Citat:
Ursprungligen postat av
cykelsadel
Om du fick igång Hirens boot cd så kan du testa minnet via programmet MemTest 86+
Vill du testa hårddisken så starta Mini Windows XP. När allt har startas så klicka på MBCD Menu > Programs > Victoria (HDD info / Test) När programmet är igång så klicka på SMART och sedan på Get SMART. Då kan du se ifall du hittar något fel.
Du kan även klicka på Tests och sedan på Start för att se om det finns något fel på disken.
Finns lite fler olika program.
Memtest är kört och minnet verkar schysst. Men hdd'n är jag dock lite tveksam över:
http://bayimg.com/OaCblaaGk
Nu är Err. uppe över 400
Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Hur har det gått? Väntar du än på lösenordet?
Inget vidare. Lösenordet fungerade inte trots att det är rätt lösenord. Datorn säger bara att lösenordet är felaktigt och således kunde jag inte återställa till en tidigare återställningsp...... När jag hade provat precis allt och skulle gå ur återställningsskärmen så fanns alt. "Starta Windows ...." och jag tänkte att jag provar det. Då höll den på ett jävla tag, reparerade filer, startade om, reparerade filer, startade om etc. tills inloggningsskärmen för Windows dök upp. Men säg den glädje som vara för alltid, det gick inte att logga in förstås.
Men jag hann prata med Asus support och butiken i fredags och Asus support trodde att strulet med Windows återställning kunde bero på Win8.1 uppdatering som tydligen har en förmåga att fucka upp restorepartitioner.
Men nu börjar jag luta åt att det är hårdvarufel ändå med tanke på vad Victoria säger om hdd'n men det är svårt att veta när man inte vet hur man ska tolka testet.
/#LOUDmouth#