2014-10-30, 21:31
Medlem
Hej,

Köpt mig en Lenovo Yoga 2 Pro med win8, 8gb ram, i7, SSD osv. Förväntade mig att den skulle rulla hur smooth som helst men det gör den dessvärre inte.

Stora PDFer (typ 50+ sidor) hackar/laggar när jag scrollar. Även Chrome blir slött när jag har kanske 8-10 flikar uppe. Typ Excel och word blir också tröga när det kommer in bilder/grafer i dem.

Min gamla laptop som hade bra mkt sämre hårdvara klarade dessa uppgifter galant. Ska det vara såhär?

Tack med förhoppning om att någon sitter på en lösning!
Citera
2014-10-30, 21:37
Bannlyst
uppdaterade drivrutiner?
Citera
2014-10-31, 06:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Avinstallerar bort onödiga program som då medföljer nya datorer. Har du McAffe installerad i datorn?

Om fallet är ja här så tar omedelbart bort detta skitprogram. Använd ett bra program för detta, te.x Revo Uninstaller och helst då Pro-versionen. Den har mer verktyg och avinstallerar mer på djupet än gratisprogrammet.
Citera
2014-10-31, 13:12
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Jag tror att du bör förstora din växlingsfil!

Sök efter: System (sökfältet i övre högra hörnet)
Välj lokala:System
Välj: Avancerade systeminställningar
I flik: Avancerat klicka på: Inställningar under Prestanda
Välj: Flik avancerat
Välj: Ändra..
Markera "Egen Storlek"

Skriv: t.ex. 4096 i ursprunglig storlek
Skriv: 4096 i maximal storlek

Klicka på: Aktivera

Starta sedan om datorn!

Men kom ihåg att om datorn är ny bör du via nedre högra hörnet, klicka på Kugghjulet och välja: Ändra datorinställningar, Klicka på: Uppdatera/återställa.

OM det står: Visa information OVANFÖR "Sök nu"-knappen, Klicka då på texten: Visa information
Markera sedan ALLA val som inte är markerade, Installera dessa,

När du är klar, klicka på: Sök nu och installera alla nya uppdateringar, ALLA även de som visas vid ev. ny "Visa information" upprepa tills det inte finns fler att installera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in