överlag är tillståndet på sin höjd just det: irriterande, och inte mer. Ungefär på samma nivå som en vanlig förkylning.

Men, jag skall väl inte vara för tuff än. De svåraste dagarna kan ännu komma och det vet jag. Men jag tycker ändå redan att vissa utsättningssymptom från igår har gått över nästan helt. Som sagt, vi får se.

För övrigt, det jag skriver ovan får mig att undra, är det någon som upplevt en utsättning av loperamid någon gång? Jag tar 3 när jag vaknar, 3 mitt på dagen, och 3 innan jag går och lägger mig. 2mg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in