2005-09-13, 11:22
  #1
Medlem
Jag har haft inbrott i mitt hus.

Tjuven/arna bröt upp ett fönster på baksidan, smög in, hittade en plånbok.
Snodde mina betalkort och ca. 2000 SEK. Dessutom hittade de runt 15 papp i kontanter i skrivbordslådan. Dessa har legat där en vecka, har sålt en grej.

Jag har en kvittokopia och bevis för att jag verkligen hade dessa pengar, köparen kan dessutom intyga att så är fallet.

Det låter ju aningen suspekt att det enda de tagit är kontanter. Dessutom stod det en ny laptop värd över 15 papp på skrivbordet som dom inte snodde (skumt).

Hur ställer sig försäkringsbolagen till detta?
Citera
2005-09-13, 11:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Jag har haft inbrott i mitt hus.

Tjuven/arna bröt upp ett fönster på baksidan, smög in, hittade en plånbok.
Snodde mina betalkort och ca. 2000 SEK. Dessutom hittade de runt 15 papp i kontanter i skrivbordslådan. Dessa har legat där en vecka, har sålt en grej.

Jag har en kvittokopia och bevis för att jag verkligen hade dessa pengar, köparen kan dessutom intyga att så är fallet.

Det låter ju aningen suspekt att det enda de tagit är kontanter. Dessutom stod det en ny laptop värd över 15 papp på skrivbordet som dom inte snodde (skumt).

Hur ställer sig försäkringsbolagen till detta?

Det beror väl på vilket FB du har. Vad jag kan se så täcker mitt FB endast 2500kr i kontanter vid stöld!

www.folksam.se
Citera
2005-09-13, 11:46
  #3
Medlem
Djävla skit, jag har ett annat bolag, det visade sig att de har samma ersättningstak.

Jaha, hur fixar man till det här då?
Citera
2005-09-13, 11:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Djävla skit, jag har ett annat bolag, det visade sig att de har samma ersättningstak.

Jaha, hur fixar man till det här då?

Säg att laptopen blivit stulen kanske?
Citera
2005-09-13, 11:50
  #5
Medlem
Bosse Buss avatar
anmäler att datorn är stulen? vips så har du dina 15tkr

Kanske inte är moraliskt rätt men vad gör man inte?

edit:slödder hann före
Citera
2005-09-13, 11:55
  #6
Medlem
Ja, nu är det ju så att polisen kom ganska snabbt, de vet att laptopen finns kvar och att i princip endast kontanter blev stulna. Jag ska skulle ringa upp deras jurist imorgon.
Citera
2005-09-13, 12:21
  #7
Medlem
Flinta82s avatar
Lider med dig. Tyvärr tror jag du kan glömma stålarna. Kontanter ersätts inte på samma sätt som en dator, tv, etc. Kan du inte ha upptäckt senare att något värdefullt blivit stulet? Något som polisen inte vet om? Du kanske hade en plasma-tv liggandes i en byrålåda?
Citera
2005-09-13, 12:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Lider med dig. Tyvärr tror jag du kan glömma stålarna. Kontanter ersätts inte på samma sätt som en dator, tv, etc. Kan du inte ha upptäckt senare att något värdefullt blivit stulet? Något som polisen inte vet om? Du kanske hade en plasma-tv liggandes i en byrålåda?

Det lutar åt att så måste vara fallet, fan vad trött jag blir.
Citera
2005-09-13, 13:22
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Det lutar åt att så måste vara fallet, fan vad trött jag blir.

Varför det? Är du säker på att dom inte tog din ANDRA bärbara dator? Dvs, den du har kvitto för? Den polisen har sett är ju firmans och den måste dom ha missat..

Seriöst, många som får inbrott upptäcker inte allt som har försvunnit förrens dagar/veckor efteråt. Öppnar en del spelyta.
Citera
2005-09-13, 18:22
  #10
Medlem
precis å glöm inte Allt guld du har blivit av med oxå å Ferarri Enzon du hade i garaget ;D. nä skämt å sido. suger rätt bra att få påhälsning av tjuvar. kan itne va kul
Citera
2005-09-13, 21:16
  #11
Medlem
anakatas avatar
Finns i princip 2 saker inbrottstjuvar modell 'random pundare' snor - laptops och kontanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in